HJELP!! Kan jeg lage kino sub av Boston Acoustics Pro 12.5LF ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!! Kan jeg lage kino sub av Boston Acoustics Pro 12.5LF ?

Har lyst til å bygge et par subwoofere av Boston 12.5LF (4ohm) hvis disse er brukbare til dette ! Har to stk. av disse dem ble brukt i bilen før , men nå ligger dem bare her å støver ned ! Lurer derfor på om dette er noe å lage kino sub av
    Er helt newbie når det gjelder bygging av høyttalere så hadde vert kjempe greit med noe hjelp . Noen Forslag hadde vert greit med et raskt svar så jeg får kjøpt matriale før buttikkene stenger i dag !!

Noen som kan regne dette for meg siden jeg suger i matte og ikke får det til ( Se vedlagt fil )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe eller har forslag :?:

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg fikk Vb=96,7

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapt svar !
    Men er disse elementene noe å bruke til dette prosjektet ?

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg kan fortelle deg at det hjelper å legge ut parametrene til elementet slik at folk slipper å leite selv. Bare et tips ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg kan fortelle deg at det hjelper å legge ut parametrene til elementet slik at folk slipper å leite selv. Bare et tips ;-)

Har lagt dem ut jeg ligger på linken Boston 12.5LF !!! Litt min feil siden jeg ikke har gjort linken blå !!!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse subene trives heller dårlig i bassrefleks, så lukket kasse er nok kanskje eneste løsningen.
    Spørsmålet er hvilken forsterkerløsning du skal bruke?

Mitt forslag hadde vært å putte de i hver sin lukkede kasse på 40-45L, og da helst med mulighet for basseq.

Jeg har tilsvarende kasse til min Peerless XLS12, og benytter Hypex DS4.0 subforsterker, den har innebygget justerbar basseq, noe som gjør at jeg fint får en jevn frekvensgang ned til 20hz.

I denne kassen vil de takle 200w hver før de passerer XMax, så det burde fungere bra.

Her ser du en sammenligning mellom EN Peerless XLS-12 (gul) og EN Boston 12.5 (rød) i lukket kasse på 45L, med 200w inn uten eq.

HJELP!! Kan jeg lage kino sub av Boston Acoustics Pro 12.5LF ?-boston_vs_xls12-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Disse subene trives heller dårlig i bassrefleks, så lukket kasse er nok kanskje eneste løsningen.
    Spørsmålet er hvilken forsterkerløsning du skal bruke?

Mitt forslag hadde vært å putte de i hver sin lukkede kasse på 40-45L, og da helst med mulighet for basseq.

Jeg har tilsvarende kasse til min Peerless XLS12, og benytter Hypex DS4.0 subforsterker, den har innebygget justerbar basseq, noe som gjør at jeg fint får en jevn frekvensgang ned til 20hz.

I denne kassen vil de takle 200w hver før de passerer XMax, så det burde fungere bra.

Tenkte jeg ville bygge dem passive først (har ikke cash til sub forsterker ennå) så da må jeg vel til med delefilter og slikt regner jeg med ?! Hvis dette er tillfelle hva slags delefilter trenger jeg ? kan jeg lage selv ? noen som har tegning ?
    Den grafen som du hadde bilde av sa meg ingenting kan du forklare det litt bedre for en tulling som meg ? Har du bilde av kassen din ?

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du nok ha et aktivt delefilter. F.eks *Behringer... passiv deling er nok best å glemme. Må ha store spoler, som jeg mener gir mer problemer enn "lykke" ved en sub lydmessig...

Edit; skriveleif *

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Da bør du nok ha et aktivt delefilter. F.eks *Behringer... passiv deling er nok best å glemme. Må ha store spoler, som jeg mener gir mer problemer enn "lykke" ved en sub lydmessig...

Edit; skriveleif *
    Har du noen linker til denne "Behringer" ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •