Prosjekt Klasse A 30W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Prosjekt Klasse A 30W

Her starter jeg tråden for et prosjekt som er satt igang for bygging av monoblokker av typen Voltage Feedback klasse A 30W. Vi(prosjektet) kommer til å gjenbruke et design laget av en dyktig kar som vi ble kjent med i forbindelse med Høgskole utdannelsen.

Gjennom prosjektet bruker jeg AVForum for å se om hindringer kan løses med hjelp av andre medlemmer med tilsvarende interresse.

Status:
    Komponent-listen er 85% ferdig
    Prototype print er ferdig laget, ikke loddet.

Prioriteringer per dags dato:
    Valg av trafo. Forrige prototype(annet design) hadde limt ringkjernetrafo fra Ulveco, fungerer godt. Kjenner noen til noen som lager gode trafoer til bruk i audio forsterkere?? Greit å se om det finnes andre gode trafoer der ute som folk har prøvd :-)

Ser også på designbiten i tilfelle vi skal låse oss på et bestemt chassis. Greit å være føre var for plassering og plass etc. Ser HiFi2000.it har greie utgangspunkt. Flere tilsvarende leverandører der ute som noen vet om?? Norske firmaer med CNC muligheter??

På forhånd takk for forslag :-)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mange forslag fra meg, men dette ser ut som det blir et ordentlig DIY prosjekt.
    Jeg har aldri laget printkort selv, har du bilder? Kansje litt forklaring av prosessen?

Skal bli spennende å følge med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli spennende dette ja, men det er tidkrevende. Mye som skal stemme overend før man trykker på "kjøp" knappen hos komponent leverandøren :-)

Kretskortet kan enten bli etset eller frest. Prototyp-kort(som kun skal benyttes for testing) er etset i et standard etsekar. Det du trenger for dette er utlegget printet 100% sort på en overhead-folie, deretter legges kort med folie over i en UV-lampe slik at UV strålene treffer der du ikke ønsker kopperbaner. Etter dette blir kortet lagt i syrebad som tærer ned kopperet som har blitt utsatt for sterkt UV-lys. La ved et enkelt bilde av prototyp-kortet.

Ser det finnes en "enklere" måte å lage kort på dersom en ikke her UV-lampe. Søkte litt på dette på oooh store nettet, der printer man på glossy paper, stryker på det sorte blekket med et strykejern og etser kortet og skraper bort det sorte som er igjen. Hvorvidt det fungerer tilfredstillende er en helt annen sak ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •