lakkere høyttalere i betong. Hjelp!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 106 av 106
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser sneppertene. Må nesten inn til dem å se på dem. En eventuell ramme til en slik grill må være ganske smal. Altså ikke mer enn rundt 1,5 cm brede kan materialet være. Helst mindre enn det også.

Må nok lage noen slags avstivere diagonalt eller lignende for å lage det stivt nok uansett.
    Ser at de har flere typer tetningslister og pakninger også. Kanskje noe kan brukes rundt elementene. Om ikke annet som maler hvisj eg skal skjære til noe selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han her kan hjelpe deg, i alle fall ville jeg forsøkt han:
    http://avforum.no/minhifi/show.php/sense

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint du er i gang igjen!!!

Som tetningslist rundt elementene ville jeg selv ha frest en rund trelist av en hobbyplate eller liknende. -Først frest ytterkant, for så innerkant. Da slipper du skjøter (som du igjen ville ha irritert deg over) som du får med andre lister.

Ang. at du har gleppe i skjøten på fineren, så vil jeg nevne til neste gang at det er lurt å skjere til de tre delene og teipe de perfekt sammen med malingsteip før du limer finerstykkene på. -da blir det tett. Ellers er det nermest umulig å få det til pent. Må også nevne at det er vanskelig å ta pussestøv og lim i gleppene å få det pent når du skal lakkere. lakken vil trekke ned i fineren, men ikke limet, og du vil som oftest få et lysere omeråde der trellimet er enn på den rene fineren (etter lakkering altså)

Hva med en slik type "grill" som er på dynaBel 2.5S? => ELTEK AS

-Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Fint du er i gang igjen!!!

Som tetningslist rundt elementene ville jeg selv ha frest en rund trelist av en hobbyplate eller liknende. -Først frest ytterkant, for så innerkant. Da slipper du skjøter (som du igjen ville ha irritert deg over) som du får med andre lister.

Ang. at du har gleppe i skjøten på fineren, så vil jeg nevne til neste gang at det er lurt å skjere til de tre delene og teipe de perfekt sammen med malingsteip før du limer finerstykkene på. -da blir det tett. Ellers er det nermest umulig å få det til pent. Må også nevne at det er vanskelig å ta pussestøv og lim i gleppene å få det pent når du skal lakkere. lakken vil trekke ned i fineren, men ikke limet, og du vil som oftest få et lysere omeråde der trellimet er enn på den rene fineren (etter lakkering altså)

Hva med en slik type "grill" som er på dynaBel 2.5S? => ELTEK AS

-Kim
    Du er inne på noe her. Du har jo vist deg som en liten luring innen DIY hehe.
    Skal sjekke det nermere og tenke meg om to ganger til ved ny finerlegging. Så ut som et bra tips

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå, har du kommet noe lenger ang finish rundt elementene og grillen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Nå, har du kommet noe lenger ang finish rundt elementene og grillen?
    Hei!
    Nei, jeg har ikke det. Har ikke plass til å drive på innendørs med oppussing, så må nok vente til våren kommer for fullt. Det blir nok en pussejobb og malejobb på selve høyttalerne, i sort farge. Dette for å lettest å fjerne overgangen mellom elementer, silikon og finer. I tillegg blir det griller i en eller annen farge. Tror faktisk lyden i høyttalerne vil bli bedre med griller på. Nettopp for å få litt varmere lyd.

Så vil tiden vise om det kommer noen grafikk eller mønster på nederste del av høyttalerne etter hvert. Da med svart bakgrunn og mønster i hvitt.
    Dette er på eksperimenteringsstadiet, og veldig usikkert på om det blir noe av.
    Vanskelig å forklare hva jeg mener men feks ala dette:
    http://www.warehouse23.com/img/full/SJG9002L.jpg
    http://i170.photobucket.com/albums/u...es/stars01.gif
    Men da mer i et annonymt mønster enn i et grafisk bilde.
    Som sagt er det bare tankespill

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •