Horn høgtaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Horn høgtaler

    Frontladet kompresjon i Hornhøgtaler.
    Ikke kjøp dyre løsninger uten kompresjonskammer.
    Typisk koster horn høgtaler fra kontinentet over 90 000 kr + moms og frakt??
    Bygg selv frontladet horn og opplev en fantastisk dynamikk og presisjon.
    Ingen over i dynamisk kvalitet.
    Horn prosjekt er utrustet med Audio Nirvana fullrange driver, og Fostex 206.
    Ikke tvil om at Audio Norvan har bedre detaljer og ikke minst bass gjenngivelse.

    Gå til denne linken og bli overbevist.
    Single Driver Website

    Fulltone elementer i denne linken:
    CommonSense Audio

    Frontladet horn er et prøveprosjekt i utvikling og blir oppdatert når prosjektet er komplett.
    Hornladning i form av kompresjonss kammer er viktig for å få full effekt av hornet.
    Les under.
    designs
    The physics (and mathematics) of horn operation were developed for many years, reaching considerable sophistication before WWII.
    As a cone shape of fixed length would resonate at the natural frequency of its length, modern horn designs typically feature some form of exponential flare, such as the tractrix taper. Roughly speaking, the slower the flare rate, the deeper and lower frequencies the horn will reproduce for a given length of horn. For example, a horn area growth rate of 30% per foot will allow reproduction down to about 30 Hz; 1000% per foot (10 times area) per foot provides midrange reproduction; 100 times area per foot is used in high frequency horns.
    Modern high output horns also make the throat area of the horn smaller than the cone diaphram area. This is called the "loading" or "compression" ratio of the horn. The compression ratio is the cone area divided by the throat area. Typically for bass and midrange frequency the compression ratio is from (1.5 to 1) low compression to normal compression (2 to 1) to high compression (3.5 to 1). High frequency tweeters sometimes have compression ratios as high as 10 to 1.The higher the compression the greater the horn's ability to properly couple the diaphragm to the air at the horn's mouth, increasing efficiency, until the compression ratio is so high that it actually begins to impede cone motion. At this point the maximum sound output power from the horn (at a given distortion) will be reduced. To demonstrate this at an extreme, place a cone woofer face down on a concrete floor. The compression ratio will be very high, however sound output from the back of the speaker will be quite low.

  2. #2
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, spennende. Slike horn har vel heller dårlig WAF?

  3. #3
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •