"Cyburgs Needle" a la Ikea

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Cyburgs Needle" a la Ikea

Hei!

Ser det er en god del her på forumet som har bygd seg Cyburgs Needle med tangband elementer. Derfor tenkte jeg måtte legge ut et bilde eller to med mine nyeste kreasjoner til stuen. Har modifisert kabinettmålene littegranne for at det skulle passe men kan ikke si at jeg hører noen nevneverdig forskjell mellom disse kabinettene og de originale "Cyburgs-needle" kabinettene.

Utgangspunktet var 2 Ikea CD-hyller som ble lettere modifisert med front- og bakplater, etc. pluss litt hvitmaling. (viste seg at ikea-hvit ikke er som andre hvitfarger eller mere grått, men pyttsann).

Må si jeg er mektig imponert over lyden i disse elementene og bruker de for tiden som eneste høytalersett i stua, kun supplert av en Velodyne subwoofer (som dessverre er på service, men forbausende mye bass uten er det likevel):-D

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aldursil
    Hei!

Ser det er en god del her på forumet som har bygd seg Cyburgs Needle med tangband elementer. Derfor tenkte jeg måtte legge ut et bilde eller to med mine nyeste kreasjoner til stuen. Har modifisert kabinettmålene littegranne for at det skulle passe men kan ikke si at jeg hører noen nevneverdig forskjell mellom disse kabinettene og de originale "Cyburgs-needle" kabinettene.

Utgangspunktet var 2 Ikea CD-hyller som ble lettere modifisert med front- og bakplater, etc. pluss litt hvitmaling. (viste seg at ikea-hvit ikke er som andre hvitfarger eller mere grått, men pyttsann).

Må si jeg er mektig imponert over lyden i disse elementene og bruker de for tiden som eneste høytalersett i stua, kun supplert av en Velodyne subwoofer (som dessverre er på service, men forbausende mye bass uten er det likevel):-D
    Hei,

Hyggelig telefonsamtale i dag forresten. Har du noen bilder av innmaten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Disse var jo fine

Forsvinner liksom - ikke bare i lydbildet ....
    Alle burde ha minst ett par høyttalere med disse 3-tommerne.

Svein.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...ja takk for en hyggelig og informativ prat. Hadde litt på følelsen det var deg jeg snakket med g-h, siden du ble over gjennomsnittet interessert i høyttalerne :-D
    Fant ut at den onkyo 505 dessverre ikke har hd-lyd mulighet så da må jeg nok hoppe opp på 605 hvis det blir onkyo....alternativene er så mange.....:-|

Dessverre har jeg ikke bilder av innmaten, men har plassert platen i innsiden på samme måte som det original tegningene, i midten av kabinettet og opptil ca. midt på elementet. Notchfilteret er forøvrig plassert øverst i et hjørne. Kan godt ta bilde av "forsøkskabinettet" jeg brukte hvis det er av interesse..

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aldursil
    hehe...ja takk for en hyggelig og informativ prat. Hadde litt på følelsen det var deg jeg snakket med g-h, siden du ble over gjennomsnittet interessert i høyttalerne :-D
    Fant ut at den onkyo 505 dessverre ikke har hd-lyd mulighet så da må jeg nok hoppe opp på 605 hvis det blir onkyo....alternativene er så mange.....:-|

Dessverre har jeg ikke bilder av innmaten, men har plassert platen i innsiden på samme måte som det original tegningene, i midten av kabinettet og opptil ca. midt på elementet. Notchfilteret er forøvrig plassert øverst i et hjørne. Kan godt ta bilde av "forsøkskabinettet" jeg brukte hvis det er av interesse..
    Jeg fant ut det samme etter å ha snakket med deg 4 uker ferie gjør sitt med hukommelsen ops:

Jeg lurte bare på hvordan du hadde løst det, men forklaringen er mer enn godkjent

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Jeg fant ut det samme etter å ha snakket med deg 4 uker ferie gjør sitt med hukommelsen ops:

Jeg lurte bare på hvordan du hadde løst det, men forklaringen er mer enn godkjent

Det betyr bare at ferien virkelig har vært ferie da

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig, genial utnyttelse av plass. Thumbs up.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffig gjort