Lage "innebygd" dvdhylle, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage "innebygd" dvdhylle, tips?

Hei,

driver å leker med tanken om å bygge en dvd hylle når jeg en gang kommer til å flytte.

Har da sett for meg å bygge ut veggen og ha øvre halv del av veggen som en skjult dvd hylle.

Det jeg ønsker er altså å skjule den, så det jeg da ser for meg er å ha en plate som senkes og heves ved å trykke på en knapp eller styre den ved hjelp av en datamaskin, eventuellt begge deler =]

Jeg ser for meg en treplate som går i to skinner med en eller to motoriserte staver som dytter og senker platen. Eventuellt en form for snor som er festet i platen som man snurrer inn på en spole ved hjelp av for eksempel en 12volt drillmotor.
    Det hadde også gått ann å brukt en form for stoff, men jeg vet ikke hvor elegant det ville sett ut...

Er det noen som har gjort/sett noe lignende eller kan komme på med noen tips på hvordan jeg bør lage en slik løsning? Materiale, utstyr osv?

./Dag

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKEA | CD- og DVD-oppbevaring | CD- og DVD-møbler | BERTBY | Veggvitrineskap

Dette kan du bygge inn i vegg
    Skal gjøre det selv når eget hus kommer

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke dum, men tror ikke jeg skal ha hyller på nedre del av veggen, vil heller ha en bred hylle som jeg evntuellt deler opp i to med to plater som kan gå opp og ned

Glass kan også være et alternativ til treplaten, eventuellt en plexiplate.

Men er usikker på hvordan jeg skal lage denne heisemekanismen og hvilke utstyr som kan fungere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •