Hvilket kassesimuleringsprogram bruker dere og hvorfor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket kassesimuleringsprogram bruker dere og hvorfor?

Som topic sier. Har prøvd Bassbox 6 Pro, Probox 2000 og er ikke helt fornøyd.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Probox97 til bilsuber i 10 år, og er fornøyd! Hvorfor? Fordi programmet er enkelt og raskt og bruke, og fordi simuleringen har vist seg og stemme bra med sluttresultatet.

Bassbox 6, har jeg brukt til å bygge 3 hjemmekinosuber, og også der var jeg fornøyd! Mest fornøyd har jeg vært med mulighetene i "Box design" og at man kan beregne manglende TS-parametre. Men ved simuleringer gjort til mitt Seas prosjekt er jeg litt tvilende til hvor nøyaktig/korrekte simuleringene er. Time will show!

I det siste har jeg brukt Unibox407 mye, en gratis Excel applikasjon som har vist seg å gi gode simuleringer, har en fin måte å sammenligne forskjellige simuleringer på, og fordi jeg liker å jobbe i Excel. Riktignok har jeg en mistanke om at "Peak cone excursion" og "Port air speed" er en smule overdrevet.

Alle simuleringer må tas med en klype salt, det er og blir teoretiske beregninger, og mange ting kan påvirke resultatet ifht praksis.
    Den største feilen ligger nok i brukeren, med feil data inn blir ikke resultatet korrekt uansett hvor mye man skulle ønske. Det nytter ikke å jukse litt her og der for å si det sånn.

Et populært program jeg IKKE liker er WinIsd, der synes jeg brukergrensesnittet er elendig, og resultatene tvilsomme. Men det er meg

PS! For all del, ikke benytt Bassbox, Unibox eller WinIsd til simuleriing av bilsub, det må gå galt! Det motsatte gjelder Probox, bruk det ikke til simulering av suben du skal benytte innendørs!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker LspCAD siden begynnelsen på 90-tallet. Bruker i dag LspCAD 6.0 pro, og kan ikke se noen grunn til å bytte. Dette programmet kan simulere praktisk talt alt fantasien klarer å konstruere, og spesielt med introduksjonen av versjon 6 får det andre programmer til å se rimelig utrangerte ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •