DIY DynaBel EUFORIA - Bildetråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AH!! Nydelig bygg!
    Har siklet på disse høyttalerene siden den første gangen jeg så de kom i Eltek bladet.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To mnd siden sist, men nå som jeg har fått tilgang til et ok kamera, får jeg legge inn bilde av baksiden (fire mnd utsatt), med bassport og terminaler. fikk aldri dokumentert den underveis.

I tillegg griper jeg øyeblikket og legger inn linken til nybygget "Super exact" som jeg til slutt somlet meg til å begynne på; http://avforum.no/forum/diy-do-yours...byggetrad.html

-euforia-bak-005-jpg

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott resultat! Kommer den baksiden i en hel bit, eller har du laget den også?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den måtte nok lages den og (lakkert bearbeidet mdf), en del av kabinettet, ellers hadde det vært juks

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg si at det er imponerende arbeid. Er mye av det gjort med overfres?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne bare bruke overfres på bakplaten og elementhullene. Foten og sidebuen måtte pusses for hånd, da de hadde noen merkelige vinkler og vridning.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg ikkje sett desse personleg, men utifrå bilda så ser det heilt nydelig ut! Svigerfar kjøpte seg euforia i rosenøtt for 2-3 veker sidan, har blitt nokon besøk ut dit etter det, og dei spelar jo fantastisk òg Var faktisk veeeeldig i tvil om eg skulle kjøpe apex eller euforia sjølv

Men det eg har gått og grubla litt over når eg har inspisert hans sine euforia, er korleis i alle dager dykk får til sidebuen?? Kan jo ikkje ta med overfres heller sidan det er forskjellig djubd heile vegen..Kan jo ta med CNC, men du har vel gjort det for hand?

Ingen tvil om at du er ein av den dyktigaste heimebyggaren her inne

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Men det eg har gått og grubla litt over når eg har inspisert hans sine euforia, er korleis i alle dager dykk får til sidebuen?? Kan jo ikkje ta med overfres heller sidan det er forskjellig djubd heile vegen..Kan jo ta med CNC, men du har vel gjort det for hand?
    CNC hadde jo vært artig
    Nei, kan ikke fordra det, men det endte opp med å bare pusse og pusse, likedans med buene til foten.

Så han har kjøpt med rosenrød finish? -Det var den finishen som først fanget min interesse for høyttalerne når jeg fikk brosjyren i posten 14 år gammel, synes den passer best av de tre egentlig

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bøyermegistøvet* :shock: :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Euforia har jeg aldri hatt gleden av å hørt.
    Men at det er en respektert høyttaler med et helt fantastisk design er ikke mulig å fornekte. Frontbaffelen og formen på fronttrekket er noe av det peneste jeg har sett. Bakbaffelen med terminalene og bassrefleksporten er også helt rå. Og med alle de innvendige kamrene, avstiverene og alle de forskjelling dempetiltakene er ikke dette noen simpel konstruksjon...

Gratulerer med et selvbygg av uber klasse !

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig
    Bygger du et par til meg også? hehe....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Wow. Står respekt av slik bygging. Meget bra gjennomført.

Newcomer barry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt; veldig bra arbeid. Jeg vet hvor mye arbeid dette er.

Nå hadde jeg selv Euforia for en stund siden, tror jeg kjøpte de rundt
    2001 som kit m/kabinett.
    Nå har jeg hatt mange høyttalere siden den gang; Tonart Etera, Mirage, Klipsch m.m.
    Nå er jeg tilbake der det begynte, Eltek faser ut denne nå og jeg slo til og bestilte nye igjen :-D
    Smaken er jo som baken, men disse høyttalerne appelerer veldig til min smak. Man får kanskje ikke alt, men i denne prisklassen har den ingen konkurrenter. Nå er det skrevet mye om Euforian sine gode egenskaper, men jeg vil spesielt framheve kontrollen i bassen.
    Prøv å spille TOTO's 'Mushanga' på disse. Det er en ganske heftig synth-bass som man kan høre at starter og stopper hele tiden på Euforia'n. På alle andre høyttalere har jeg bare hørt dette som en sammenhengende grøt.

Dessuten har den byggekvalitet og råvarer jeg ikke har sett på denne siden av 100.000,-
    Selv om disse har vært på markedet noen år nå, står de seg fortsatt bra.

På'n igjen :-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med nye ht barry :!: Høres bra ut at en går tilbake til et tidligere produkt.

Men en ting er sikkert; nøye gjenomtenkt elektronikk er en nødvendighet for å kunne utnytte egenskapene til Euforia, da forsterkerens dårlige egenskaper kommer lett til syne.
    Poenget er, har du noen erfaringer hva slags elektronikk som passer til? -de fortjener sårt å få noe elektronikk som passer til, vet ikke heller selv om jeg holder ut i lengden...
    -Har noen tanker om hva jeg har lyst på, men har ikke peiling på hvordan det lyder ihop.

Newcomer barry sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Gratulerer så mye med nye ht barry :!: Høres bra ut at en går tilbake til et tidligere produkt.

Men en ting er sikkert; nøye gjenomtenkt elektronikk er en nødvendighet for å kunne utnytte egenskapene til Euforia, da forsterkerens dårlige egenskaper kommer lett til syne.
    Poenget er, har du noen erfaringer hva slags elektronikk som passer til? -de fortjener sårt å få noe elektronikk som passer til, vet ikke heller selv om jeg holder ut i lengden...
    -Har noen tanker om hva jeg har lyst på, men har ikke peiling på hvordan det lyder ihop.
    Øvrig elektronikk er for tiden McIntosh forsterker, Shanling cd-spiller samt kabler fra Kimber.
    Mc'n har stålkontroll og jeg liker den litt varme lyden. Shanling har både rør og transistor i utgang så der kan man eksprimentere litt.

Jeg tror dette skal matche bra, det er i hvertfall mye bedre elektronikk enn hva jeg hadde sist da Euforia var i hus.

Største problemet blir nok en akustisk-fiendtlig og lite plasseringsvennlig stue:-?

PS! Første utgave med Euforia kom med innvendige flat-line kabler som måtte pusses av et plast belegg i endene, og håpløse å lodde - for et arbeid....:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å bygge disse selv, men lurer på hvordan du fikk til avfasingen på bakplate og fot. Hvilket fresestål benyttet du?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •