Lage bunnkasser til BEL mk2, god ide?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage bunnkasser til BEL mk2, god ide?

Siden Creative hifi nå nærmer seg oppstart, så skal bel'ene snart inn i stua...
    Men siden budsjettet mitt er litt begrenset, så får jeg ikke utnyttet bel'ene skikkelig med min hjemmekinoforsterker.

Lurer da på å lage bunnkasser til BEL'ene med to av disse Peerless SLS 6,5" i hver...

Dette skal da drives av en DSW-400, å brukes til musikklytting, til film, kobler jeg om, å bruker DSW'en til en 13" sub jeg har, som kanskje blir byttet ut med en XLS etterhvert.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke prøve med mer effekt til BEL-ene først?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at bel'en spiller bra med nok effekt, men jeg har ikke 10000kr til effekt forsterkere nå, heller ikke 7000kr til en forsterker med PRE-OUT...

Men har tegnet litt på det, og det er ikke lett å få fint, så jeg kommer nok til å drite i det så lenge...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker fortsatt på dette og har tegnet å tenkt litt nå etter at det er mere sannsynlig at jeg får tak i elementer til disse BEL'ene.

Tror dere det kan gå fint med en 10" XLS/XXLS i en lukket/BR/Slave løsning på 45liter?

Dette skal hovedsaklig ikke brukes fordi BEL er for tamme, men som et tilskudd i film da min nåværende sub ikke lar seg plassere på frontrekka.

Jeg må da flytte bassreklefksen på BEL til fronten, men er det noe problem?

Jeg har også vedlagt en kurve over XXLS 10" i denne kassen (grønn) og en kurve over den nåværende sub'en Focal 33v2 (orange) det ser nesten ut til at jeg kan kvitte meg med denne inntil videre, for jeg ønsker meg en annen som går skikkelig dypt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •