Denon RC-1016 fjernkontroll som ikke tåler te... Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon RC-1016 fjernkontroll som ikke tåler te... Hjelp!

Ærede Hi-Fi'le med-medlemmer.

Ja, som topic sier; min Denon RC-1016 fjernkontroll tåler UTROLIG NOK ikke en full kopp rykende varm te av typen kanel-te...
    Samboeren min hadde antakelig fått nok av hjemmekinoen, så da er jo beste å angripe selve roten til det hele (jævlig glad hun ikke tenkte over at det heller er noe sånt som receiveren, prosjektoren, e.l.!! Flaks i uflaks?).

Men nok om opphavet til mitt lille haste-innlegg her nå; er det noen som vet om online reparasjonsmanualer jeg kan bruke for å få fra hverandre f**nskapet? Googla litt men det ga meg liksom ikke så mye sånn umiddelbart. Blir forstyrret av alle som heller vil selge meg en på ebay og sånt tull... :-(

Har fjernet senterskruen under batterilokket, men neida! Det skal jo selvsagt ikke holde. Forbaskede Denon-ingeniører!!! (Damn you to hell, I say!!!)
    Antar at det kan dreie seg om et par hemmelige plasthaker ett eller annet sted langs kantsømmen som SELVSAGT knekker om man trykker på feil sted, eller forårsaker en spontan selvforbrennelse, taktisk kjernefysisk nedslag eller annet gøy...

Håper det er noen som kan hjelpe meg der ute.

Assistanse mottas med evig takknemlighet (ok, ihvertfall ut året da) og mobbing (jada, jeg vet hele scenarioet er litt merkelig/"morsomt") straffes med genmanipulasjon. Sånn er den saken. :-D

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerer ikke slik at når du har løsnet senterskruen, så kan du skyve lokkene fra hverandre da? i hver sin retning lissom (frem/tilbake)?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dessverre. Med mindre man har lagt opp til at alle med RC-1016 runder 150kg i benk... :-)
    Prøvde det, samt "slide" side til side, men rikker seg ikke.
    Det virker som om det er klemmer på midten av langsidene, men vil ikke knekke den heller.
    Men takk for svaret/forsøket, eMTea.

Trenger tegninger eller manual, eller en eller annen som har erfaring med disse fjernkontrollene. Anyone?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dessverre. Med mindre man har lagt opp til at alle med RC-1016 runder 150kg i benk... :-)
    Prøvde det, samt "slide" side til side, men rikker seg ikke.
    Det virker som om det er klemmer på midten av langsidene, men vil ikke knekke den heller.
    Men takk for svaret/forsøket, eMTea.

Trenger tegninger eller manual, eller en eller annen som har erfaring med disse fjernkontrollene. Anyone?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem selv, med fjernisen til min 2106, vet ikke om det er 1016.
    Torte heller ikke å ta i så mye at jeg fikk den opp, jens123 var min reddende engel så jeg fikk en ny en. Tror de koster rundt 800,-

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke en sånn idiot sikker forsikring fra Hifi-klubben da slik at du kan hente deg en ny remote?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre så har jeg ikke det på receiveren. Hvem skulle tro at en receiver kunne trenge en slik en? Det er jo ikke som om jeg har hengt den opp i taket... (Les; jeg har slik forsikring på pjen min)
    Men ved nærmere ettertanke kanskje jeg skulle hatt det... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •