DIY-klubb - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 115 av 115

Tråd: DIY-klubb

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror dere snakker litt forbi hverandre. Når det gjelder nettsiden, så er det ikke slik jeg skjønner det noen plan for å ha noe eget forum, HVIS avforum oppretter en egen kategori for klubben (som etter hva jeg kan skjønne vil få navnet "Norwegian Audio Builders"). En (1) slik kategori er alt det foreløpig er bedt om, under hvilken overskrift den passer er foreløpig uklart. Denne kategorien skal ikke være eksklusiv for klubbmedlemmene, men den skal være forbeholdt diskusjoner vedrørende nevnte klubb. Her kan det diskuteres slike ting som klubbregler, klubbens hjemmesider etc.

Og når det gjelder hjemmesiden: Den bør klubbens ledere få styre selv, men forum-lenken vil jo med avforums velsignelse kunne lenke til ovennevnte klubb-kategori i avforum. Avforum kan dekke ganske mye, men jeg ser også behovet for at en klubb har en egen side der man kan kan legge klubbspesifikk informasjon litt mer synlig. Dette kan være alt fra konkurranser, bildegallerier, koblingsskjemaer, nedlastinger av gratis programvare, FAQ, samling av DIY-relaterte lenker etc.

Poenget må være at klubben og avforum samarbeider på en måte som gjør at begge nyter godt av den andres tilstedeværelse. Hørte jeg noen si "symbiose"?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk roffe!

Tanken er som du sier at vi skal samarbeide. Det har vært intensjonen fra første sekund. Vi har allerede skaffet medlemmer fra HiFiSentralen, og fler kommer til å komme både derfra og fra andre steder på grunn av klubben. Det kommer også til å øke det faglige nivået og traffikken på forumet.

Oppdaget forøvrig en skrivefeil i det fine bildet jeg lagde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes vel kanskje at fokuset er dradd litt bort i fra det de hele startet med. Selvfølgelig synes jeg at det hadde vært best med en dedikert undertråd til ABC-Norway. Jeg forstår ut fra AV-forums ståsted at dette ikke nødvendigvis trenger å være ideelt. Dette selv om vi ikke har planer om å lage konkurrerende forum på siden. Så lenge vi snakker om å ha annonsører på siden og tilbyr linker til andre forumsider, så har vi en potensiell interessekonflikt.
    Jeg for min del synes at vi skal respektere AV-forums ståsted her, så får vi heller komme tilbake igjen til en slik diskusjon når vi faktisk vet hva ABC-siden skal inneholde.

Jeg er forresten klar til å jobbe mer med siden fremover, så alle forslag mottas med takk.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med eget forum på nettsiden da? Så slipper AVforum å konkurere med eventuelle linker til andre sider.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel ikke vært snakket om å linke til andre forum heller. Vi trenger et forum for å gjøre det mulig å diskutere, og det er lite ønskelig å opprette et eget forum i egen regi. Interessekonflikter bør vi ha all mulighet til å unngå så lenge vi ennå ikke har kommet i noen situasjon der vi har trukket inn andre forum, annonsører eller interesser. Vi har kun snakket med AVforum om dette av den enkle grunn at de fleste medlemene foretrekker AVforum. Det hjelper imidlertid ikke dersom AVforum ikke ønsker samarbeid.

Bra at du står på Ziggy! Har du snakket med ZoraX? Han har meldt sin interesse for å være med på å programmere. Han er ung, men jeg tror han kan en del HTML og slikt. Fint om dere kunne komme til et produktivt samarbeid da jeg selv ikke er den mest stødige på HTML.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Snickers!

Nå har jeg endret litt på inndelingen, slik at DIY har fått en helt egen kategori.

Bare kom opp med et fengende klubbnavn du, så skal jeg opprette et forum for "chatting" mellom klubbens medlemmer under denne kategorien!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra Lygren! Vi digger deg alle sammen!

Vi har vel egentlig strandet med 2 forslag så langt:

ABC Norway som står for Audio Builders Club Norway

Det andre er

Audio Builders Norway

Vi bør avgjøre dette relativt fort. Jeg oppretter en avstemning for dette under dette forumet. (vet ikke om det burde ligget et annet sted men...)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det har vært ganske dødt her en stund nå. Hvordan går det med hjemmesiden?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal vi få eget forum opprettet. Da håper jeg det skjer saker og ting. Det havner antakelig under DIY. Bare følg med så skjer det nok noe.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne også være med i klubben. Mest for å lære, har ingen planer om å bygge noe med det første.
    kan kanskje bidra med arbeidstegninger og 3D-rendringer fra autoCAD og 3D studio, må bare på et lite kurs først (skal det snart).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er URLen til siden da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Url-en til siden? Tror ikke Ziggy har lagt den ut ennå

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe billige eff.forsterkere klasse D eller T det går an få importert til klubbmedlemmer?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på muligheten og er i dialog med noen. De er desverre meget trege så vi får se når jeg eventuelt får tilbakemelding.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •