2 stk. RL-p15 LLT byggetråd ** FERDIG! :D - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 152
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Konrad.

Fant en 12cm på Clas som kan tøyes til nesten 15cm. Resten pusser jeg ned. SKal sage de hullene i kveld, og få limt toppene sammen. Så skal hele sulamitten sparkles og males i morgen, sannsynligvis. Malervennen min skal ut i kveld, så det kan bli et stykke ut på dagen...

Skal også få laget hullene til skruene som fester elementene, og hull til festene for beina. Greit å ha de klar og merket til jeg skal male, så slipper jeg å streke opp etter at bunnene er malt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementfester er laget, beina er klar til å festes etter maling. Portene er pusset og klare til å limes i plata. Nå mangler bare noen TUSEN timer med maling, pussing, maling, pussing og maling... *river seg i håret* Jeg er UTROLIG glad jeg ikke gjør dette ofte, da hadde jeg vært temmelig grå i håret nå. Støv og dritt, ujevnt dekke, alle syndene under kapping.. alt blir MYE mer synlig når greiene er malt. Men tror det blir bra til slutt. Gikk for en nesten svart farge, med bittelitt brunt skjær i. Maledamen kalte det en 'varm' svart. Når jeg en gang blir ferdig med malingen (rundt juletider) er det stort sett bare litt limearbeid og så er det ferdig. Det blir nok trunkliner på selve tubene, men det er lett å lime på ved en senere anledning. Resten av mnd er det havrelefse og vassgraut, med ørten veiavgifter, studielån, sub-kjøp, lange bilturer og 1000 andre ting som koster penger.

Har prøvd platene i tuben, og det ser ut til å bli passe trangt. En kjapp omgang med avrundingsfres på kantene som skal inn i tuben gjorde det mye lettere å få det nedi uten å skade kanten på tuben for mye. Får sause på med lim for å dekke og tette godt. Kommer nok til å gå over med silikon etterpå for å være sikker på at det blir skikkelig tett.

Er nokså bekymret for portblåsing. Har ikke skikkelig 'flare' på porten. Har brukt det største avrundingsbittet jeg hadde, men det er ikke all verden. Håper bare at subbene kommer til å kjøre såpass lite pådrag for det meste, så det blir nok ikke så stort problem. Når det skal gå for seg som verst kommer det til å bråke såpass alle veier at det er forhåpentligvis ikke så hørbart.
    Kjenner det begynner å nærme seg ferdig nå, og lysten til å bare slenge greiene sammen er overhengende. Skal prøve å smøre meg med tålmodighet og gjøre det skikkelig. Hadde vært enklere hvis jeg hadde sub i deg hele tatt for tiden. Det er litt stusselig å gå fra en PB12+/2 til bare fullrange fronter, samme hvor gode de er...

Lover å ta noen bilder senere i dag når jeg kommer hjem fra jobb.

Forresten, noen som vet hvor man får tak i billige speakon-plugger i stavanger-område?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker mobilen nå etter å ha vært i nærkontakt med de magnetene? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Du sier noe.. Den funker da greit til mitt bruk, så...

Typisk at det skulel bli kaldt nå. Malingen bruker ca 18 evigheter på å tørke! Får smøre meg med tålamod. Bruker tiden til å koble forsterkeren og gjøre ting klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått tatt noen få bilder av framgangen. Hadde noen bilder fra et par dager siden også på kamera.

Har tatt siste strøket med maling nå. Det må tørke til i morgen, så er det lakk og lakk og lakk... Den tørker heldigvis fortere, så jeg slipper å vente 12 timer med å male over. Har flytta platene inn på vaskerommet med ovn og greier, så nå skal det bli ekspress-tørk! :twisted:

Det nærmer seg stadig noe. Håper å få lakka ferdig i morgen, og så montere på onsdag. Så må det nok stå til torsdag før jeg kan spille på greiene. Kjipt at hele stasen blåser i filler før jeg får lekt fra meg litt. :twisted:

Mellomstemann ville at far skulle ta bilde...

Sjekker at elementene passer

Toppen, med hull til porten. Håperdet ikke blir for mye blåselyder....

Bunnplata. Den ser mye brunere ut på bilde enn i virkeligheten. Det er neeesten svart.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NIIIICE!! Elementene lå nydelig innfelt i bunnplatene! Dette blir spennende Atle! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! Håper på lyd på torsdag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på lim nå. Hva er lurt å bruke? Hadde tenkt på vanlig trelim eller sponplatelim, men vet ikke hvor godt det fyller og limer. Hva med tokomponent epoxy? Det blir mye dyrere, men hvor mye bedre?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å lime endene inn i røret bruker du Polyurethan lim (oppskummende trelim)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noe som heter 'unifix' som skal lime det meste. Skal visstnok fylle bra i fuger og slikt. Vil det ikke funke?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et prosjekt jeg kommer til å følge med på. Trenger all inspirasjon jeg kan få til jeg skal bygge egne sonosuber til sommeren. Blir en én 12-tommer og én 15-tommer + at jeg skal bygge en 12-tommer sammen med en kompis.
    Lykke til videre...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk det slik det ikke skulle gå....

Et eller annet har skjedd med klarlakken, og det er helt tåkete og overhodet ikke fint. Huffameg.... Nå er jeg trist og lei hele prosjektet.. Og jeg som skulle montere i kveld.... :cry:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt når sånt skjer da...

Da må du vel bare pusse det ned og lakke om igjen eller få noen til å hjelpe deg.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matta ned og malte over. Det ble ganske bra, tror jeg. Det er nå 3 lag grunning 3 lag maling, 2 lag lakk og et tykt lag maling. Tror det begynner å holde nå. Det skal få tørke skikkelig til i morgen. Skal bytte limet jeg kjøpte i dag til polyurethane, det ser ut som det er det som er anbefalt her. Så blir det montering av porter i morgen etter jobb, og kanskje montering av tubene i morgen kveld? Begynner å nærme seg i alle fall....

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    polyurethane er utprøvd og det funker så det er nok det tryggeste.
    Bare husk å spray på vann
    Her ser du hvor mye den ekspanderer
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tml#post595231

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo bra at det ordnet seg da:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempebra at det ordnet seg Atle! Det er viktig å ikke miste fokus underveis, du har jo tross alt 2 sinnsykt råe subwoofere når du blir ferdig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Jeg vet det så alt for godt, det er derfor det er ekstra kjipt å misse på oppløpet. Skal øyeblikk hjem og lime portene i toppene, tvinne tommeltotter i noen timer, så lime topp og bunn i røret. Så er det bare en lang søvnløs natt til første testen....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi godt igang igjen!

Har nå montert bunnene ferdig, limt rørene på dem, og montert portene i toppene. Skal om litt montere toppene også i rørene, og så er de i praksis ferdige! Skal pynte dem på noe vis, med stoff eller strømpe eller maling eller et eller annet, men foreløpig skal de stå som de gjør.

Har hatt lyd på dem, såvidt, og de virker. Sjekket med batteri at det er pluss og minus på rett leder og slikt. Spilte bittelitt med musikk, uten toppen på, og selv da, på lavt, lavt volum var det godt med lyd i beistene.

Dette blir morro!

Montert festebrakettene til beina. Standard 16cm kjøkkenbein fra IKEA, 45,- /4stk.

Element klart for montering

Montert

Koblet

Porten montert i toppen

Minstemann og mor poserer. Dette er en 'tørr' prøve, uten lim.

Her er begge limt. Det ser ut som det skal bli tett, det boblet ut lim rundt kanten.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •