Subwoofer, hvordan skal jeg få til dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer, hvordan skal jeg få til dette?

Ja, hvor skal jeg starte..
    Har nettopp kjøpt meg en Megavox MX-10TRS.
    Vil gjerne bygge, men veit ikke åssen, så jeg vurderte og kjøpe en av disse ferdigbygde:
    MDF kasse 25l
    Bassworx SW10B

Har hørt at det var både morro og resultatet ble fint hvis du bygde egen.

* Hva trenger jeg av materiale?
    * Skal jeg skjære selv eller få f.eks byggmakker til å gjøre det? (Hvis de gjør det da)
    * Hvilke mål skal jeg bruke på lengde, høyde osv.
    * Noe mer?

http://img211.imageshack.us/img211/2040/dsc03284sh9.jpg

Jeg skal ikke lage en Sonosob, selv om det er fristende.

EDIT: Legger til et bilde jeg lagde i paint.

Og forresten, jeg skal bruke den inne. Til Pc og film.

450W forsterker, vet ikke hvor gammel den er, men kanskje 10-15 år-
    http://audiostereo.lukarnet.com/gfx/150000/153263_1.jpg

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alltid morro med lyd :-)

Blir spennende hvis du får dette til da, og sluttresultatet.

Men vi lar noen pro folk svare

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggematerial ville eg brukt MDF eller Spon. Helst MDF fordi det er helt dødt og kjempe lett å jobbe med. Få platene ferdig kutta i lengde, fordi det er letter å sette sammen da. Bruk skruer eller treplugger, og masse masse trelim. Så pusser, sparkler, pusser, sparkeler, pusser, sparkler og pusser du. Da får du fin overflate å male på. Velg malig og mal ivei ! 2-4 strøk for best resultat.

Koster sikkert litt mer å bygge selv, men du får mye bedre resultat siden du skal ha den inne. Og føler deg veldig bra når du er ferdig med den !

Bruk ett program som heter bassbox pro til å finne ut kasse str og mål. Kan lastes ned fra Torrents Search Engine veldig lett å bruke. Du finner nok ut av det innen en liten time.

Vil tro den du har valgt ville gjort seg best i en lukka kasse, men om du vil ha høyt volum så kan du lage bassrefleks. Da mister du nok litt av lydkvaliteten vil eg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Byggematerial ville eg brukt MDF eller Spon. Helst MDF fordi det er helt dødt og kjempe lett å jobbe med. Få platene ferdig kutta i lengde, fordi det er letter å sette sammen da. Bruk skruer eller treplugger, og masse masse trelim. Så pusser, sparkler, pusser, sparkeler, pusser, sparkler og pusser du. Da får du fin overflate å male på. Velg malig og mal ivei ! 2-4 strøk for best resultat.

Koster sikkert litt mer å bygge selv, men du får mye bedre resultat siden du skal ha den inne. Og føler deg veldig bra når du er ferdig med den !

Bruk ett program som heter bassbox pro til å finne ut kasse str og mål. Kan lastes ned fra Torrents Search Engine veldig lett å bruke. Du finner nok ut av det innen en liten time.

Vil tro den du har valgt ville gjort seg best i en lukka kasse, men om du vil ha høyt volum så kan du lage bassrefleks. Da mister du nok litt av lydkvaliteten vil eg tro.
    Qts er på 0.3, så jeg skal ikke ha lukket kasse, i think.
    Hørte det av m4sta.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk å lage kassen i dobbel MDF, da kan du sette disse sammen med lim, og skru inneifra. Se bare til å få riktig skruer!.

Da spaaarer du deg selv for mye arbeid:-D

Goooooooood luck!.

Cyrus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått tak i programmet nå, men hva skal jeg gjøre?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instaler, og lest tips på det. Eller prøv deg fra, du må finne elementes sepc. Alle de rare tegna som fs, f3, qts og resten.... jo flere jo bedre. Så legger du de til i "driver" plassen på programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instaler, og lest tips på det. Eller prøv deg fra, du må finne elementes sepc. Alle de rare tegna som fs, f3, qts og resten.... jo flere jo bedre. Så legger du de til i "driver" plassen på programmet.
    Du kan ikke at fjernhjelp?

halvorsen_9313@hotmail.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •