Trenger hjelp til valg av HT-byggesett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av HT-byggesett

Hei og riktig godt nytt år alle sammen.

Jeg sitter og teller på knappene ifb kjøp av nye høytalere til hjemmekino. I den forbindelse lurte jeg på å spare noen kroner og bygge selv. Har tittet på Eltek-kobinasjonen S33/C22 tidligere, men etter å ha lest testen av 2.5S, 2S og 2C i Hjemmekino ble jeg mer i tvil.

Her kommer dere andre på forumet inn. Jeg trenger hjelp til å bestemme meg for hvilken kombo å gå for.

Jeg aner ikke hvor tung-drevne disse kit'ene er men hvis det har noen betydning så vurderer jeg oppgradering på receiver-fronten også. Det står det mellom Sony STR-DA5300ES og Yamaha RX-V1800/3800.

Alle synspunkter tas i mot med takk.

peram

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lest denne tråden.
    Mulig det er noe der som fenger din interesse.

Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI]
    Jeg ville lest denne tråden.
    Mulig det er noe der som fenger din interesse.

Andreas
    Har tatt en titt på den tråden du linker til, men er litt usikker på om et er det jeg ønsker. Slik jeg leste referansene der så var det til mer "konseptuelle" kit. Med konseptuelle kit mener jeg at det ikke var en "one-stop-shop-solution" for oss som akkurat begynner å vurdere selvbygging.

Har jeg misforstått noe ?

peram

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du bygge kabinettene selv? Eller kjøpe dem med kabinetter, men med løse deler? (Alle eltek sine kit kan vel leveres med kabinettet!?)

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek's kit er jo veldig fine for nybegynnere. Som jozho sier selges de fleste med kabinett om du ønsker, og da er det realtivt enkelt å bygge. Vil vel si at en lærer en del mer om du bygger kabinettene selv, morsommere, men krever en del tolmod og noen fler verktøy (håper du velger det sistnevnte )

Har hørt på de fleste på eltek, og kan vel egentlig anbefale både komb med s12, s33 og komb med 2.5S, 2S og 2C. Nå har jeg ikke hørt veldig nøye på den sistnevnte komboen, men vil si at den er noe tyngre i lydbilde (i hverken positiv eller negativ forstand). De er også mer konpakte i fysiske mål. Uansett, uten at jeg mener du vil bli ufornøyd med noen av dem, så tror jeg det vil være litt individuellt hvilket system en liker best, så tror det hadde vært lurt å ta seg en lyttetur. Bestemmes jo litt etter hvilke preferanser en har for god lyd

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Har tatt en titt på den tråden du linker til, men er litt usikker på om et er det jeg ønsker. Slik jeg leste referansene der så var det til mer "konseptuelle" kit. Med konseptuelle kit mener jeg at det ikke var en "one-stop-shop-solution" for oss som akkurat begynner å vurdere selvbygging.

Har jeg misforstått noe ?

peram
    Okey.

Men det er bare et lite hakk vanskeligere å gjøre, og med all den hjelp du kan få fra forumet her ville jeg sjekka ut de sidene som blir linket til der.
    Det eneste som er vanskeligere med de kitene som er linket til er at du må plukke delefilterkomponentene selv. Du kan mest sansynlig også sende hele filtertegningen til ektek og få dem til å velge ut komponentene.

Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Eltek's kit er jo veldig fine for nybegynnere. Som jozho sier selges de fleste med kabinett om du ønsker, og da er det realtivt enkelt å bygge. Vil vel si at en lærer en del mer om du bygger kabinettene selv, morsommere, men krever en del tolmod og noen fler verktøy (håper du velger det sistnevnte )
    Joa, jeg synes verktøy er morro, men madammen er nok ikke like gira på mer "stæsj" :-)

Tror jeg kjøper ferdige kabinetter siden jeg kjenner min begrensning når det gjelder finsnekring

Har hørt på de fleste på eltek, og kan vel egentlig anbefale både komb med s12, s33 og komb med 2.5S, 2S og 2C. Nå har jeg ikke hørt veldig nøye på den sistnevnte komboen, men vil si at den er noe tyngre i lydbilde (i hverken positiv eller negativ forstand). De er også mer konpakte i fysiske mål. Uansett, uten at jeg mener du vil bli ufornøyd med noen av dem, så tror jeg det vil være litt individuellt hvilket system en liker best, så tror det hadde vært lurt å ta seg en lyttetur. Bestemmes jo litt etter hvilke preferanser en har for god lyd
    Godt forslag det med lyttetur. Da regner jeg med at du mener til Eltek i Tvetenveien ikke sant ?

Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI]
    Okey.

Men det er bare et lite hakk vanskeligere å gjøre, og med all den hjelp du kan få fra forumet her ville jeg sjekka ut de sidene som blir linket til der.
    Det eneste som er vanskeligere med de kitene som er linket til er at du må plukke delefilterkomponentene selv. Du kan mest sansynlig også sende hele filtertegningen til ektek og få dem til å velge ut komponentene.

Andreas
    hm... godt poeng det der med hjelp fra avforum og kanskje også eltek... Må tenke litt mer tror jeg...

Uansett, dette blir morro hva jeg enn velger....

peram

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg for å høre Seas Bifrost da.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Godt forslag det med lyttetur. Da regner jeg med at du mener til Eltek i Tvetenveien ikke sant ?
    peram
    Jepp

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0