T-Amp chassis under bygging - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Doc_Nobel
    Mine erfaringer er at chippen som er basis for denne forsterkeren nesten ikke utvikler varme. Etter at forsterkeren har stått på hele dagen på normalt lyttenivå er den såvidt litt lunket på overflaten.
    Men det jeg lurer på er om du har beholdt T-ampen orginal og kun loddet om på inngangene/utgangene, eller om du har tweeket på selve kretsen? I såfall...hvilke utbedringer har du gjort?

Jeg har kun lodden på nye innganger og utganger. Jeg er ganske fersk når det gjelder dette. Som sagt så er det første gang jeg har brukt en loddebolt.
    Vil gjerne ha tips om enkle forbedringer som selv jeg kan klare.

Min amp er en Sonic T-amp Gen2 som jeg har kjøpt på thinkgeek.com. Kom på ca. kr. 600,- inkl. frakt. Ser ut til at jeg slapp unna toll/mva.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell. kansj du er fersk med loddebolten. men fy flatan så fin den forsterkeren blei!. er ikke mulig og putte en ingangsvelger inn i samme boksen da? kunne vert litt kult!: uansett digga jeg forsterkeren din!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!

Har tenkt på muligheten for å bygge rca veksleren inn i samme boksen. Men det hadde sett bra ut i hylla med to bokser :-D Skulle gjerne lagen en DVD spiller i samme design også. Noen som har tips til en spiller som kan bygges om?

Hvordan går det med ditt prosjekt Doc Nobel?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går som det går når en bor på hybel og ikke har noe eget hobbyverksted...sakte Har den siste tiden grunnet og lakkert matallchassiset, og siden en ikke kan lakke inne er en prisgitt værgudene.
    Men nå ser det "svart" ut og etter et lag med klarlakk kan jeg sikkert begyne montering

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Gleder meg til å se den ferdig. Jeg har bestillt en T-amp til. Får se om jeg bygger et likt chassie til den. Eller om jeg finner på noe annet...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere har ikke sett på de ulike kassene som selges for t-amp da?
    f.eks page2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    dere har ikke sett på de ulike kassene som selges for t-amp da?
    f.eks page2

Jeg har sett den, og liker den veldig godt. men det er ganske gøy å lage ting selv. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvgjort er velgjort som dem sier Hvorfor ha noe som alle andre har, når du heller kan lage noe unikt:-D

Ble i går ferdig med siste strøket med klarlakk. Selvsagt fikk jeg kjerringa til hybelverten på nakken da jeg lurte meg ned i vaskekjeleren og la det siste laget. Ikke min feil at kjelleren har dårlig utlufting, og at det luktet høgg og helvette av spraylakken når hun kvarteret senere kom ned for å vaske klær:-D

Nå gjenstår det bare å borre hull i frontplaten, trekke toppdekslet med kunstlær og smekke elektronikken på plass.

(sideplatene er ikke festet på bildet...derfor de er litt langt ned)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig T-ampen oppkoblet i testkonfigurasjon i det nybyggede kabinettet (som jo tok sin tid å få "ferdig":P )

Nå er bare spørsmålet hvilken input modifikasjoner jeg skal gjøre? Har tenkt på versjon 3 "stealth" fra Input Modifications

Har skaffet stereopotensiometer, intern sølvkabling fra eltek samt blå lysdiode for å gi rette looken. Har dessuten slengt inn noen 10 000 uF electrolytkondiser (litt overkill) som skal sørge for at den lille krabaten får den strømtilførselen som kreves

På bildene ser dere våtsliping av plexiglassfronten og oppkoblingen inne i forsterkeren. På sikt skal det monteres liten trafo eller annen strømforsyning inne i kabinettet. Trenger ikkje store saken da T-Ampen normalt trekker under 1A ved normalt lyttevolum og mellom 1,5 og 2A ved høyt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volumknapp

Noen som vet hvor en kan få tak gullfarget eller sort knapp/ratt til volumkontrollen? Tenker på noe i samme stil som er på Abrahamsen-forsterkerne.
    Har sett litt på knottene som finnes i elfa's utvalg, men var ingen av de som falt helt i smak

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc_Nobel
    Noen som vet hvor en kan få tak gullfarget eller sort knapp/ratt til volumkontrollen? Tenker på noe i samme stil som er på Abrahamsen-forsterkerne.
    Har sett litt på knottene som finnes i elfa's utvalg, men var ingen av de som falt helt i smak
    I en "gitarbutikk" vil de kunne skaffe gullfargede knotter i samme design som den jeg har brukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Mulig en gitarknott blir for liten i forhold til hva jeg hadde tenkt, men skal stikke ned til musikksjappa i byen en dag og kikke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en norsk side som hadde mye kontrollknotter/volumhjul. www.kompotek.no - nettbutikken med det meste
    Bare sånn hvis noen andre er på leting etter det samme som meg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •