Phobos sub kit med annet element

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phobos sub kit med annet element

hei

Jeg tenker å kjøpe en slik phobos, men ser at de denne uken har tilbud på følgende element ELTEK AS hos dynabel/eltek. Kan dette brukes i stedet for det som følger med, siden jeg ser for meg at dette er bedre, men vet ikke hva det krever av volum, lukket kasse eller ikke osv?!

Eller skal jeg bare lage meg en slik rørsub som frister litt?

Har bare to tommeltotter så selve byggingen skal gå bra uansett.

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ble litt skuffet over phobos vs. hva jeg har bygd sjøl gjennom tidene , men så er vel phobos mer lik en lukket kasse enn en bassrefleks tunet lavt..og lukket kasse funker ikke hos meg..hittil..
    så kommer vel an på hvilke krav du har til sub.. i min stue funker det best med sub i stereo, uansett om det er 8,10 eller 12", så lengde det er to..hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phobos er vel ikke verdens beste sub, men om man kan bruke et slikt element som du tenker på i en phobos kasse med den forsterkeren vet jeg ikke. Uansett, hvis man mener elementet er bedre enn det som Phobos har så kanskje en bare skal kjøpe elementet og senere finne ut hvilken kasse man skal ha på det?
    Har ikke peiling på konstruksjon og utregning av mål i forhold til element osv, men mange har jo det, men spørs om du får noe godt svar før tilbudet går ut på søndag

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp phobos.Se heller om du finner et SVS element brukt(rundt 1000 lappen) og en plate amp.
    eller kjøp en brukt SVS PB10,banker phobosen grundig..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub bygd inn i veg

Skal felle inn TV og små front høytalere i veggen og i den anledning har jeg et rom på ca 20cm*30cm*165cm til rådighet. Tenkte å bygge en subkasse der, men det vil da kun være mulig å vise frem bassporter i og med at Tv og forsterker vil komme over denne basskassen.

Vil det være mulig å bygge en båndpasskasse hvor kun bassportene vises?

Det blir ca 90 liter volum og hvilket element og forsterker enhet vil dere anbefale for en slik løsning. Evt. noen forslag til kasse løsning?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •