DIY subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: DIY subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY subwoofer

hei!

jeg er helt nybegynner innen høytalerbygging men tenkte det kunne være gøy å bygge meg en sub.

jeg har tenkt å bygge en subkasse til en dynabel dy 9712 ELTEK AS som jeg har liggende. Det skal være en passiv sub (subben er til innebruk, ikke bil)

jeg prøvde å bruke WinISD for å beregne volumet/målene, men ble ikke så klok av dette..

jeg lurte på om det var noen som kunne hjepe meg med målene/antall liter til en slik subkasse? er ikke helt sikker på om jeg skal lage bassrefleks eller lukket, eventuelt begge deler for å se hva som blir best. noen råd? har lyst på en kraftig sub med mye trøkk.

(sesifikasjonene til høytalerkomponentet er nederst på linken)

mvh Jørgen

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen tegninger på Phobos, elteks kassetegning til det elementet, liggenes om du vil ha. Denne er en bassrefleks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phobosen er ikke en bassreflekskasse, det er en IB, infinite baffel, konstruksjon.

Den har en spesiell port i bakkant som skal lure elementet til å tro at det sitter i en veldig stor lukket kasse.

Du kan f.eks. se på de tekniske sidene hos Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk for å prøve deg fram med volum osv.

Lykke til
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,