2 stk. RL-p15 LLT byggetråd ** FERDIG! :D - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 152 av 152
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    D2 i serie.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    D2 i serie.
    Dvs at du har koblet spolene på hvert element i serie, dvs 4 ohm på hvert element. Har du da også koblet subbene i serie slik at du belaster forsterkeren med 8 ohm?

Hvilke høyttalerkabler har du brukt forresten?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper han kjører en sub på hver kanal?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DING DING DING, gi den mannen en is! Det stememr at jeg kjører en på hver kanal. Ser ikke poenget i å stresse forsterkeren med brokobling bare for så å kjøre opp impedansen slik at nettoeffekten blir den samme. Det er enklere kabling med en på hver kanal, samt det gir meg muligheter for separat EQ til hver sub. Ikke at jeg bruker muligheten nå, men nå kan jeg hvis jeg vil.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DING DING DING, gi den mannen en is! Det stememr at jeg kjører en på hver kanal. Ser ikke poenget i å stresse forsterkeren med brokobling bare for så å kjøre opp impedansen slik at nettoeffekten blir den samme. Det er enklere kabling med en på hver kanal, samt det gir meg muligheter for separat EQ til hver sub. Ikke at jeg bruker muligheten nå, men nå kan jeg hvis jeg vil.
    Aha ja... Ja hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? :roll:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt byggverk det der ja. Hvis du skulle finne på å gå veien om Speakon anytime soon så har du PAP på Ålgård, West Audio (ved statens kartverk) i Stavanger samt Sageviks to avdelinger hvorav den ene på Kvadrat kjøpesenter.

Jeg har handlet litt fra West Audio. Hyggelige og behjelpelige og alltid serviceinnstilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagevik hadde ikke speakon når jeg var på handlerunde. Det er planen å sette i speakon en eller annen gang, men de funker nå, så da lat jeg dem være i fred enn så lenge.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagevik hadde ikke speakon når jeg var på handlerunde. Det er planen å sette i speakon en eller annen gang, men de funker nå, så da lat jeg dem være i fred enn så lenge.
    De hadde på mandag :-D, men det er vel greiest å bestille sikkert. Jeg er uansett nærmere 95% sikker på at West Audio har både chassis-monterbar kontakt og plugg som passer.

Ellers er det jo såklart ebay. Den aktuelle selgeren på denne linken er brukt av flere på forumet tidligere.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de trukket, og er herved erklært ferdige! Weehey! Skal ta bilder når resten av stua er ferdig ryddet. Trenger en oppdatering på 'min hjemmekino' også. Nå må det bare fin-kalibreres etter flytting og demping, så får vi se hvor det bærer.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det noe mere her da? Hvordan gjorde du det når du skulle sette trekket på? Iom at du allerede har festet topp- og bunnplatene blir det vel litt vanskelig å få det tredd nedpå.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte 'stretch' stoff som tøyer seg massevis. Var ikkenoe problem å få det nedover. Tok en runde med teppetape øverst og nederst, dro stoffet over subbene, dro av beskyttelsespapiret på tapen og 'Presto!'. Problemet er at varmen fikk fuktigheten i materialet til å svette bittelitt, så tapen har sluppet ørlite etter hvert. En omgang med tekstillim for å feste de løse endene skal fikse det. Men for nå står de 99,5% ferdige, og spiller fremdeles veldig, veldig bra. 'Pulse' filmen er første og eneste gang jeg har hørt antydninger til pustelyder, og det er kun på de aller kraftigste pulsene, som går nedover mot enkeltsiffer i frekvens. Leker med tanken på å flytte dem litt rundt for å finne en bedre plassering, men de spiller såpass bra der de står at jeg får ta det en gang jeg har god tid og orken til det.

Ser forøvrig ut som det blir litt endringer i stua nå, Ny salong i stua oppe, så TV'en havner sannsynligvis opp. Da blir det dedikert kino, og kan gjøres litt mer kompromissløst mht lerretsplassering og sitteposisjon. Salongbordet skal vekk, f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2017
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet å få lagt ut bildene på nytt? Jeg vurderer å gå igjennom samme prosjekt.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •