Apex III Platinum - ENDELIG FERDIG!!, med bilder 29.12.11! :D - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 22 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 429
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tek eit bilète imorgon i dagslyset tenker eg

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilète - on request

Her er då bilde av avrundinga av hjørna. Ikkje nokon banebrytande bilde, menmen. Fått sparkla ferdig andre HT også no, så no er begge klare for finèr. Blir vel lagt ein del i helga håper eg, om det blir tid da.

Toppen

Baksida nede ved terminal, potmeter og bassrefleksslisse. Ser muligens bedre her korleis avrundinga er

Litt vanskeleg å sjå avrundinga på dette bildet, men den er altså der.

Blei veldig fornøgd med den sjølv, mykje bedre enn den 9,5mm roundover'en eg starta med

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Blei veldig fornøgd med den sjølv, mykje bedre enn den 9,5mm roundover'en eg starta med
    Hvor stor radius er det på denne du fikk låne da, vet du det?
    Kassene ser bra ut så langt!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme fresstålet som brukast ved avrunding av benkeplater, men akkurat mål er eg litt usikker på. Skal dog prøve å finne ut dette, kan vere kjekt å vite til seinare anledninger. Takk for det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE! Dette blir skikkelig pent Du er flink!

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo virkelig bra grunnarbeid. Man ser at du har gjort deg virkelig flid. Du ser jo nesten ikke limskjøtene, jo! Du har kanskje brukt litt tid på å pusse? Lekre bilder, nesten så jeg lukter mdf-støvet når jeg leste gjennom. Skal du dekke hele høyttaleren med finer, eller skal du lakke halvparten som sub'en din?
    Dy er dyktig!

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette bærer jammen meg rette veien!
    Skal bli morro å se hvordan de blir i ferdig tilstand

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli rett og slett dr*tbra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow, no er det ikkje lenge før du kan invitere alle på prøvespeling. Tippar det er mange misunnelige sjeler som følger tråden din her. Blir det noko arbeid i helga, eller blir det berre Moldetur?

Newcomer Torulv sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turid70
    Tippar det er mange misunnelige sjeler som følger tråden din her.
    Åh.. Du aner ikke...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva?! Blir det ikke noe jobbing? Er det den hvite ballen som kaller?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godord alle sammen, det motiverar skikkeleg

KimSan: Skal legge finèr på heile apexane. Såg kor vanskeleg det var å få usynlige skøytar på brontes'ane, så eg satsa på finèr heile veien Ja, grunnarbeidet har tatt si tid, men har forstått det slik at heile finèringsprosessen vert enklare om det er skikkeleg grunnarbeid, så då gjorde eg det. Det eg lurer på, og trur du kan svare på er, _OM_ eg skulle vere uheldig(skal ikkje ta nokon sorger på forskudd, men greit å vete) er det mogleg å varme opp limet med strykejern, og få av att finèren, eller er alt håp ute når den er komen på?

Turid: Hehe, er nok mykje gromt(og grommare) utstyr her inne på forumet, men eg skal nok klare meg med desse også

Frode: Hmm, skal spele divisjonsspel imorgon tidleg, og på jobb ikveld, men satsar på å få gjort litt imorgon og søndag Det er veldig kjekt å tenke på at det er(om alt går bra) så få timar att før dei kan spele. Men eg kjem til å vere veeeeldig forsiktig med å legge finèren!

Fekk også melding idag om at Onkyoen eg har kjøpt, er blitt erstatta med ein splitter ny av Mono(mangel på delar eller noko), så no ligg det meste snart tilrette for lyd!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt beste tips når det gjelder finer er å være 2. Jeg gjør det aldri alene igjen hvertfall.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok IALLFALL vere 2 ja Hadde aldri turt å starte på det åleine :O

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke kontaktlim? i såfall er det lurt å tynne ut limet med tynner, da unngår du å få klumper når du påfører limet og det blir mye enklere å smøre det ut. Endeveden suger mer lim så her burde du legge på litt ekstra.

Det er vanskelig å få av finéren når du har lagt den på og strøket ut bobler, tar du den av med engang går det som regel greit.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bruker casco s9, har du noko tips ang blandingsforhold? Regner med eg legg på to gongar på endeved for å vere sikker ja, takk for tipset Har lest igjennom nokre av guidane som var på dvden frå Al no, ganske så lærerikt!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven

Det er vanskelig å få av finéren når du har lagt den på og strøket ut bobler, tar du den av med engang går det som regel greit.
    Gjør man dette som det skal gjøres, er det UMULIG å få av fineren etter at den har fått kontakt med limet.

@Tandstad. Det lønner seg å ha på godt med lim, ikke vær for gjerrig, men samtidig ikke for mye heller Jeg dumma meg ut på en av høyttalerne mine, hadde på for lite og fikk luftlomme som ikke var mulig å få bort, det var rett og slett for lite lim, det jeg hadde på forsvant inn i MDF plata slik at fineren ikke festa seg slik den skulle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du bruker kontakt lim er det helt umuligt å få den av når den først har fått festet seg... å den fester seg svært fort !!

er litt usikker på om fineringen din vill gå bra..
    skal no klare å få det til men det blir ikke lett
    en anna ting e strukturen på fineren... når du finerer halve sida-front og andre halv sida får du mønsteret i fineren i front baffelen, å tette mønster på sidene..
    å du vill ende opp med at du ikke ser strukturen i fineren fordi elementer er i veien.

der e en fordel med å ha skøyten møte på frontbaffel,
    å den e at skøyten ikke blir så synlig fordi elementene er der..
    + at skøyten ikke blir så lang å komplisert ^^

et lite tips når du skal påføre kontakt lim:
    start i god tid, tynn ut kontakt limen slik at den er lett å på føre (mdf "hever" seg når den får fuktighet) påfør mange lag til mdf'n nesten ikke klarer mer kontaktlim.
    når du har påført siste laget med kontakt lim venter du 30min- til du kan "ta på kontakt limen uten at det er vått eller klistrete"
    selve fineren trenger du bare 1 eller 2 lag med ikke så alt for tynn kontakt lim

(er den for tynn eller for mye kontakt lim på finer vill du ha trøbbel når du skal beise lakke osv fordi limen har gått gjennom fineren)

får du ei sprekke midt i fineren pusser du noen finer rester om til støv og blander det med uttynnet "3370" lim som vi bruker på jobb ^^ og bruker det som en tynn sparkel

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk ikke etter blandingsforhold, hadde oppi litt slik at limet fløt lettere, skal ikke så veldig mye til. Tipper jeg hadde en knapp desiliter på en liter lim, bare å forsøke seg frem til du for en blanding som er grei å smøre ut.

Ellers har jeg hørt at det anbefales epoxylim i stedet for kontaktlim på finér, grunnen skal være at kontaktlimet ikke blir helt hardt, og dermed lar fineren utvide og krympe etter tempratur og fuktighet, slik at det er en viss fare for oppsprekking av finéren.
    Ikke så praktisk og bruke epoxy med tanke på å sette avrunnede hjørner i press da.

Edit: Husker ikke helt om det var Epoxy, men var hvertfall en limtype som ble helt hard etter herding.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alle andre har sagt er det umulig å få av om du først har lagt på, men om du "glipper" fineren eller noe får du den som oftest av uten store problemer.

Uansett, ang sprekker har jeg noen få tips. Det er lurt å ha et strykejern (uten damp) og stryke over fineren du skal legge før du stryker på kontaktlim. Da tørker du ut fuktigheten av fineren slik at du slipper at den skal tørke og sprekke etter ett par mnd. Er forsovet fin årstid å gjøre dette på.

Etter du har lagt den vil jeg anbefale å stryke over med strykehjernet igjen, for at fineren skal feste bedre, og for å presse ut evnt luft. (etter min mening er dette utrolig viktig for å få et skikkelig resultat -da blir den helt plan) Hust bakepapir imellom, ellers blir fineren blank.

Selv mener jeg å huske at jeg brukte 10% universalfortynner i kontaktlimet. (tror jeg fant prosentandelen ett eller annet sted) Du må muligens etterfylle fortynner da det fordamper etterhvert.

Edit: Raven; epoxy høres riktig ut. Ikke dumt, men det blir jo dyrere og så må den blandes og brukes etter en viss tid.

Side 8 av 22 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •