Valg Av Chassikontakter Til CL200 - Furutech best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg Av Chassikontakter Til CL200 - Furutech best?

Endelig er min ny-innkjøpte CL200 snekret sammen. Foreløpig står den montert på en treplate til jeg får montert den inn i et kabinett. Spiller som bare det. I alle fall bedre enn min NAD L76 surroundforsterker, selv med de provisoriske jalla-kablene som brukes nå.

Kjøpte en defekt Onkyo forsterker på Qxl til litt over kr 400,- inkludert frakt. Meningen er å få CL200 inn i den, men må bygge opp en stålvegg for å skille av strømforsyningen fra audio-delen. Trafoen må dessuten monteres på denne veggen på grunn av dårlig plass; Cristinansand Lydfabrikk var ikke kjip på printplatene for å si det sånn. Planen er å montere en behandlet treplate på fronten for å få det pent.

Er usikker på om jeg skal gidde å montere inn den medfølgende inngangsvelgeren og potmetret for volumkontroll. Planlegger å kjøpe inn en Benchmark DAC-1 USB rett over nyåret. Denne har innebygget volumkontrol. Dessuten er det i hovedsak musikk som skal avspilles på denne forsterkeren. Har et eget lite surround-oppsett for film og tv. Trenger da bare digitalutgangene fra CD-spiller og usb fra PC kom kobles rett i DAC’en.

Alle innvendige kabler i audiodelen skal byttes ut med Viablue kabler kjøpt fra Xtrem-Cable. Laskene på printen er av 0,7mm sølvkabel, kjøpt fra Svalander Audio i Sverige. Når jeg ser på høyttalerterminalen som fulgte med byggesettet så blir jeg rett og slett deprimert. Mener det er de samme som Elfa selger til rundt kr 20,- altså ikke holdbart etter min mening. RCA kontaktene på inngangskoret blir jeg heller ikke imponert av. Her er det deres ekspertise kommer inne og er høyt ønsket!

Jeg har foreløpig sett ut furutech RCA kontakter og høyttalerterminaler hos Svalander i Sverige, men hvem selger disse i Norge? Og er for eksempel Furutech FP-901 i det hele tatt verdt SKR 680,- ? Finnes det bedre alterativer?

Sjekk linkene:

Svalander Audio AB, Shoppen, RCA-chassihonor

Svalander Audio AB, Shoppen, Polskruvar

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback