Sannax Open Baffel høytallerbygging; Bildeorgie av premonterte baffler! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 224 av 224
    Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du absolutt skal ha tractrixhorn, så vil det være mye enklere å kjøpe enn å lage. Både Stereo Lab, BD Design og Azurahorn selger flotte horn til en ganske billig penge i mine øyne.

Problemet med denne typen horn er at de beamer ved høyere frekvenser. Du er altså nødt til å ha flere horn for å få en nogenlunde jevn spredning. Derfor bruker Avantgarde et lite horn til diskanten og et større horn til mellomtone og bass. Med en CD-horn kan du ha ett horn som dekker et større frekvensområde.

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question whazzup?

Her var det ikke mange oppdateringer å spore, SannaX.
    Har du gitt opp prosjektet, eller har du fullført det med så bra resultat at du koser deg med musikken istedenfor å kaste tiden vekk på forum-aktiviteter?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yo...:)

Absolutt ikke gitt opp prosjektet. Har kost meg med musikk en stund jeg nå, men er i tankeboksen så og si hele tiden.
    Har vært litt andre prosjekter i kåk og på jobb som har tatt litt vel mye tid.

Har snust en stund på Avantgarde, men har definitivt ikke dårlig tid, og det må jo være en god ting..at jeg ikke føler et akutt behov for oppgradering?

Jeg skal i gang med bafflene for å gjøre finpussen på de når det blir litt varmere i været. MDF'en har "krympet" litt så det må sparkles litt med noe plastsparkel også. Stagene skal pusses og delefilter skal monteres nede på bunnplata utenfor synsfeltet. Kabler skal trekkes inni stag-rørene for å skjules og stagene skal sandfylles.

Apropos delefilter så er jo nye diskanter på plass, og de var mye bedre enn Eminence diskantene, til tross for at de bare er satt inn på gammelt filter. Skal se om jeg skal gjøre noe her. Filtertegninger har jeg fått fra Hawthorne, så det er bare å kjøpe inn deler. Denne diskanten fortjener likevel bra saker så det koster jo litt...

Jeg vurderer en bass (Augie) til pr side, men er usikker her. Det krever en total omgjøring av designet og det vet jeg ikke om jeg gidder.
    Vurderer også en slik T-amp krets (het det det?), men har ikke peiling annet enn at jeg har forstått at det skal forsterke bassen litt?

Nå er SVS PC Ultraene solgt og inn skal to stk DIY PA 18" elementer som skal slå litt i "kassa". Disse skal jeg prøve å integrere i frontveggen slik at de blir "usynlige". Skal trolig få hjelp pga tid til å bygge disse.

En liten statusrapport som gikk litt utenpå bare det med bafflene, men det er slik stå er her om dagen

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for oppdatering, SannaX!
    Jeg vet godt hvor lang tid sånne prosjekter kan ta. Man må bare ikke la seg stresse. Det skal jo helst være en hobby og en kilde til glede og ikke til frustrasjoner.

Løsningen med basser i veggen er fristende, estetisk sett, men har du ikke redd for at du introduserer resonanser og spredemønster-irregulariteter som gjør matching med dipol-seksjonen vanskelig?

T-amp trodde jeg var en slags klasse-D forsterker.

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •