2 stk. RL-p15 LLT byggetråd ** FERDIG! :D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 152
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fikk priser nå.. Himmel og hav! 1600,- per stk. Er det så dyrt andre steder også?
    Nei, overhodet ikke! Jeg ga 750,- for to stk.

Jeg kjøpte direkte fra Signa Produkter. Lars-Jørgen Skøien er en meget hyggelig og hjelpsom kar. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, Rune!

Jeg har lest gjennom byggetråden din i dag på jobb (Hysj). Meget imponerende arbeid. Jeg tror ikke jeg klarer å være så tålmodig... Er i grunn sprekkeferdig allerede!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempehyggelig kar hos Signa!

Ø500mm, 1500mm til 269+mva
    Ø570mm, 1500mm til 329+mva

Helt strålende! Problemet er jo frakt. Blir nok en tur til østlandet på meg. 1,5 tank med diesel og en litt lang lørdag, så er det i boks. Det var ikkeno problem å komme en helg. De var på lager til enhver tid også, praktisk talt. Helt strålende. Takk for tipset, Rune!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempehyggelig kar hos Signa!

Ø500mm, 1500mm til 269+mva
    Ø570mm, 1500mm til 329+mva

Helt strålende! Problemet er jo frakt. Blir nok en tur til østlandet på meg. 1,5 tank med diesel og en litt lang lørdag, så er det i boks. Det var ikkeno problem å komme en helg. De var på lager til enhver tid også, praktisk talt. Helt strålende.
    1.5 tank med diesel... hvor holder du til, egentlig? Det burde også være mulig å bestille via Byggmakker hvis du synes det er kjedelig å kjøre...

Takk for tipset, Rune!
    Bare hyggelig! Der et jo derfor vi er her inne, er det ikke?

Jeg var forresten den første som kjøpte rør hos Signa til dette formålet, og jeg sa at jeg nok ikke kom til å bli den siste... Og det stemmer bra det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis andre skal bestille, så husk å si du ikke skal bruke dem til støping. Da blir de billigere, og du slipper voksede rør.

Jeg holder til i Stavanger. Har ordnet transport bortimot gratis. Greit med foreldre som jobber i flyttebransjen..

Har kjøpt fres i dag også. Kjøpe litt spon-kapp og øve meg litt før jeg begynner å kappe 'på orntlig'. Må uansett få rørene og tatt nøyaktige mål før jeg kapper. Hvor tykk MDF bør jeg bruke til endestykkene?

Har fått ordrebekreftelse på forsterkeren også, den blir sendt i midten av neste uke, antakelig. Her kan jeg bare anbefale Intersalg som leverandør. Maken til service! De svarer mail til og med sent på kvelden, med kjempeservice!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis andre skal bestille, så husk å si du ikke skal bruke dem til støping. Da blir de billigere, og du slipper voksede rør.
    Riktig!

Har kjøpt fres i dag også. Kjøpe litt spon-kapp og øve meg litt før jeg begynner å kappe 'på orntlig'. Må uansett få rørene og tatt nøyaktige mål før jeg kapper. Hvor tykk MDF bør jeg bruke til endestykkene?
    2 x 22mm burde vel holde. Jeg brukte noe mer...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva brukes til fasejustering på slike DIY-suber? Forsterkerne jeg vanligvis ser brukt har kun gainjustering.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva brukes til fasejustering på slike DIY-suber? Forsterkerne jeg vanligvis ser brukt har kun gainjustering.
    Fasejustering er jo i praksis tidsjustering. Du kan til en viss grad justere fasen til sub'ene vha distance på receiveren, men for fasejustering mellom sub'ene må man gå hardere til verks. Ofte er slike PA-amp-oppsett brukt med en eller annen form for digital parametrisk EQ ala Behringer FBQ2496. Flere av disse boksene har også innstilling av delay så da kan man ta det den veien.

Jeg har ikke kommet så langt selv, så jeg kan ikke garantere noen ting, men dette er i alle fall teorien...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Fasejustering er jo i praksis tidsjustering. Du kan til en viss grad justere fasen til sub'ene vha distance på receiveren, men for fasejustering mellom sub'ene må man gå hardere til verks. Ofte er slike PA-amp-oppsett brukt med en eller annen form for digital parametrisk EQ ala Behringer FBQ2496. Flere av disse boksene har også innstilling av delay så da kan man ta det den veien.

Jeg har ikke kommet så langt selv, så jeg kan ikke garantere noen ting, men dette er i alle fall teorien...
    Det er helt riktig!
    Delay har jeg også hørt at skal fungere bedre en phase justering. (?)

Bestilte selv 4rør fra signa. Alle rør med frakt kom på 1800kr. Hyggelig kar. Litt gammeldags - måtte fakse bestillingen til han:smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor tykk MDF bør jeg bruke til endestykkene?
    Jeg bruker 3x22mm mdf oppe å nede

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Det går en del liter bare der.. Hvilken diameter rør har dere brukt?Og hvordan fikk du fraktet greiene hit?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Det går en del liter bare der.. Hvilken diameter rør har dere brukt?Og hvordan fikk du fraktet greiene hit?
    Brukte posten.
    Bestilte 2 som var 40x150 samt 2 som var 50x150. Han la da de minste inni de største slik at frakten ble halvert.

Du kan sikkert nøye deg med 2x22mm mdf i topp. Men i bunn ville jeg ikke brukte noe mindre en 3x19mm. Evt som meg - 3x22.

Hva skal du med respons under 15Hz? Rommet ditt er sannsynligvis med å gir på ned mot 10...
    Er du redd det blir forlite volum i røret bestiller du heller 57x150. Men jeg ser ikke vitsen...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får regne litt på det. Ser du holder til i Stavanger... Kunne vært artig å tatt en titt på dine en gang det passet? Du har sikkert noen gode tips ang. byggingen også, i tillegg til RuneWs byggetråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får regne litt på det. Ser du holder til i Stavanger... Kunne vært artig å tatt en titt på dine en gang det passet? Du har sikkert noen gode tips ang. byggingen også, i tillegg til RuneWs byggetråd.
    Det er ikke jeg som bygger

Har en som kapper platene for øyeblikket. Samt en annen som setter alt sammen. Projektet har stått stillt i over ett år. Men nå ser det ut til at jeg har liv i de neste helg:-) Så da er det bare til å komme innom. Har jo 2 stk mindre med dB500 12" elementer som står å spiller. Minner mye om 1 stk plus/2. Bare disse fikk jeg integrert bedre en da jeg hadde plus/2.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Gleder meg som en unge til å få dette ferdig! Det blir noen lange uker å vente på utstyret nå, kjenner jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Mike hos Soundsplinter fått pengene, og sender elementene på mandag. Det skal ta 6-10 dager å sende, så med postens utrolig effektive fortollingssystem tar det vel i overkant av tre uker. Tubene jobber jeg litt med å få hit, men det skal vel ordne seg.

Kjøpte fres her om dagen, og var ute i garasjen og lekte meg litt med den på en gammel sponplate. Er glad jeg kjøpte støvmaske! Det skal gå fint å kutte Endestykker og slikt, tror jeg. Det be overraskende bra, selv etter kun et par forsøk. Og jeg som aldri har tatt i en fres før! Gleder meg som en unge på julaften!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger jeg øyeblikk ut på tur for å hente tubene. Det blir en 18 timers maratontur, men billigere enn posten, og mye mer gøy!
    Forsterkeren venter på lønning på postkontoret. Subbene er kommet til landet, og ligger på Gardermoen i påvente av fortolling.

Et lite spørsmål ang. demping inne i tuben. Sonosub-programmet antyder at tuben har en resonansfrekvens på 59Hz, og at topp-platen bør dempes. Jeg har en del 10cm akustikkplater liggende. Tenkte å skjære disse til å passe rundt porten. Bør jeg bruke 10 eller 20cm? Mer? Må jeg regne med volumet av denne dempingen når jeg tuner porten?
    Damping av selve røret: Ser mange bruker sånn tynn eggekartong-skumgummi på innsiden. Hva er vitsen med dette? Det demper jo ingenting i de frekvensene subben opererer i allikevel?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi i gang!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - bare resten igjen! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!

Joda!.. Kjøper MDF i morgen. Elementene ligger fremdeles til fortolling, dessverre. Lurerlitt på en ting. Hvor 'tight' skal jeg kappe MDF'en som skal inni røret? Skal det være sånn at man må bruke slegge for å få det på plass, eller skal det bare være litt trangt, liksom? Hvordan fester man det hele sammen?

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •