Liten tråd; Skreddersydd tv-benk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten tråd; Skreddersydd tv-benk

Dette er det første møbelet jeg noen gang har laget fra bunn av, så bær over med meg.
    Ikke er jeg på RuneW's nivå ang bildedokumentasjonen heller, jeg finner liksom ikke så mye å ta bilde av, og når jeg er midt oppe i en "spennende" del av byggingen, blir jeg så ivrig at jeg glemmer å ta bilder.. ops:

Det hele begynte med at jeg ville ha en tv-benk i mørkt tre, som hadde plass til forsterker,dvd-spiller, centerhøyttaler, parabolmottaker og 37" tv på toppen, uten at den tar mer plass enn nødvendig. Dette skal stå i stua, så jeg skal ikke ha mer utstyr en ovennevnte, og jeg liker ikke møbler som har tomme hyller. :-D

Hobbyplater, skruer, skrutvinger,herdins lakkbeis type mørk brun,lakk, sandpapir og malepensel ble innkjøpt, og jeg skred til verket. (Overfres og sag hadde jeg fra før.)

-roteloftet-jpg
    Det blir da litt rot av dette... Rommet er på tur til å bli kino, det er grunnen til at jeg har slått hull i veggen, for å se hva som befant seg bak panelet...

-et-str-rk-brun-jpg
    Delene ferdig kappet,pusset og beiset ett strøk mørk brun.

-nesten-montert-jpg
    To strøk mørk brun, ett strøk mørk eik og to strøk lakk.

-plass-stua-jpg
    Benken på plass i stua, fargen er litt for lys på dette bildet, for å fremheve "detaljene" litt.

-stua-jpg
    Her er fargen mer riktig, men blitzen gir noen reflekser som ser ut som dårlig lakkerte punkter. Merk at hylla til senterkanalen kun er like dyp som høyttaleren selv, for ikke å stenge for mye av luftinga på forsterkeren.

Jeg ble fornøyd, og enda bedre, samboern ble fornøyd.
    Hadde tenkt å lakke noen strøk til med mørk eik for å få den mørkere, men fargen ble så fin (bildene er ikke helt rettferdige) etter første strøk med mørk eik, så den fikk beholde den fargen.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott møbel, og ikke minst bra løsninger.

Likte fargen, ser nesten ut som tjærebeis.

Andreas

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, dette så virkelig bra ut!
    Dette ser professionelt ut, og det sier jo sitt.

Dessuten liker jeg den "gamledagse" stilen du har valgt. for å ikke si den freste detaljen på venstre og høyre sidevegg.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! :-D

Det er andre gangen jeg har tatt i en overfres, men det er utrolig hva som går bare man måler to ganger, og kutter èn. Jeg la flid i slike ting som freste detaljer på platene og føttene, nettopp for at det ikke skulle se så hjemmelaget ut.
    Dette ga utrolig mersmak, bare så synd at stua er ferdig møblert allerede .. :-D

Forresten, jeg har et stuebord som blir neste prosjekt, det er slått av et trestykke på den ene kortsiden, det må repareres, i tillegg må jeg klare få samme farge på det som på tvbenken...... :?

Kan føye til at det blir ikke billigere å bygge selv enn å kjøpe på ikea, men det er så mye mer moro, og nå har vi et møbel ingen andre har. Nevnte jeg at det var moro?

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må være deilig å kunne si "den har jeg lagd" med stolthet

Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Takk takk! :-D
    Kan føye til at det blir ikke billigere å bygge selv enn å kjøpe på ikea, men det er så mye mer moro, og nå har vi et møbel ingen andre har. Nevnte jeg at det var moro?
    Vel, nå vil jeg da si at mye av det en kjøper på ikea ikke er verdt halvparten av den prisen du betaler. Selvfølgelig koster det å bygge med skikkelige materialer, men du får i allefall håndfast kvalitet! (for å ikke si skikkelige løsninger, istede for de mange finulige løsningene fra ikea + deres luftige "sponplater")

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •