Atter litt midbass mas, ender med ny Sub! Horn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Atter litt midbass mas, ender med ny Sub! Horn?

Kikket litt på denne DIY løsningen, med 2 stk Etone 135 10" elementer.
    Men disse har jeg problemer med å finne i noen nettbutikker, er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut om det går an å bruke noen andre elementer?

Eller finnes det noen andre løsninger som gir en lavere kasse?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær klar over at han har tatt en del snarveier under modelleringen i Hornresp. For å få en riktigere simulering, må den siste seksjonen (S4-S5) fjernes.

Frode

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Vær klar over at han har tatt en del snarveier under modelleringen i Hornresp. For å få en riktigere simulering, må den siste seksjonen (S4-S5) fjernes.

Frode
    Skal jeg være helt ærlig, så sier ikke det meg en puckops:
    Tenkte jeg skulle gå for en løsning som allerede var laget jeg, bare derfor jeg kikket på denne, men har du vært borti noe tilsvarende? gjerne litt mindre utførelse.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det ble for teknisk. Uansett, Bill Fitzmaurice har laget noen "småhorn", men du må betale noen kroner for tegningene. Jeg har ikke testet noen av de, men han har i alle fall en tilhengerskare på nettet. Her er noen modeller som kanskje kan være aktuelle:

AutoTuba
    Tuba 18
    Tuba 24

Hva er du egentlig ute etter?

Frode

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Beklager at det ble for teknisk. Uansett, Bill Fitzmaurice har laget noen "småhorn", men du må betale noen kroner for tegningene. Jeg har ikke testet noen av de, men han har i alle fall en tilhengerskare på nettet. Her er noen modeller som kanskje kan være aktuelle:

AutoTuba
    Tuba 18
    Tuba 24

Hva er du egentlig ute etter?

Frode
    Den Tuba18 virket litt interresant!
    Jeg er egentlig ute etter en bass som gir meg "sparket" som alle maser om på forumet for tiden, men jeg har liten plass, og har ikke så veldig lyst til å inn med en 15" / 18" i frontrekka.

Men med tuba18. så får man jo rå respons mellom 45-150hz, å det burde vel passe til mitt felt?

Glemmer ikke skuddscenen jeg ble utsatt for hos Flageborg, i Open Range, den gav meg et stort savn etter punch!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT: Hvis jeg klarer å lure plass til en Tuba HT eller en Table Tuba i stua, kan jeg da droppe alt alt annet jeg har av bass planer? altså de 10" XLS'en under Bel'ene og midbassen jeg maser om i denne tråden?

Den TubaHT så jo ekstrem ut på kurvene da! om den kan spille så bra som der trenger jeg ikke noen plus/2 for å si det slik! Vært tøft om man kunne få både dypbass og punch i samme pakka!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT2: Men sånn som han prater om de subb'ene på sidene sine så virker det nesten som man kan bruke hvilket som helst element i dem? Iallefall innenfor rimelighetens grenser da.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen innspill på dette eller?

Eller som vet om denne er å skaffe her til lands? Tangband W8-740E

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenker så det knaker om dagen på dette , vurderer også en liten hornløsning ala Carlson , men er redd de blir å strekke WAFen litt langt
    Vedr. det elementet tror jeg Creative hifi hadde det i katalogen, eller noe som lignet fælt Det virker ikke som det er noe særlig fart i sjappa til Snickers om dagen men du kan jo prøve med en mail....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt prat med en annen Hornbygger her på forumet, så har jeg bestemt meg for å bygge "Wicked One". Denne kommer til å bli salongbord seff, fint bord på ca 92x92cm, høyden justerer jeg med litt homrom under eller over, men selve kassen er ca 13 1/2" høy...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei, tenker så det knaker om dagen på dette , vurderer også en liten hornløsning ala Carlson , men er redd de blir å strekke WAFen litt langt
    Karlson er ikke et horn, bare sånn at det er sagt.

Frode

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Neida Frode.. man skal være nøye med begrepene....Men det er vel en "tunell" på de Carlsonsakene eller ser jeg skakt ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    :-D Neida Frode.. man skal være nøye med begrepene....Men det er vel en "tunell" på de Carlsonsakene eller ser jeg skakt ?
    Joda det er nok en form for tunnel i Karlson også.Det er nok mange som vil påstå at heller ikke Wiked One er et horn. Den ha for liten lengde og for liten munning. Uansett, horn, Karlson og WO er varianter av en båndpasskasse slik jeg har forstått det.

For de som er ute et noen gode elementer til bruk i midbassen, kan jeg anbefale disse: JBL 2226H

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •