2 stk. RL-p15 LLT byggetråd ** FERDIG! :D - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 152
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hehe!

Joda!.. Kjøper MDF i morgen. Elementene ligger fremdeles til fortolling, dessverre. Lurerlitt på en ting. Hvor 'tight' skal jeg kappe MDF'en som skal inni røret? Skal det være sånn at man må bruke slegge for å få det på plass, eller skal det bare være litt trangt, liksom? Hvordan fester man det hele sammen?
    Slegge-tight er dumt. Det gjorde jeg på den ene, og kan love deg at det ikke frister til gjentagelse å fortvilet banke løs og det knapt beveger seg mens limet ubønnhørlig tørker...

Det bør være såpass tight at du akkurat får lokket opp igjen (uten tungt verktøy). Så kan du bruke ekspanderende lim når du limer det, slik at det blir helt tett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått stablet litt materialer i garasjen, klar til å begynne å kappe i kveld. Kjøpte 14cm støperør til port. Det er ikke fullt 6", men kjører en runde i WinISD og ser om det er stort utslag på tuning eller lengde. Det var 150cm langt, så 75 til hver sub skulle funke greit, vil jeg tro.

Edit: Det ser bra ut med 14cm port på 75 cm. Så nå at røret er vokset, på en måte. Noen lur måte å få av dette laget på? Antar det ikke er noe særlig å lime i. Kan jeg bare bruke sandpapir og pusse det bort?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på en ting. Bør man ha en slags forsegling mellom element og tube? Eller blir det tett nok med skruer?

Det ene elementet ble ikke fortollet, forresten. Det er på vei i posten nå. Det andre ble stoppet for importfortolling og er nå lagt på et lager... Jaja, det dukker vel opp til slutt. Så lenge jeg har et element og måle på og tilpasse etter så er det bare å slenge i når det kommer.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på en ting. Bør man ha en slags forsegling mellom element og tube? Eller blir det tett nok med skruer?

Det ene elementet ble ikke fortollet, forresten. Det er på vei i posten nå. Det andre ble stoppet for importfortolling og er nå lagt på et lager... Jaja, det dukker vel opp til slutt. Så lenge jeg har et element og måle på og tilpasse etter så er det bare å slenge i når det kommer.
    Vet ikke hvordan det er med RL-p-elementene, men mine elementer kom med pakning som tettet mot MDF'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, satser på det med RL'ene også.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, satser på det med RL'ene også.
    Jepp, den tid den sorg. Vi finner nok på noe hvis de skulle komme uten pakninger ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det ekle laget med 'voks' eller noe som er på røret? Tipper det funker dårlig å lime det? Bare å pusse vekk?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det ekle laget med 'voks' eller noe som er på røret? Tipper det funker dårlig å lime det? Bare å pusse vekk?
    Jeg vet det skal finnes limtyper som skal fikse dette, men jeg husker ikke hva det var... Det er jo et veldig begrenset område du trenger å lime, så sandpapir er helt sikkert en grei løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Bør jeg kanskje ha en ekstra ring med MDF rundt porten øverst? 44mm virker litt lite for å støtte en såpass lang og relativt tung port. Jeg får ta en test i kveld og se hvordan det ser ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Bør jeg kanskje ha en ekstra ring med MDF rundt porten øverst? 44mm virker litt lite for å støtte en såpass lang og relativt tung port. Jeg får ta en test i kveld og se hvordan det ser ut.
    Hehe - det står jo en del om dette ca 15 mm under her

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den byggetråden din er jo så LANG! Får ta en gjennomgang på den i kveld, det meste er jo dekket der, vil jeg tro.

Edit: Da har den ene subben kommet til by'n! Tipper den egentlig kommer til mitt postkontor i kveld, men at det ikke blir registrert før etter posten er stengt. Det er som regel sånn... Den andre ligger trygt og godt på LAGER SØR, i følge posten, hva nå det måtte bety....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den byggetråden din er jo så LANG! Får ta en gjennomgang på den i kveld, det meste er jo dekket der, vil jeg tro.

Edit: Da har den ene subben kommet til by'n! Tipper den egentlig kommer til mitt postkontor i kveld, men at det ikke blir registrert før etter posten er stengt. Det er som regel sånn... Den andre ligger trygt og godt på LAGER SØR, i følge posten, hva nå det måtte bety....
    Latsabb :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noe sånn jeg tenkte, ja! Da får jeg bruke litt kapp og se hvordan jeg løser det. Føler du at porten sitter 'godt', eller er det litt vinglete?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det første elementet kommet!

Beklager intest dårlige mobil-bilder....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolosale greier.

Hva kosta de der inn til landet her da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Den jeg har fått nå betalte jeg ikkeno for. Den andre er det avgift på, men det blir kun moms.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Den jeg har fått nå betalte jeg ikkeno for. Den andre er det avgift på, men det blir kun moms.
    ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Trodde du mente avgifter og sånt, jeg...

Har skrevet prisen tidligere i tråden skjønner du. Elementene kostet 4800,- for begge. Så kom det bank-gebyrer på 400,- for overføringen til amerikansk bank. :evil: Så ble det sannsynligvis moms på det ene. Er ikke sikker på hvor mye det blir ennå. Var nok bare heldig som slapp moms på den ene. :?

Tubene koster 269,- +mva per stk, pluss eventuell frakt. MDF betalte jeg 590,- per plate. Har brukt 1,5 plate (12stk 60x60 plater).

Skal bruke en Behringer EP2500 forsterker til 3698,- fra intersalg.no.

Så kommer diverse fresestål, verktøy, lim og skruer osv i tillegg.

Har fått kappet alle platene nå. Skal frese avundinger på topp og bunnplatene når jeg får et større bit. Så må jeg kutte hull til elementene i bunn og porten i topp, og finne på noe lurt for å lage en 'flare' på porten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første bunnplata limt og klar. Elementet passer i plata, plata passer i røret, det ser ok ut og alt er fint. Den andre plata ligger i klem i dette øyeblikk.
    Frese-sirkel-jiggen min klarer ikke små nok hull til porten. Lurer litt på hvordan jeg skal få laget hull til porten. Hullsager i 15cm viser seg å være ekle å få tak i. Får ta en runde på byggshopene i distriktet og se hva de har.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk borti det samme problemet her om dagen, det jeg gjorde var at jeg borret et hull i selve bunnplata til fresen (med rett avstand til fresebitsen).
    Borret et like stort hull i mdf plata og satt en skru igjennom begge.
    det funka greitt det.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •