3x12" subprosjekt - til hjemmekinoen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3x12" subprosjekt - til hjemmekinoen

heihei. ja da er to stk tc2+ på vei og jeg er i full gang med å planlegge subbene til hjemmekinoen jeg som smått har begynt på.
    det blir ett kjellerrom på ca 20kvdm+-. siden det er murvegger tenkte eg at eg trenger litt kraft i subbene, iom at det gjerne blir litt vanskeligere å få de lave frekvensene til å spre seg.(elns?)
    men ihvertfall, jeg har kommet på en litt alternativ løsning her, da det vanlige ville hvert å lage ett monster som hadde rommet begge tc2'ene. men det jeg vurderer er å lage en 200L+ bassreflekskasse til den ene og bruke 100L bassreflekskassen som nå rommer en xxls til den andre tc'en. xxls'en putter eg i en liten lukket kasse.

det jeg håper å opnå med dette er:
    200Leren blir ren filmsub, med bra trykk i subbassen, men ikke så bra group delay. denne kan kobles ut ved behov for mer audiofil lyd.
    100Leren blir film\musikksub, som leverer en mellomting mellom lydtrykk i subbassen og fin group delay.
    XXLS'en (40L kanskje) blir ren musikksub med nydelig group delay og brukbart trykk i bassområdet over 30-40hz. kan kanskje ha ett innkoblbart høypassfilter som hindrer at den mudder til lyden ved å prøve å følge tc'ene ned i subområdet (20hz+-)

høres det ut som ett bra forslag? i søken etter kompromissløs bass?
    en annen ting jeg skal passe på er å ha forsterkerkraft i massevis til tc'ene. tenkte noe i retningen av 500W@8ohm pr sub. PA-amp mest sannsynlig.

på de tre første bildene er kassen jeg laget til xxls'en for en stund siden. massivt beist laget av stooore mengder 22mm gulvspon. veier.. endel! bra med interne forsterkninger, så med litt endringer innvendig (iom at i motsetning til tc'en har ikke peerlessen utluftning i magneten) burde den være perfekt til en tc2.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, på den behringer ep2500 er det to forskjellige typer innganger, balansert og ubalansert, XLR og "1/4" TRS" hvilken av de kan eg bruke fra vanlig rca f.eks rett ut fra forsterkeren sin sub-utgang (evt. preamp).
    eller MÅ eg ha en forforsterker med en av de to typene utganger? kan det diy'es isåfall?
    tror eg ville foretrukket å bruke forforsterkeren fra min zachry dsw-250.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er samme hvilke innganger du bruker,du trenger bare en overgang.
    Feks.
    plug male--> RCA male-

XLR MALE-

Musikhaus Thomann Cyberstore -

the t.amp
    TA2400 MK-X -

Mere kraft for 3k.hjem på døra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Er samme hvilke innganger du bruker,du trenger bare en overgang.
    Feks.
    plug male--> RCA male-

XLR MALE-

Musikhaus Thomann Cyberstore -

the t.amp
    TA2400 MK-X -

Mere kraft for 3k.hjem på døra.
    oioi!! takker så mye!! er jo akkurat noe sånt som den der eg har letet etter har du kjøpt derfra? har ikke handlet så mye fra utlandet før. er så redd for at det plutselig kommer evig med gebyrer og frakt og alt mulig. 3k hjem på døren sier du? konge! bare en ting å gjøre då

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt den selv.
    Regnestykker ser såher ut.

309 Euro *0.80 = 247.50 Euro(prisen er oppgitt med dansk moms 25% derfor *0.80)

247.50 Euro+ 25 Euro i frakt=272.50Euro*8=2180Nkr.

2180 * 1.25(moms)=2725.

I tillegg kommer overførings gebyr som banken tar 150kr(thomann.de godtar kun overføring fra norge???)+ fortollings gebyr posten(182kr)
    Du kan prøve å betale med visa,jeg finner ikke igjen der det sto om det med overføring og utenfor eu.

Totalt 3057kr.

Så kommer vifte mod. vist du da ikke kan leve med vifte støyen.(2 stk 80mm vifter + spennings regulator eller motstand)
    behringer ep2500 trenger og vifte mod men denne har bare 1stk. 80mm vifte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, da har eg bestillt forsterkeren pluss heftige kabler
    men så var det forhåndsbetalingen då, kossn overfører eg penger til en tysk konto? kan eg gjøre det fra nettbanken? i såfall, hva skal jeg skrive på "til bank"?
    banken heter så mye som:
    Bank Name: Deutsche BankSwift Code: DEUTDEDB762IBAN: DE19760700240811500800Address: Lange Str. 37D-96047 BambergGermanyRecipient: Musikhaus Thomann

takker for hjelp

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er a stikke ned i banken en tur, vet ikke om det går via nettbank..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •