stemmer Vent Mach calculation fra Linear?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

stemmer Vent Mach calculation fra Linear?

Sitter her og forsøker å regne litt på bassrefleksene mine til DIY subwofferen min. Bruker denne siden: LinearTeam
    Kassen blir ca. 170 liter. tenkte den skulle tunes til 20-22Hz. nå har jeg kjøpt inn 3stk. Ø6.5cm rør, men med disse verdiene får jeg fra mach 1.07 - 1.17 ved 1000W. selv ved 250W kommer jeg ikke under plustregrensen på 0.16.

Jeg har også forsøkt denne siden:
    Vent Air Speed Formula and Calculator
    Her får jeg beskjed om å holde meg under 10%, noe som går veldig fint..

Noen som kan hjelpe meg her? elementet er forresten TC-2000 15" SVC fra et powerbuy for nesten 1 år siden.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten du skal sette inn er akustisk effekt (Sound power - Wikipedia, the free encyclopedia ) 1000W er 150dB. Skal du spille så høyt? og i tillfelle; vil du da høre en enventuel plystrelyd i refleksrøret?

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6,5cm rør er jo igrunn ganske lite på en såppas hissig sub. Må huske at det ekke noe pinglesub du har kjøpt, så det er en grei mengde luft som skal flyttes, ville nokk gått for 4"/100mm rør for å unngå blåselyder.
    Jeg bygget meg noen 2veis HT for ikke lenge siden med peerless 6,5" bass, jeg brukte bassrør med indre diameter på 6,2cm og får svake blåselyder når jeg guffer på kraftig med sinuser på 60hz og ned. men med musikk kommer det ingen ting heldigvis.

Tror nokk den ventmach'en stemmer sånn noen lunde...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger. Jeg har forsøkt meg frem med WinISD, og der ser det ut til at det skal gå helt fint. Det jeg kommer til å gjøre er å sette den sammen for testing, så får den heller demonteres når jeg er fornøyd med lyden og klar for sparkling/lakking.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •