Apex III Platinum - ENDELIG FERDIG!!, med bilder 29.12.11! :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 429
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apex III Platinum - ENDELIG FERDIG!!, med bilder 29.12.11! :D

I forbindelse med at eg skal ha min siste arbeidsdag på min noverande arbeidsplass i morgon, har eg laga kappliste til Apex II som eg skal bygge. Dette er ein rimelig stor konstruksjon, med 4*6.8" bassar, 3 mellomtoner og 1 diskant per høgtaler. Desse skal bli frontar i mitt DIY-oppsett, drivne av kvart sitt Embla Audio Maenia effekttrinn. ALT utanom indre avstivarar blir laga i 28.1mm MDF, så dette blir ein mildt sagt brutal konstruksjon, med ei enorm vekt. Opprinneleg er desse bygd i 19mm MDF, og har då ei vekt på 72 kg per stk. Kjapp hovudregning tilseier at kvar av desse beista vil vege opp mot 107 kg per høgtaler i 28.1mm MDF Grunnen til at eg ikkje bygg i 19mm er enkel, eg har ei plate som passer perfekt til kapplista mi, som eg får gratis, i 28.1mm.

Kapplista er som følger:
    Antall - Type - Størrelse
    2 - Frontbaffel - 1383,8*272,2mm(H*B)
    4 - Sideplater - 1383,8*421,9(H*D)
    4 - Topp/Bunn - 216*421,9(B*D)
    2 - Bakplater - 1327,6*393,8(H*B)
    12 - Avstivarar - 216*393,8(B*D)
    XX - Indre avstivarar, skal skråskjerast - 216mm breidde

Ytre mål på høgtaleren er derfor 1383,8*272,2*450(H*B*D), etter RawAcoustics sine tegninger. Einaste eg har gjort er å modifisere kapplista til 28,1mm MDF, indre volum er likt.

Her er btw ApexII si produktside:
    Apex II Speakers, DIY Speaker Kits Canada & Customer Speaker Cabinets - Raw Acoustics

Og nokre bilder:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rått!

Dette blir et utrolig oppsett Har lest en del om disse, og de skal visst være bra i alle deler av frekvensområde, nydelig topp, meget bra mellomtone og extrem(is) bass! Regner med at du har sett senteren til Apex...er noe av det råeste jeg har sett..over 1 m bred! Uten å starte en diskusjon tippe rjeg denne kicker ass på bla Klipsch RC64 Prøvde å få Al til å modifisere den slik at jeg kunne få den med to Extremis istedenfor 4. Kunne gått, men jeg endte ikke opp med RAW likevel.
    Lykke til med bygging og husk å dokumentere med masse bilder!!!!

Chris

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende.. Vi krever masse bilder og gode detaljer om byggingen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de så jo RÅ ut. hva ble prisen for kittet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo Jo Andre !
    synd at du slutta å arbeide på tt ^^ (jeg er den nye lærlingen)
    fekk du kappa dei 3 siste platene ?

ser helt sykt ut platene du kappet !!
    men jeg er tror ikke det er 100% mdf (sikkert noe billi mdf)
    men mdf er mdf..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Einar! artig at du også er her inne da

Nei fekk dessverre ikkje det, men godsnakka med Jens Petter litt, så han sa eg berre kunne ta turen nedom igjen for å sage opp meir! Ja kjem til å savne alle dei artige folka der borte,det gode miljøet og ikkje minst mdf+saga, menmen, blei litt for stor fristelse dinne gongen Fått rota deg inn hit du også ja, har erfart at dette er eit dyrt forumet å vere medlem av, om du skjønner

AndreasLie: Får kittet i to forskjellige variantar...forskjellen ligg mykje i delefilteret, og om prisforskjellen kan rettferdiggjerast er vanskeleg å seie. Uansett er prisane 1800 USD for den billigste, og 2500 USD for det dyraste. Regner med eg gjeng for det dyraste, og frakting via Jetcarrier, så ein plass i prisleiet 25k må eg nok iallfall regne med.

HoJ: Dokumentering skal det nok ikkje stå på nei Har så og seie alle platene ståande utanfor inngangen min no, og må nesten berre flire litt av størrelsen! Dette er store saker!

SannaX: Senteren har eg sett ja Utan å vere for bombesikker er eg ganske sikker på at det med tid og stunder blir komplett Apex i front Det blir liksom ikkje heilt bra å ha Apex II frontar, og dynabel c11 som senter...Ikkje vondt meint mtp c11 altså, den er god den, men dei stille i litt forskjellige vektklasser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke vært medlem lenge ^^ har bare sett på diy til folk.

bare si ifra viss du trenger hjelp til finering eller glassfiber
    men nå må jeg danse Audunn dansen hehe (henge med armene)

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget spennende prosjekt dette, skal bli gøy og følge denne tråden.
    Snuste litt på Array systemet RA8 for en tid tilbake, men samboeren syntes de eksisterende HT'en mine er for store så jeg la det på hyllen ganske fort.

Apex II ser ut som en flott HT, liker store majestetiske HT

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske jeg ble fortalt at extremis elementene var vanskelige å få tak i jeg.. Har du fått grafsa til deg så mange altså?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående Extremis...

Har vært en del i kontakt med DIYcable i USA. De førte tidligere Extremis fra Adire Audio, men har måttet kutte ut kitene sine. Ser på nettet at Adire Audio er lagt ned og dermed blir det sikkert vanskeligere å få tak i disse. Mulig det er en del restelager etterhvert kanskje? Ser at RAW fører kitene sine videre, så de får tydelig tak i de likevel. Ser også at de har startet å bruke Adire-Audio sine elementer i sine open baffle høytalere...kanskje gjør de dette over hele linja etterhvert?? Acoustic-visions har de også fortsatt.
    Kan jo være en ide for trådstarter å sjekke ut, selvom det trolig ikke er noe problem! Likevel litt kjipt hvis et element tar kvelden og man trenger et nytt...
    De spiller visst hinsides bra og skulle ta opp kampen med de store europeiske som Vifa, Seas etc...

Chris

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikkje vore i kontakt med RawAcoustics enda, anna enn då eg kontakta dei for å få tilsendt tegninga av Apex II. Dette var for omlag to veker sidan. Då nevnte ikkje Al noko om dårleg tilgjengelegheit på Extremis-elementa iallfall. Takka for interessa, og sa at om eg skulle bestille så hasta det litt sidan dei skulle avvikle ferie, men fekk også tidspunkt for kva tid denne ferien var over. Men det er klart, det er jo kjekt å kunne vite at om noko skulle gå gale med eit element, så finn eg erstatning for det. Så dette må sjekkast opp ytterligare

busengdal: Høyrest bra ut Berre å ta deg ein tur ut og sjå dei høgtalarane eg held på med også om du vil! Er vel ikkje meir enn 6-700 meter frå deg og hit :P Haha, ja han Audun fær det til han Må berre flire av den dansen der altså!

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Update?

Hvordan går det med dette prosjektet da, bestilt elementer enda?
    Hva sier RAW ang. elementtilgang fremover?

Merker DIY lysten begynner og trenge seg på etter og ha lest mer om disse høyttalerne, hehe.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike! Denne har jeg ikke fått med meg Jo Andre.

Du har satt igang altså? Med så mye sykkel i helgene, så blir det vel ikke gjort så mye enda? Får vel kanskje få stompen i gir og komme inn en tur og hente platene du kappa til meg. Sliter litt med ryggen for tiden, så det blir ikke i helgen.

Gleder meg til å høre disse når de blir ferdig. Du har vel tilgang til CNC-fres også nå, så resultatet burde kunne bli ganske så lekkert.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje gjort noko meir det dette sidan sist. Økonomien tilseier at det nok uansett blir ei stund til kittet blir bestilt, så stresser egentlig veldig lite

Ikkje fått gjort noko denne veka, grunna eit "stygt" fall på sesongens siste ritt(Alperittet) forrige helg :P

Frode: Fyll ikkje du med?! Regna egentlig med du hadde stålkontroll over kva som skjedde i denne tråden eg! Har dessverre ikkje tilgang til cnc no nei, men eit skikkeleg sirkelanlegg, og handoverfres gjer forhåpentligvis jobben like bra Dvs. på Ekornes er det nok plenty med cnc'ar, men ingen eg kan verken å operere, og kjenner heller ingen av dei som stend på cnc'ane :/ Burde kanskje skaffa meg litt kompisar med slike godjobbar :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Vanligvis har jeg jo god kontroll på hva du bedriver, men jeg har jo hatt 2 uker ferie, så da blir det sånn.

Vi får se litt fremover og bli enige om en dag jeg skal hente mdf, så får jeg jo sett de ht-ene du har laga nå da. Selv om de ikke har finish.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, den som hadde ubegrensa med midler! USD stend no i 5,6 om dagen!! Hadde vore økonomisk å henta inn eit kit no ja, smiske litt med grunnen til min opprinnelse tru??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå til Jo Andre!! Ta opp et lite lån eller noe. Dette kan du spare mye penger på.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør slå til nå, både Apex II og Apex C er på tilbud. De skal visst heve prisen i slutten av denne mnd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SERIØST Raven, det der trengte eg ikkje å vite hehe, neida, no vippa du meg nesten over kanten her.....ay, den blir vanskeleg å motstå :O Meget frista til å bestille både Apex II Platinum og Apex II Center da, men ei investering på 21500 pluss frakt er....litt seig å godkjenne her akkurat no.

Can I resist??

EDIT: Ny mail til Al Sendt, med forespørsel ang. totalpris inkl. frakt til jetcarrier for både apex center og platinum

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kunne tenke meg at det ville friste litt ja.
    Må jo innrømme at jeg har lagt inn en bestilling på Apex II premium og Apex C klarte ikke motstå fristelsen, god dollarkurs og tilbudet gjorde det uimotståelig. Samboeren min syntes HT var fine og ga meg lov til å kjøpe. :-D

Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •