DIY stativhøyttaler - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snickers-is

ÅÅÅ!? problemer med diskanten? Høres ikke bra ut, men er ikke det en vifa ringradiator? Jeg har desverre ikke hørt denne diskanten, men den får skryt både her og der, senest når fidelity testet en stor Dynabel høyttaler. Må innrømme at kassene til amadeusene allerede er bygd og at jeg kommer til å ta sjansen på disse til sommeren når jeg er ferdig med studentlivet Hvis du har forslag til forbedringer til delefiltrene er jeg interresert i det, men jeg har desverre ikke tegninger til utgangspunktet enda Som du skjønner er dette et "hopp på og håp på det beste prosjekt"

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dynabelen du refererer til er vel S33. Den har en svært anstrengt diskant så fort den får litt informasjon å jobbe med. Jeg tror den har noen feil som ligger i tidsdomenet som da ikke kommer så godt frem på frekvensmålinger.

Er det ikke en Vifa XT-diskant og en 15W 8530 00 eller 01 som sitter i Amadeus Icon?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-is
    Jo det stemmer det, har du hørt noen høyttalere med den bassen? Jeg skal bruke dem sammen med en(eller to) 70 signatur. Vil tro den vil klare å drive disse ganske greit. Skal flytte, og bruker derfor det som en anledning til å bytte ut høyttalere++ Har gitt bort de gamle høyttalerne mine til min ivrige lillebror,så slipper jeg å dra de med på flyttelasset. Jeg blir å vurdere en sub hvis jeg ender opp med en stor stue når jeg flytter, men skal i første omgang bare ha disse. Tanken er faktisk et kompakt surround anlegg etterhvert(fy!!!, ja vet!) Men med en 6 kanal copland eller lignende som forforsterker og et par amadeuser til tror jeg det kan bli greit likevel

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sitter jo i Sonus Faber sine verstinger. Der spiller de meget fint, og ikke minst så spiller de bass. Diskanten derimot er jeg mindre fan av. Den sitter jo i S33 som spiller grusomt etter min mening. Eltek vil jo ikke si noe om filteret så da er det ikke lett å avgjøre hva slags innvirkning det har. Dessuten oppgir de frekvenskurver helt ned til 20 Hz, et sikkert bevis på at målingene de gjør er totalt uten kontakt med virkeligheten.

Til en 2-veis konstruksjon ville jeg valgt den bassen med den minste magneten.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •