DIY 3-vegs med aktiv deling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer Trondis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY 3-vegs med aktiv deling

Hei.

Skal bygge eit par høgtalarar og håpar på litt råd og innspel frå glupe hovud her på forumet.

Det vert 3-vegs system med følgande element frå Seas (desse er i hus)

Diskant: 1 stk Seas T25CF002 "Millennium" Datablad
    Mellomtone: 2 stk Seas CA15RLY Datablad
    Bass: 1 stk Seas Excel W21EX001 Datablad

Planen er å dele aktivt over heile linja med DIY delelefilter. Filter som skal brukast: Elliott Sound Products

Delefrekvensar:
    Bass/mellomtone: 300Hz (24 dB/Oktav Linkwitz-Riley aktivt)
    Mellomtone/diskant: 3000Hz (24 dB/Oktav Linkwitz-Riley aktivt)

Har skissert litt i Scetchup:
    DIY 3-vegs med aktiv deling-front-jpg

Som ein kan sjå av bilda har eg bua sider. Den lokale trevareforhandlaren er hjelpsom, og har spesialbestillt 9mm slissa MDF (Masterform?) .

Nokre punkt som ikkje er bestemt som eg truleg treng råd til når den tid kjem:

• Volum på basskammer er tenkt ca 67 liter. (dataprogram som kom fram til dette)Bassrefleks rør i botnen (lengde? diameter?)
    • Byggematerial: MDF
    • Finsih? ikkje bestemt.
    • Skal drivast av 5-kanals effektforsterkar (5x150W 8ohm) til bass/mellomtone, og ein mindre stereoforsterkar til diskantane. forslag?
    • Vegrar meg litt for å koble effektforsterkar rett på diskanten. Tenkte å legge inn eit enkelt passivt filter som deler eit stykke under det aktive, for å vere på den sikre sida.
    • WAF
    • Diskant forsterkar: Har vurdert Sonic T-amp til dette formålet. Har denne gain/krefter nok?
    • Har henta inspirasjon frå dette prosjektet.

For å komme i gang med finteikning av kabinettet må eit par ting avgjerast:
    • Mellomtonekammer: Kva volum høver seg her? Bør det vere tett kammer eller med port? Nokon som har erfaring med CA15RLY?
    • Bassport i botnen, fordelar? bakdelar? Kan evt. ha denne i front, men blir ikkje fullt så estetisk...

Kom med innspel!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ett sånt prosjekt ville jeg kanskje ha brukt litt mere på effekt til diskanten. Tror t-amp vil ha nok krefter, men ville personlig ha brukt 1tusing ekstra og kjøpt super t'en da

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespennende! Denne blir lekker. Hvor mye koster den slissa MDF-en? 9mm var ganske tynt da. Eller er tanken at det blir mange avstivere slik at det skal gå bra?

Kjekt å sjå at det skjer nåke i "gamlefylket" mitt også.
    Hilsen utflytta Innvikar.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne såg jo virkelig lekker ut. Syns den ligna litt på Helicon for å vere ærlig ( ikkje negativt :-D )... Blir spennende å følge med her!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kjempespennende! Denne blir lekker. Hvor mye koster den slissa MDF-en? 9mm var ganske tynt da. Eller er tanken at det blir mange avstivere slik at det skal gå bra?

Kjekt å sjå at det skjer nåke i "gamlefylket" mitt også.
    Hilsen utflytta Innvikar.
    Er sjølv nyleg tilbakeflytta.

Har ikkje fått pris på MDF'en men "filosofien" til forhandlaren er å ikkje gange opp prisen sjølv om produktet er sært. Platene skulle ankomme i midten av Januar.

Platene er tynne ja, men dette gjer dei vel ekstra fleksible? Har planar om 2 eller 3 lag, altså 18-27 mm tjukke sideveggar. håpar det held!

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var spennende, følger med vidre.
    Om du legger dem sammen, for å klare buen, så holder nok 18-27 mm, trenger uansett avstivinger selvsagt.
    Synes forresten stofframmen til venstre var penest

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Denne såg jo virkelig lekker ut. Syns den ligna litt på Helicon for å vere ærlig ( ikkje negativt :-D )... Blir spennende å følge med her!!!!
    Kremt. Har latt meg inspirere litt av Helicon ja. Hadde tenkt å hinte til det i innledningsposten, men var gløymt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondis
    Er sjølv nyleg tilbakeflytta.
    Platene er tynne ja, men dette gjer dei vel ekstra fleksible? Har planar om 2 eller 3 lag, altså 18-27 mm tjukke sideveggar. håpar det held!

Kommer sikkert "hjem" en gang jeg også.

Aha! Da blir det tykt nok ja. Har du planer om å fylle slissene med noe? Jeg skal til å fylle slissene i sub-bygget mitt også i helgen. Blir spennende om det blir bra.

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...-sub-15-a.html
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig lovende ut!

Er jo ikke akkuratt den styggeste bassen du har fått tak i! (si fra om du selger den da!)
    Skal følges med på.

Mellomtonekammeret kan være ganske lite. 1-3liter lukket. Fyll opp med dempemateriale.

Jeg tror også du med fordel kan finere høyttalerene. Er nokså vansklig å sparkle å få fint så mange hull og overganger hvis du lakkerer.

Andreas

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke å svare litt utfra erfaringer med mitt eget Seas 3 veis prosjekt.
    Jeg har fått noen lærerike overraskelse underveis :smile:
    Det første og kanskje viktigste du bør tenke på er Bafflestep.
    Så lenge du skal dele aktivt ville det være enklest å legge delefrekvensen mellom bass og mellomtone i området du trenger baffle step kompensasjon.
    Da kan du justere kompensasjonen med gain på bassforsterkerne.
    Med den utfra tegningen forholdsvis smale fronten, vil bafflestep komme et godt stykke over delefrekvensen du nevner.
    Når du da må øke gain typisk 4-5dB på bassen, vil du ha lite igjen for å benytte to mellomtoner antar jeg. Det vil være basselementet som gir seg først ved høy SPL uansett. Når CA15 slipper å spille bass tåler de godt med effekt.
    Et lite spørsmål: hvorfor CA15RLY og ikke MCA15RCY?

67 liter på en 8" høres i utgangspunktet mye ut.
    50 liter og rør ø75x200mm tror jeg ville være en grei start. Dette gir Fb rundt 32 hz, og -3dB ved 35hz
    Går du ned til 40 liter med rør ø75x240. Gir det Fb 33 og -3dB ved 39Hz.
    Noe som antagelig er en enda bedre løsning i det bassen da tåler noe mer effekt før den når xmax.
    Men kanskje noe har praktisk erfaring med dette elementet her på forumet?

Lykke til med prosjektet, og hold oss oppdatert.
    Håper jeg kan lære litt om aktiv deling av denne tråden etterhvert.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Skal forsøke å svare litt utfra erfaringer med mitt eget Seas 3 veis prosjekt.
    Jeg har fått noen lærerike overraskelse underveis :smile:
    Så lenge du skal dele aktivt ville det være enklest å legge delefrekvensen mellom bass og mellomtone i området du trenger baffle step kompensasjon.
    Med den utfra tegningen forholdsvis smale fronten, vil bafflestep komme et godt stykke over delefrekvensen du nevner.
    Når du da må øke gain typisk 4-5dB på bassen, vil du ha lite igjen for å benytte to mellomtoner antar jeg. Det vil være basselementet som gir seg først ved høy SPL uansett. Når CA15 slipper å spille bass tåler de godt med effekt.
    Et lite spørsmål: hvorfor CA15RLY og ikke MCA15RCY?

50 liter og rør ø75x200mm tror jeg ville være en grei start. Dette gir Fb rundt 32 hz, og -3dB ved 35hz
    Noe som antagelig er en enda bedre løsning i det bassen da tåler noe mer effekt før den når xmax.
    Men kanskje noe har praktisk erfaring med dette elementet her på forumet?

Lykke til med prosjektet, og hold oss oppdatert.
    Håper jeg kan lære litt om aktiv deling av denne tråden etterhvert.
    Oi her var det mange nye faktorar å ta hensyn til.

Baffelstep: Eksisterer det formlar eller program for å rekne ut teoretisk frekvens som må justerast?
    CA15RLY er kjøpt brukt... er desse uegna kontra MCA15RCY?

No har det seg slik at eg faktisk har 4 stk W21EX001 liggande, har eigentleg hatt lyst til å bruke alle fire, men trudde volumet måtte bli stort. Ut frå kva du skriv her, kan kanskje 2 stk. 8" vurderast? kva volum i tilfellet? Kan skissere litt og legge ut bilder.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida CA15 er ikke uegnet, langt derifra. Jeg bare lurte så lenge du ikke skal benytte de til annet enn mellomtone.

Søk på baffle step og baffle diffraction, så finner du både forklaringer, formler og programmer som kan hjelpe deg med dette. Edge og Baffle diffraction simulator er to programmer jeg har benyttet.

2x8" er ingen dum ide! Spørsmålet er om du ønsker en så lav impedans i bassen da, og om du har forsterker som liker det. Og selvfølgelig om du kan akseptere så store kasser.
    Jeg tror TMWW er bedre enn MTMW i dette tilfelle.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har undersøkt litt ang. baffle step. Fann ein artikkel på Elliott Sound Products (samme stad eg har kjøpt delefilter) Følger eg formelen her (John Murphy) havnar eg på 460 Hz ( 115/Bafflevidde(meter) -> 115/0,25 = 460)

Då har eg to alternativ:
    • Konstruere delefilteret med delefrekvens 460 Hz Bass/mellomtone, for så å justere gain. (har gain kontroll på effektforstarkar og gain potmeter for kvar delefrekvens på delefilteret)
    • Rod Elliot foreslår i artikkelen å legge inn eit lite passivt filter før effektforsterkar. Dette skal vere tilpassa baffle step frekvensen, og dempinga kan justerast med potmeter.

Her er eg usikker på kva som er beste løysinga. forslag?

Har eksperimentert litt i WinISD. Har prøvd ut ulike kassevolum. Kva med rundt 80-95 liter for 2 stk 8"?

Bilde frå Scetchup med litt omrokkeringar av elementa. Personleg meinar eg denne nye løysinga er betre å sjå til (inspirasjon frå Patos Symphonic IV )
    Viser to ulike høgder med totalt indre volum på 96,3 og 91,3 liter (mellomtonekammer og avstivarar må trekkast frå).

DIY 3-vegs med aktiv deling-2xw21ex001-medium-jpg

2x8" er ingen dum ide! Spørsmålet er om du ønsker en så lav impedans i bassen da, og om du har forsterker som liker det. Og selvfølgelig om du kan akseptere så store kasser. Jeg tror TMWW er bedre enn MTMW i dette tilfelle.
    Forsterkaren som i første omgang skal brukast er ein AMC 2N100-5. Kan ein ut frå specs på denne vurdere om den trivst med 2x8" med nominell impedans 8ohm? Kan alltids kjøre ein 8" pr kanal, men må då skaffe fleire forsterkarar...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formelen du referer til viser bare hvor du får -3dB.
    BS starter altså mye høyere i frekvens, (ved ca 1000hz) og har en slak avrulling til den når -3dB ved f.eks 460 hz.

Last ned BDS her: Baffle Diffraction Simulator

Når du får prøvd deg frem litt med den, får du bedre forståelse for hvordan baffle bredde, avrunding av hjørner og plassering av elementer påvirker lyden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

På tide med ein oppdatering på denne tråden. Etter ein del eksperimentering i BDS kom fann eg ut at det måtte radikale endringar i design til for å få nokon store forandringar. Har likevel tatt grep som å plassere mellomtonane ulikt i forhold til sidene(litt diagonalt), og ulik avstand frå mellomtoneelement til alle sider.

Sidan sist har eg ruinert meg hos Elfa, ruinert meg på slissa mdf, lodda saman ein av to kanalar i delefilteret, komme godt igang med bygging av høgtalar nr 1, og har konkludert med at ting tar tid og dette vart mykje arbeid...

Har teke litt bilder av prosessen

DIY 3-vegs med aktiv deling-so_var_vi_i_gang-jpg
    So var vi endeleg i gang. Saging av front og bakplater.

DIY 3-vegs med aktiv deling-konstruksjon-jpg
    Lagde ein jig for fresing av bua mal som igjen vart brukt til å lage ein ny mal for indre avstivarar.

DIY 3-vegs med aktiv deling-avstivar-jpg
    Avstiver(ikkje ferdig)

DIY 3-vegs med aktiv deling-saging-jpg
    Så må det kontrollerast at alt passar ihop.

DIY 3-vegs med aktiv deling-test-jpg
    kan bli bra dette.

DIY 3-vegs med aktiv deling-liming_avstivarar-til-pakplate-jpg
    Liming av avstivarar til bakplate.

DIY 3-vegs med aktiv deling-uten_plater-jpg
    plata i front er enno ikkje limt. (det skal vere to plater i front, desse skal limast på plass til slutt). Her er og skilleveggar for mellomtonekammer komme på plass.

DIY 3-vegs med aktiv deling-slissa_mdf2-jpg
    Så var det sideplatene Skikkeleg artig med slissa MDF. Bestillte 3 plater, får sikkert berre bruk for to. Nokon som vil kjøpe ei plate? må hentast.(Førde)

DIY 3-vegs med aktiv deling-slissa_mdf-jpg
    Så store er dei.

DIY 3-vegs med aktiv deling-power_supply_lodding-jpg
    Lodding av delefilter. Dette er power supply.

DIY 3-vegs med aktiv deling-delefilter01-jpg
    Nærbilde av delefilter. I bakrunnen ser ein potmeter for justering av demping/gain på kvar delefrekvens.

DIY 3-vegs med aktiv deling-delefilter_bak-jpg
    Baksida av delefilter under testing.

DIY 3-vegs med aktiv deling-delefilter_oversikt-jpg
    Oversikt over delefilter. Dette er eine sida. Der sitt power supply og ein kanal. På andre seida skal den andre kanalen og eit relèkort sitte.

Måling av delefilter:

DIY 3-vegs med aktiv deling-loopback-jpg
    På dette bildet ser ein resultatet av ei måling med loopback(kabel direkte frå utgang og tilbake til inngang, referansen om ein vil)

DIY 3-vegs med aktiv deling-measure_sum-jpg
    Og dette vart resultatet med delefilter. Her er signalet frå Høg,mid og bass summert med 10K motstandar. Ikkje mykje avvik å spore.

Har planar om å få denne første høgtalaren klar til lyttetest om nokre dagar.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de få! bildene jeg får frem ser dette megabra ut!
    Hva blir volumet til bass hhv mellomtonen? Og hvor lavt har du tenkt å avstemme bassen?

Har du muligheter til å ta målinger når høyttalerne er ferdig?
    Kom uansett med oppdateringer fortløpende takk!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, her va d litt tekniske problem med bildene, skal ordne det asap

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de få! bildene jeg får frem ser dette megabra ut!
    Hva blir volumet til bass hhv mellomtonen? Og hvor lavt har du tenkt å avstemme bassen?

Har du muligheter til å ta målinger når høyttalerne er ferdig?
    Kom uansett med oppdateringer fortløpende takk!
    Eg har ein slik: Behringer XENYX 1002

og ein slik: Behringer ECM8000

Så målingar skal bli vettu!

Volum i basskammer er ca 40 liter. Har kjøpt Bassrør med diameter 6,5 cm og lengde 19 cm. Det gir avstemning på ca 32Hz(?)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget bra ut Trondis.

Et lite noob spørsmål fra meg: Forskjellen mellom aktivt og passivt delefilter.. er det bare at det aktive er justerbart?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, nå var bildene på plass!
    Ser ut til å gjøre en særdeles god jobb her ja, keep up the good work!
    Det er vel 40L pr element vi snakker om her, håper jeg? For du går for to stk 8" per side eller?
    40L og rør ø6,5x19cm høres ut til å være en god ide. -3dB rundt ca 40Hz er et godt utgangspunkt på en 8".
    Følg med konutslaget i starten, det er relativt høyt rundt 50hz med den avstemmingen.
    Dette blir bra! :-D

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •