2 stk. RL-p15 LLT byggetråd ** FERDIG! :D - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 152
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nice, nice, nice

Det du skriver om subbene er akkurat hva jeg syns om tvillingene mine selv, hehe.

Syns forresten den MeiTaien var veldig flott! Får du til å lage noe slikt til tubene dine blir det jo bare helt rått! (Må ha samme fargene!)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint fint bygg

Blir morro å høre hva du synst om de og hvor høyt og langt dem hopper når du guffer på :P

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hehe! Joa! Skal lage noen kjappe tegninger til deg!

Har forresten fått forhandlerstatus på Audyssey nå! Spennende!
    Kjempegreier! Du er en flott fyr!

Audyssey? Hva blir du å selge da? Eneste jeg vet om Audyssey er at Denon og Pioneer bruker romkorrigerings-programmet deres... Eller er jeg helt på moltebærtur? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har også et mer avansert stand-alone system for proffe installasjoner. Mye mer regnekraft, flere målepunkter og pc-basert. Utsalgspris har jeg ikke regnet på, men et sted mellom 25-og 30k inkl arbeid med kalibrering, måling og oppsett.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å oppdatere min hjemmekino siden din nå atledreier? Syns det tar vel lang tid

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg må definitivt det. Det begynner å bli ferdig nå. Har ommøblert litt. Jeg venter med å ta nye bilder til subbene er ferdig påkledd. Skal også prøve med subbene framme og se om det blir bra. Har et par akustikkplater som skal opp i taket og et par bassfeller til som skal opp i diverse hjørner. Men det nærmer seg! Begynner å bli demo-klart etter hvert. Det er bare å melde seg på, så finner vi en dato det passer for flest mulig...

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Rogaland er det du befinner deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandnes, nærmere bestemt Hommersåk.

Har forresten oppdatert litt i 'min hjemmekino' Er vel på tide med en komplett re-write snart, tenker jeg. Får ta det når det kommer nye bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er omtrent-målene for sonotuben. Jeg tok det litt som det passet best. Kappet ikke tuben, den var passe størrelse på 150cm høy og 50cm diameter. Porten er 75cm lang, fordi det passet greit med et 150cm rør delt på to. Det så også bra ut på WinISD simuleringen med 75cm. Den er 14cm i diameter. Beina er 16cm IKEA kjøkkenbein.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for "blueprint" Atle!

Regner med at det blir bygging av "twin towers" på meg etter vi har flyttet, vi blir på en måte "kastet" ut av huseier her vi bor nå!

Jeg blir og få en mekaniker på jobb til å dreie føtter til mine subber, har du noen formening om hva som kan bli perfekt til disse subbene? Hvis jeg ikke tar feil så får man mer trykk jo mindre avstand fra element til gulvet. Right?

Det er ihvertfall det jeg opplever i bilen, hvis jeg flytter subben nærmere bakluken så trykker det ekstremt mye mere jo nærmere jeg kommer... Svs har vel noe rundt 8-10 cm på sine tubesubber tror jeg...

Men trykk er vel uansett ikke noe man mangler ifra disse beistene! Hehe... :twisted:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hvis jeg ikke tar feil så får man mer trykk jo mindre avstand fra element til gulvet. Right?
    Nei tvert i mot, det er viktig å ha nok avstand slik at luften får passere med minst mulig motstand.

Har man for lite mellomrom kan man risikere at elementet jobber tungt i tillegg til at man kan få blåselyder.

en tommelfingerregel er at arealet rundt elementet skal være minst like stort som arealet av elementet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Nei tvert i mot, det er viktig å ha nok avstand slik at luften får passere med minst mulig motstand.

Har man for lite mellomrom kan man risikere at elementet jobber tungt i tillegg til at man kan få blåselyder.

en tommelfingerregel er at arealet rundt elementet skal være minst like stort som arealet av elementet.
    Aha ja, godt at man da har dette forumet så man ikke går på en kjempesmell! ops:

Det er sikkert noe annet i en bil men der får jeg et helt vannvittig trykk med en stroker 18" 2 tommer ifra bakluken, skal jeg ha mer avstand må jeg vippe frem baksetet for å kunne dra kassen lengre frem. Jeg har ihvertfall store problemer med og se veien når jeg kjører, den klarer jo ikke å ligge i ro! Hehe :twisted:

Men ifølge den faq'en din så skal avstand mellom elementet og gulvet være rundt 5"? (nominal diameter / 3 for high excursion drivers)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5" høres fornuftig ut. Alt som er mindre enn membranarealet vil gjøre at luftspalten fungerer som et akustisk høypassfilter.

Når det gjelder føtter så bare pass på at de er stødige. Høydejustering er VELDIG greit å ha, for å få subben til å stå støtt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ifølge den faq'en din så skal avstand mellom elementet og gulvet være rundt 5"? (nominal diameter / 3 for high excursion drivers)
    Stemmer det

Når det gjelder bilen din så tipper jeg at om det evt er noen blåselyder eller støy så hører du de ikke uansett

Blir litt mer kritisk i hjemmekinosammenheng.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Når det gjelder bilen din så tipper jeg at om det evt er noen blåselyder eller støy så hører du de ikke uansett
    Du har nok rett der, blåselydene hører jeg kun hvis jeg åpner bakluka. Men inni bilen blir blåselydene lett overdøvd, strokern er mest effektiv i 40hz området og oppover mens alt under blir bare grøt... Men det trykker som F og folk kan høre karosseriet vibrere nesten en halv kilometer unna! :shock: Det er nok ikke sunt for bilen, og jeg sprenger lyspærer i ett sett pga vibrasjonene, men i bilstereoen er det lov å være rølpete ifølge min filosofi. Hjemme skal det være high fidelity!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men i bilstereoen er det lov å være rølpete ifølge min filosofi. Hjemme skal det være high fidelity!
    Helt rett!

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei.

Du også.. :-D tror jeg må følge litt bedre med ops: . Antallet med sonosubs her inne på forumet vokser, og det er vel ikke uten grunn. Nå begynte det å klø noe j.... i fingrene.

Bra du er fornøyd med subbene. Dette er noe jeg garantert skal prøve, når ting ligger litt bedre til rette.

Gratulerer med forhandlerstatusen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk! Gleder meg til å prøve.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det D2 eller D4 elementene du har? Hvordan har du koblet på elementene og ifra forsterkeren? Paralell eller serie?

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •