Lampizering av Denon dcd 2560 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du noe link til tekst til skjemaet? Står muligens noe hvis du finleser teksten.

NOS står for "New old stock", dvs. ting som er produsert for en god stund siden, men som ikke har vært i bruk.

EDIT: fant siden. MOV'en er en varistor, Metalloxidvaristor hvis du leser på siden så trnger du en som tåler rundt 300V likespenning.

Newcomer Smooopz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ska du ha Johzo

Då er delene til ac-filter bestilt og vil bli bygt i samme chassis som lampizatoren.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Progress :)

No he ej fått 2 pakka, 1 pakke med motstander 7W 3 ohm. Dei er til å regulere spenningen til glødingen på rørene, etter likeretter har eg 16v så då må ej til med ei 3 - 4 ohm for og komme nærest mulig 12,6 volt. på et av bildene ser en 2 røde løse ender, derimellom skal motstanden som regulerer glødespenningen ver.

Next up er kondensatorene, av merket Mallory og har spesifikasjonene 150 uF 200v og de tåler 105' Celsius. skal bruke 2 i parallell for og få høg nokk verdi, det skal vere 200uF men siden eg parallell kobler de blir de 300 uF. de er først i Anode kursen som ender i phonopluggene ut ifra Lampizatoren.

Har tatt et oversiktsbilde der en kan sjå hva som har blitt gjort, har fått på plass rør nr 2 og fått festet trafoene skikkelig, de ble festet der de er pga at det er best å la ac strømmen ta korteste veien til trafoen fordi at ac genererer mer støy enn dc og i tillegg må der må vere plass til kondensatorbanken til glødingen som blir til høyre på bildet og til venstre kommer det et strømfilter (også designet av fikus) det blir kalt silk... dette filteret filtrerer ikke ac strømmen så mye men hovedsaklig dc strømmen.

videre blir det og hardwire anode kretsen og tilførselen når eg får tatt hull til nettbrønnen, på glødingen er det bare motstanden som mangler.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Silk

Fikk pakke med elfa idag, so no he ej fått varma opp loddebolten.

Ifra nettbrønnen blir første stopp kondensatoren C1, den venta ej på endå for den kjøme seinare atmed de andre som ble bestilt tidligere.

Derfor er det litt oppstykket enda, men har laget det til slik at når den kommer så er det bare og lodde ihop endene og få den på plass. Etter C1 kommer L1 og den har eg fått på plass og har snurret 3,5 ganger slik eg har tolket det, Deretter kommer L2 og L3 på hver sin fase snurret 3 ganger rundt en ferritt stang(kjøpte en på 20cm og kappet den til i passende lengder) pga plass mangel så snudde eg tilbake mot nettbrønnen igjenn og det passet bra for på hver fase skal det en 0.1 Uf kondensator mot jord.

SPM: skal stjernejord kobles opp mot den tilførte jordlederen?? eller er stjernejord bare en sentral negativ?

då har vi komt til et brudd igjenn, hadde ikke meir tid ikveld og tok derfor og laget til ledningen til metalloxidvaristoren(den blå runde dippedutten )

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No gjekk det plutselig litt fort i svingane....he gjort en del på lampizatoren uten kamera.¨

Fikk idag pio(paper in oil) kondensatorene ifra bulgaria, dei va større enn ej trudde men ej fekk heldivis plass under lokket, som vist tidligere manglet jeg 1 kondensator på strømfilteret(C1) den har nå komt på plass.

Så filteret er oppe og går men det vart litt rotete, skal ta meg ei runde med smeltepistolen og feste ting og tang så ikkje det rista løst nåke under flytting.

På anode delen har eg no fått begynt og kable litt imellom røra og er snart klar til og begynde med motstandene som skal monterast direkte på soklene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget til et oversikts bilde, noen skribent er jeg ikke så det blir bare litt tekst og bilder men svarer gjerne på spm

Har nå fått lyst til og skifte ut klokken og lage en lampucera....Det er en lampizator med ny dac som en får kjøpt på ebay for ca 600kr inkl frakt,

Link: 24bit/192KHz DAC DIY KIT , FULL ASSEMBLED KIT - eBay (item 330218838822 end time Mar-17-08 11:30:39 PDT)

har dere noen meninger om denne klokken?

Ramme nr 1, ser vi silk strømfilteret. i uvitenhet brukte jeg en uisolert ledning til jordingen i silk filteret, den blir byttet ut asap

Ramme nr 2, likeretter til anode kretsen på 115v

Ramme nr 3, Kondensator c5 og c6

Ramme nr 4, Likeretter til varme kretsen til rørene 12v.

Ramme nr 5 Ifra høgre har vi C3 og så kommer vi til

Ramme nr 6, inntakspunkt til signalet ifra denonen.

Ramme nr 7, 8 stk 7w motstander i serie/prallell kobling for og få effekttålighet og rett motstand(de er fortsatt godt varme)

Ramme nr 8, C1 den første kondisen etter at signalet er kommet inn til Lampizatoren.

Ramme nr 9, R1(150k ohm)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også fått tak i nettkabelen, det er en TCX 4X2X0,75, Den er skjermet og tvinnet. bruker 3 ledere til L og 3 til N og 2 til jord. Har også fått viablue strømpen no.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der må være tidenes største lampizator... liker du lyden?
    Og bruker du AC-filteret utelukkende til lampizatoren? Uten å ha finlest så antok jeg det for å være en ting du gjerne koblet før "støm-padda" di, slik at alle komponentene fikk "renset" spenning/støm.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja det vart stort, Skal sette inn kontakt til denonen også. Lyden har eg ikkje fått testet enda for den er ikkje ferdig endå.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig nok til en test Småkabler med krokodille-plugg er din venn..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja kanskje det men he igjenn og få stjelt et signal til lampizen men det eno fort gjort det når en først begynder.

men gler meg til og få oppleve før og etter

På oversiktsbildet, den brune 1uF kondisen helt oppe til høgre er bare minsteverdi, så vist ej fe plass so verte det 2 uF(huskakje heilt i farta om det var inn eller utgangen)

Har tenkt på en ting, signalet ifra dac skal stjeles ifra VoutL. vil dette si at en får bare lyden som er tiltenkt den venstre kanalen? og i så fall vil ikke en da oppleve å miste litt "effekter" i lydbildet? er på tynn is...men må man så må man

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 stk ad1862??

sjekka litt opp litt om Dac'en. det ser ut som at der er 4 stk AD1862.....blir det da 2 stk chip pr kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smooopz
    sjekka litt opp litt om Dac'en. det ser ut som at der er 4 stk AD1862.....blir det da 2 stk chip pr kanal?
    Har samme spiller'n og er snart igang med lampizering av den.
    Ja det er 2 stk AD1862 pr kanal, spiller'n er faktisk en balansert konstruksjon.
    (uten balanserte utganger) -
    Lukasz anbefaler forøvrig 6H1P (6N1P) røret til DCD2560.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, det hekje ej fått m mj...Då må vi undersøke litt. kar han nemte det hen då? Takk for tipset

Kar he du tenkt å tappe signalet ifrå dac då?

Ej grubla litt på tegningane, skal kåme med en illustrasjon litt seinare. ka tegning du går ut ifrå?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smooopz
    okey, det hekje ej fått m mj...Då må vi undersøke litt. kar han nemte det hen då? Takk for tipset

Kar he du tenkt å tappe signalet ifrå dac då?

Ej grubla litt på tegningane, skal kåme med en illustrasjon litt seinare. ka tegning du går ut ifrå?

Jeg sendte han en mail og spurte fordi han på siden om DCD2560 har ført på en notis i etterkant.

"isolate completely leg 11 (cut traces) and connect it to the tube grid directly, and from tube grid use R=500 Ohms. Tube can be 6H1P (6N1P) or 6SN7GT - they are the same. Make them SRPP with 600 Ohms in cathodes."

Jeg tar vel utgangspunkt i tegningene som på side 16-18 i den sist oppdaterte .doc-fila hans - oppdatert 2. jan. 2008.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •