DIY Sonosub med SWS 8"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Sonosub med SWS 8"

Da har jeg endelig fått elementene mine i hus, og har lett litt rundt omkring etter T/S parametrene til denne subben, men klarer ikke å finne dem. Finner en hel del kasseforslag til denne subben, men ingen som peker mot en sonosub.

Det jeg har tilgjengelig er ca 30 liter nettovolum på tuben jeg har tenkt å bruke. Forsterkerkraft tilgjengelig er ca 250w i 4ohm. Er det noen som kan gi meg en liten pekepinn på hvilket volum og hvor lang port i dimensjon 69mm (indre diameter på røret) bør brukes på denne subben?

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor er elementet kjøpt..? en vanlig firkanta kasse kan jo godt samenlignes med en sonosub design, er jo volum og rør som bestemmer tuning..

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJøpte det hos Engen Audio, fulgte med en brosjyre, men ikke noe T/S parametre. Men ser ut til at jeg har funnet noe på webben her nå, så skal leke meg litt i winisd i kveld å se hva jeg finner ut.

http://www.earthquakesound.com/IMAGE...sws_manual.pdf ligger t/s parametre til denne, så jeg blir å sjekke litt rundt, så får jeg se hva jeg finner på

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, er det bare jeg som er helt mongo? Når jeg legger til en ny driver i winisd, og lagrer denne ved å trykke OK, så ligger parametrene der. Når jeg så prøver å starte en ny konfigurasjon, så sier winisd at jeg ikke har noen egendefinerte drivere.... jeg skjønner nada.

Jaja, viste seg at det var brukerfeil uansett.. fikk til nå, men jeg får ikke denne driveren til å fungere noe særlig bra i noe oppsett.

Ingen som har noe forslag til meg?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke winisd, men her har du en online kalkulator: http://graph.flexunits.com:8080/index.htm

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •