Hvor kjøpe 25 og 32mm k-rør ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe 25 og 32mm k-rør ?

Tips ? elhandel.no har - men bare i enorme bunter. Trenger bare 5m av hver. Kan ikke se at Clasern eller biltema har disse størrelsene...:shock:

cozmo

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå innom en elektriker. de selger deg somregel metervis med de størrelsene.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis de ikke egentlig selger metervis, så har det GARANTERT noen ender som du kan "få" :razz: :razz:

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips :-D
    Sendte mail til et par elektrikere, men har ikke hørt noe. Men så husket jeg plutselig at jeg hjalp fattern med å legge opp en slange for avløp fra vasken på hytta deres i sommer. Den slangen var en 32mm og hadde samme fasong som k-rørene. Et raskt søk hos Clas , og der fant jeg den... Artikkelnr 30-9164-15. Tror denne vil fungere like bra som et k-rør

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på litt her. K-rør kjøpt gjennom elektriker er som regelt dyrt. K-rør kjøpt på Biltema er billig, men ikke anbefalt av elektrikere. Jeg kan til en viss grad forstå det, siden Biltema-rørene er merkbart mer elastiske (du kan strekke dem i lengderetning) og det kan bety at det blir vanskeligere å trekke ting gjennom dem.

Jeg tror de som selges på Obs! er av ok kvalitet, men har ikke sett 32 mm der.

Så spørsmålet mitt er: Hvor får man tak i hele ruller (25m / 50m / 100m) med brukbare k-rør (20 mm og 32 mm) billigst?

Det må være minst 50 mennesker her på forumet som har stilt seg dette spørsmålet? Det går jo tross alt noen meter 20/32 mm k-rør i en hjemmekino... ;-)

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hiver meg på litt her. K-rør kjøpt gjennom elektriker er som regelt dyrt. K-rør kjøpt på Biltema er billig, men ikke anbefalt av elektrikere. Jeg kan til en viss grad forstå det, siden Biltema-rørene er merkbart mer elastiske (du kan strekke dem i lengderetning) og det kan bety at det blir vanskeligere å trekke ting gjennom dem.

Så spørsmålet mitt er: Hvor får man tak i hele ruller (25m / 50m / 100m) med brukbare k-rør (20 mm og 32 mm) billigst? Det må være minst 50 mennesker her på forumet som har stilt seg dette spørsmålet? Det går jo tross alt noen meter 20/32 mm k-rør i en hjemmekino... ;-)

Jeg tror de som selges på Obs! er av ok kvalitet, men har ikke sett 32 mm der.
    Skal du ha hele ruller vil jeg tro elhandel.no er stedet for deg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cozmo
    Skal du ha hele ruller vil jeg tro elhandel.no er stedet for deg
    Takk for tipset! Er dette de samme som elektrikerne bruker?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Er dette de samme som elektrikerne bruker?
    Vet ikke om elektrikere bruker denne sjappa...
    Du har også Elektroimportøren AS - Totalleverandør av installasjonsmateriell, belysning, varme og lavvolt - har mye av det samme utvalget, men elendig lay-out på websidene sine. Fordelen er at de har en fysisk butikk på Furuset (v IKEA) ..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om elektrikere bruker denne sjappa...
    Nei, det gjør de vel ganske sikkert ikke. Men det egentlig jeg lurte på var om kvaliteten var som de k-rørene elektrikere bruker (ikke Biltema-kvalitet for å si det slik).

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjør de vel ganske sikkert ikke. Men det egentlig jeg lurte på var om kvaliteten var som de k-rørene elektrikere bruker (ikke Biltema-kvalitet for å si det slik).
    Den nye typen k-rør (de svarte) de selger hos clas virker å være i bra kvalitet foresten - var og kjente på den som er godkjent for innstøping - kjentes veldig stiv og bra ut.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye typen k-rør (de svarte) de selger hos clas virker å være i bra kvalitet foresten - var og kjente på den som er godkjent for innstøping - kjentes veldig stiv og bra ut.
    Sier du det? Har du en link? Jeg klarte ikke å finne k-rør hos Clas i det hele tatt... ops:

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det? Har du en link? Jeg klarte ikke å finne k-rør hos Clas i det hele tatt... ops:
    Søk på artikkelnr 36-2081 :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bukker og takker :-)

Synd de ikke hadde større enn 20 mm... og at 20 mm-røret var på maks 10 meter. Kan bli litt mye kapp ved mange lange strekk. Uansett er det kjekt å ha flere alternative steder å handle. Clas Ohlson har vi jo i Særp også, så det er praktisk for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de rørene du får kjøpt på biltema eller clas er langt ifra like bra kvalitet som det elektrikere bruker. (jeg er elektriker). men dem fungerer seff til sitt formål men ikke til å anbefale. vist man skal ha det som er tilnærmet like bra som det en elektriker bruker uten at det skal koste for mye og man skal ha de størrelsene så dra innom Malmbergs. De har alt elektriker utstyr og de selger kontant over disk uten konto. vet at malmbergs har butikker i de store byene sånn som oslo, tronheim, fredrikstad osv.

De er ikke like bra kvalitet som elektrikerne bruker men mye bedre enn biltema og clas. de er lette å trekke igjennom og du får størrelsene 16mm, 20mm, 25mm, 32mm, 40mm og 50mm.

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smorf
    de rørene du får kjøpt på biltema eller clas er langt ifra like bra kvalitet som det elektrikere bruker. (jeg er elektriker). men dem fungerer seff til sitt formål men ikke til å anbefale. vist man skal ha det som er tilnærmet like bra som det en elektriker bruker uten at det skal koste for mye og man skal ha de størrelsene så dra innom Malmbergs. De har alt elektriker utstyr og de selger kontant over disk uten konto. vet at malmbergs har butikker i de store byene sånn som oslo, tronheim, fredrikstad osv.

De er ikke like bra kvalitet som elektrikerne bruker men mye bedre enn biltema og clas. de er lette å trekke igjennom og du får størrelsene 16mm, 20mm, 25mm, 32mm, 40mm og 50mm.
    Bra tips !! Synd de også bare selger store bunter av disse k-rørene... Har aldri hatt noen problemer med å trekke gjennom clas sine rør forøvrig. Mulig det er bedre plast i andre rør, men grunnlaget for en lett trekkejobb gjøres uansett ved å velge hensiktsmessig bane for røret, ikke ta for krappe svinger osv. Med litt smøremiddel er det utrolig hva som går

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vist man skal ha det som er tilnærmet like bra som det en elektriker bruker uten at det skal koste for mye og man skal ha de størrelsene så dra innom Malmbergs. De har alt elektriker utstyr og de selger kontant over disk uten konto. vet at malmbergs har butikker i de store byene sånn som oslo, tronheim, fredrikstad osv.
    Smorf, vet du noe om kvaliteten på k-rørene de selger hos elhandel.no i forhold til f.eks de på Malmbergs?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at malmbergs har butikker i de store byene sånn som oslo, tronheim, fredrikstad osv.
    Hmm. Bare utsalg i sentrale østland + Bergen og Trondheim. Men de selger sikkert via post også.

Utsalg:
    Trondheim
    Oslo
    Vestby
    Fredrikstad
    Bergen
    Fornebu

Web: Malmbergs Elektriske

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rørene som man finner på elhandel.no er de samme som jeg bruker på jobben så det er god kvalitet. så det er ikke noe fare å kjøpe de.

men som sagt. det viktigste med lett trekke jobb er åssen du legger rørene. ungå for skarpe bøyer og fest rørene godt i veggen så dem ligger stramt. det gjør jobben veldig mye lettere.

og til hjemme kino så bør man tenke på en vesentlig ting når man skal trekke kablene i rør.... ikke trekk strøm og signal kabler i samme røret. det er ikke å anbefale. en strøm ledning har magnetfelt rundt seg og det skaper forstyrrelser på signalet. så legg evt 2 rør.

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Malmbergs selger K-rør i 25 meters bunter for: 9,60 for 25mm. De har også stive rør opp til 50mm. Merket er norskproduserte Pipelife.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Malmbergs selger ikke til privatpersoner.?
    Slik jeg forsto det på han i Tronheim, men om jeg handlet gjennom firmaet var det greit...

Bruker også K-rør produsert av PipeLife...
    Biltema rør og noen prefix rør er elendige, knekker å tvinner seg, helt håpløst...
    Som alt annet her i verden får man det prisen tilsier... Men billige er sikkert bra nok for hjemmekino, men for dårlig til å installere et helt hus med...

Gå til nærmeste lille elektrikerfirma & diskuter pris.... ( store firma med fastspikrede priser er vanskeligere å diskutere med...)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •