Lamellfres på clas til 498,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lamellfres på clas til 498,-

Heisann folkens.

Jeg er generelt skeptisk til billige elektriske maskiner, men er det noen som har prøvd denne?

Clas Ohlson - Elektriske freser Maskiner Verktøy og maskiner

Den ser veldig billig ut og er det også, sammenlignet med andre lamellfreser rundt omkring. Men jeg har nå bestilt denne, så tenkte bare å høre hva dere synes om den hvis det er noen som har prøvd den?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt den, men ikke kommet så langt at jeg har fått testet den ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt den på en høyttaler jeg holder på med akkurat nå. Fungerer greit synes jeg, men det tok litt tid å lære å stille den inn riktig. Jeg har ikke brukt lamellfres før, så det gikk med ganske mange rester av MDF før jeg fikk innstillingene riktig.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut om det er ekstra skjær å få til den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Noen som har funnet ut om det er ekstra skjær å få til den?
    Er det ikke det som heter reserveklinge? ( er usikker her)

Clas Ohlson - Lamellfres, Elektriske freser

se litt ned på siden
    Mvh

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har brukt en Cooltech lamellfres til å lage min siste subkasse som står klar til lakking no

Og den fungerer sinsykt bra ! Slipper skruer og den treffer på millimetern om du klarer å stille den 100% rett. Da er det bare å frese mangen hull stapp i lammeller og lim sammen. Enklere og bedre blir det ikke.

Men tar fryktelig lang tid å klare stille den 100% rett inn

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg fresen min i dag. Har ikke rukket å pakke den ut enda, men må si jeg er veldig spent på hvordan dette blir. Trikset med lamellfres er å bruke samme anleggsflate hele tiden. Skal man frese siden mot toppen, så tipper man siden innover toppen, og bruker toppen som underlag for fresen når man freser siden, og siden som underlag mot fresen når man freser toppen..

hehe.. ble mye fres å topp å underlag, men det blir sånn høvelig sånn her.

________
    ________|_______
    ________________|

Så setter man fresen først inn mot den liggende siden, og etterpå setter man fresen 90 grader på topplaten og bruker siden som anlegg for å finne ut hvor man skal frese hen. veldig enkelt å bruke lamellfres i grunnen.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Da fikk jeg fresen min i dag. Har ikke rukket å pakke den ut enda, men må si jeg er veldig spent på hvordan dette blir. Trikset med lamellfres er å bruke samme anleggsflate hele tiden. Skal man frese siden mot toppen, så tipper man siden innover toppen, og bruker toppen som underlag for fresen når man freser siden, og siden som underlag mot fresen når man freser toppen..

________
    ________|_______
    ________________|

Så setter man fresen først inn mot den liggende siden, og etterpå setter man fresen 90 grader på topplaten og bruker siden som anlegg for å finne ut hvor man skal frese hen. veldig enkelt å bruke lamellfres i grunnen.
    Er vel egentlig bare en kommentar til dette:

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin

________
    ________|_______
    ________________|

Har forsøkt å tegne så fint jeg kan... hehe.. Ja, jeg er drit dårlig på å tegne.

Men slik dere ser på gullappen min, så skal jeg altså frese inn en lamell og feste to plater i 90 grader. Jeg tipper da altså ene siden og legger den på bunnen som ligger på arbeidsbenken fra før. Så bruker jeg siden som anlegg for å frese ned i bunnen, og bunnen som anlegg for å frese inn i siden. Pilene markerer retningen fresen beveger seg på. Håper dette var litt mer forståelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •