jetcarrier / css Q`s...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jetcarrier / css Q`s...

hallo.. noen her som har brukt jetcarrier.no `s sjøfrakt usa-norge..? -pålitelige og grei service eller..?

har en bestilling på $3500-4000 pågang fra CSS

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt flyfrakt og det gikk helt knirkefritt! :-D Burde vel gå greit via havet også skulle jeg tro...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt jetcarrier.no selv en del ganger og har ingenting å klabe på.
    Husk å tegne forsikring..VIKTIG

Erfaringer med JetCarrier.com - Forum - Diskusjon.no

www.jetcarrier.com (magnum.no) - Club Honda

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jetcarrier fungerer utmerket, men tenk deg nøye om før du velger sjøfrakt.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jetcarrier fungerer utmerket, men tenk deg nøye om før du velger sjøfrakt.
    Greit vist du begrunne hvorfor og da...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Greit vist du begrunne hvorfor og da...
    La oss bare si at sjøfrakt ikke nødvendigvis er like skånsomt som flyfrakt...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    La oss bare si at sjøfrakt ikke nødvendigvis er like skånsomt som flyfrakt...

Cluet med sjøfrakt er at du kjøper såpass at du kan fylle opp en container selv.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frakt

Hvis du bestiller mindre enn en full container (FCL) så kalles dette for LCL frakt. Lesser Container Load. Det behøver ikke og være noe værre enn flyfrakt. Med frakt så er det antall omlastninger som er avgjørede. Flyfrakt til Norge kommer som oftest med bil uansett siste strekningen. Velg en speditør som har eget nettverk (ikke bruker agenter) så har de et bedre system.

(PS! Jeg jobber i logistikk firma selv)

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker.

er nok mer gunstig med sjøfrakt da det er snakk om 7stk 15", 2stk 12", 6stk 6", 4stk 4", 2stk ribbons..+ evnt annet som faller i smak og hva evnt kompiser vil ha i tillegg..
    så er vel snakk om ca.200kg+ og flyfrakt blir vel meget kostbart ved slik vekt/volum såvidt jeg fann ut i tabellen..

men har jeg forstått det rett, så oppretter jetcarrier en `adresse` i mitt navn til sin adresse i usa, som jeg bruker ved bestilling, og JetC tar imot og behandler pakken der og videresender den til min norske adresse etter at jeg har booket frakt hos jetcarrier?
    og er det mulighet å ordne alt med toll og moms med JetC, slik jeg betaler det til dem direkte eller kommer det utenom på frakten og verdi i pakken?

har prata litt med Bob hos CSS og skulle ta kontakt når jeg har funnet ut hvordan jetcarrier virker.
    er det slik jeg tror, er det igrunnen enkelt.. men Bob skulle kalkulere vekt/volum hos dem han normalt bruker til europa/skandinavia og gi beskjed.

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du kanskje plass til noe extra på turen til Noreg fra Statene? Kunne jo bestilt, og sende til den addresen du har, også få det med ditt?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MVA osv.

Sitat Opprinnelig postet av sfh
    takker.

er nok mer gunstig med sjøfrakt da det er snakk om 7stk 15", 2stk 12", 6stk 6", 4stk 4", 2stk ribbons..+ evnt annet som faller i smak og hva evnt kompiser vil ha i tillegg..
    så er vel snakk om ca.200kg+ og flyfrakt blir vel meget kostbart ved slik vekt/volum såvidt jeg fann ut i tabellen..

men har jeg forstått det rett, så oppretter jetcarrier en `adresse` i mitt navn til sin adresse i usa, som jeg bruker ved bestilling, og JetC tar imot og behandler pakken der og videresender den til min norske adresse etter at jeg har booket frakt hos jetcarrier?
    og er det mulighet å ordne alt med toll og moms med JetC, slik jeg betaler det til dem direkte eller kommer det utenom på frakten og verdi i pakken?

har prata litt med Bob hos CSS og skulle ta kontakt når jeg har funnet ut hvordan jetcarrier virker.
    er det slik jeg tror, er det igrunnen enkelt.. men Bob skulle kalkulere vekt/volum hos dem han normalt bruker til europa/skandinavia og gi beskjed.
    Det er vanlig at speditoren kan gjoere fortolling osv. Hust at med LCL saa betaler du frakt vekt. Dvs. 1 cbm = 1000 Kg. Det er ogsaa en minimums frakt som er 1 cbm. Alt du frakter opp till dette er i saa maate gratis.

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    har du kanskje plass til noe extra på turen til Noreg fra Statene? Kunne jo bestilt, og sende til den addresen du har, også få det med ditt?
    er bare meg som har noe på shoppe-lista foreløpig..15" og de andre elementene til bil og de to 12" til stua.
    og har helt glemt å spørr om evnt rabatter på det som er på lista, og evnt bedre priser om lista øker..
    men skal sjekke med J.C. om priser og div så snart jeg får svar fra Bob om vekt på hver enkelt ting, og totalen..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker!

kunne jo eg kjøpe fra Partsexpress, s¨sende det til din addr i USA. Det funker jo det og. For har ein del ting fra Statene som kunne vert intresant. samtidig som ein del på der kor su har bestilt varer(har glømt navn:P)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker!

kunne jo eg kjøpe fra Partsexpress, s¨sende det til din addr i USA. Det funker jo det og. For har ein del ting fra Statene som kunne vert intresant. samtidig som ein del på der kor su har bestilt varer(har glømt navn:P)
    Hvorfor ikke skaffe deg adresse hos JetCarrier selv?

Frode

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Det er vanlig at speditoren kan gjoere fortolling osv. Hust at med LCL saa betaler du frakt vekt. Dvs. 1 cbm = 1000 Kg. Det er ogsaa en minimums frakt som er 1 cbm. Alt du frakter opp till dette er i saa maate gratis.
    jo...forstår det slik at de kan ta seg av toll og div..og noe med at de legger evnt toll/moms--avgift inn i pris eller noe slikt..

men slik er listen:
    JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA
    og ser ikke ut til å ha noe noe minimum pakkestørrelse/vekt,

Prisliste JetCarrier Sjøfrakt
    Vekt (kg) / Volum (dm3) Pris NOK
    < 70 / < 70 =295,-
    70 - 150 / 70 - 150 =495,-
    150 - 300 / 150 - 300 =895,-
    300 - 500 / 300 - 500 =2,40,- kr kg/dm3
    500 - 1000 / 500 - 1000 =2,20,- kr kg/dm3
    1000 - 1500 / 1000 - 1500 =2,00,- kr kg/dm3
    1500 - 2000 / 1500 - 2000 =1,80,- kr kg/dm3
    2000 - 3000 / 2000 - 3000 =1,60,- kr kg/dm3
    3000 -> / 3000 -> =1,50,- kr kg/dm3

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker!

det som er tingen, er at jeg må ordne mitt visa med min utdelte adresse(fra JC i usa) som en ekstra/tillegg-adresse slik at det blir godkjent på diverse web-shops.. selger sender bare til adressen som kortet er registrert med.
    så det er min private adresse, eller egentlig bare et nummer/postboks som identifiserer meg som bruker, slik at når JC mottar pakken i usa vet de hvem det er, og så vidreresendes pakken `automatisk` til min norske adresse etter jeg har booket med JC..
    alle får samme adresse, men det er et spes nummer istedenfor navn.
    er ihvertfall slik jeg har forstått det da

men for all del... bare bestill å kjøp.. og send til min usa-adresse... hehe....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte spilleren min på nett til nettbutikken. Fikk den sendt til min adresse hos Jetcarrier i USA og fikk så en faktura fra dem i ettertid. Kunne hente ut pakken på posten uten å betale noe der. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sfh
    det som er tingen, er at jeg må ordne mitt visa med min utdelte adresse(fra JC i usa) som en ekstra/tillegg-adresse slik at det blir godkjent på diverse web-shops.. selger sender bare til adressen som kortet er registrert med.
    så det er min private adresse, eller egentlig bare et nummer/postboks som identifiserer meg som bruker, slik at når JC mottar pakken i usa vet de hvem det er, og så vidreresendes pakken `automatisk` til min norske adresse etter jeg har booket med JC..
    alle får samme adresse, men det er et spes nummer istedenfor navn.
    er ihvertfall slik jeg har forstått det da

men for all del... bare bestill å kjøp.. og send til min usa-adresse... hehe....
    men, om eg gjer deg extra "dytt i økonomien" også kan jo du bestille for meg i ditt navn?, eller blir det for mye fram og tilbake?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •