DIY Subforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Subforsterker

Hei.
    Leker litt med tanken på å bygge meg forsterker som skal brukes i en PB12plus/2 replica.

Tenkte å bruke Hypex moduler, også plukke ut "forforsterkern" av en dsw-400 jeg har, som jeg ikke er helt fornøyd med. Da vil jeg jo få både delefilter og fasejustering og level.

siden jeg da skal ha 2stk 12.2 eller 12.3 elementer, avhengig av hva bruktmarkedet byr på, så lurer på om jeg skal bruke en UcD-400 til hver av elementene, også en da en passende strømforsyning til disse.

For å få en komplett strømforsyning, må jeg da ha trafo, strømforskyning, og eventuelt en softstrart?

Et siste dumme spm:
    Hadde det vært mye råere å gå for 2stk 700w moduler, også kjøpe 2 stk TC2000 12"? Vil det forsvare prisforsjellen?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor stor effekt du trenger, men for å få en komplett fersterker trenger du trafo og powersupply i tillegg ja. Softstart er vel kansje ikke helt nødvendig, men er nok anbefalt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt gjennomtanke, og lommebok titting, blir nok dette prosjektet skrinlagt en stund.

Tror nok jeg bare kommer til å bruke en brukt PA forsterker foreløpig, men den "forforsterkeren" fra DSW'en.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Etter litt gjennomtanke, og lommebok titting, blir nok dette prosjektet skrinlagt en stund.

Tror nok jeg bare kommer til å bruke en brukt PA forsterker foreløpig, men den "forforsterkeren" fra DSW'en.
    Jeg tror nok ikke at Hypex moduler er den billigste alternativ til subforsterker nei.

Regnet samen det du trenger av komponenter, så det ble 3100 for en forsterker hvis du skulle bruke UCD 400. Da kommer kontakter og rekvisita i tillegg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg tror nok ikke at Hypex moduler er den billigste alternativ til subforsterker nei.

Regnet samen det du trenger av komponenter, så det ble 3100 for en forsterker hvis du skulle bruke UCD 400. Da kommer kontakter og rekvisita i tillegg.
    Er det da for 2 moduler og strømfrsyning som holder til dette? altså 2x400w?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Er det da for 2 moduler og strømfrsyning som holder til dette? altså 2x400w?
    Skal du ha 2x400 i samme boks? Da blir det isåfall 5500,-

Det er da en Hypex High-Grade Powersupply 1775,- Denne kan drive 2stk UcD400
    En Hypex 500VA Trafo - TR501A 760,- Denne kan drive 2stk UcD400
    en Hypex Softstartmodul 550,-
    2stk Hypex Forsterkermodul 400w ST 2190,- Billigste type siden det er bare en subwoofer. Regner ikke med at du trenger noe med bedre lydkvalitet, ikke det at det er dårlig lyd i disse.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant, det blir fort penger utav det!

Tror jeg går for en PA-amp jeg, er ikke lydkvaliteten som er det viktigste under 50hz i denna stua, her knaker og bråker det selv med DSW-400, og en hvilken som helst PA forsterker slår nok den på alle punkter.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •