lakkere høyttalere i betong. Hjelp!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser faktisk på disse linkene, at continous powerhandling er 70 watt på bass og 100 watt på diskanten. Vil dette gjelde i en TL konstruksjon også der det kreves mye effekt generelt?
    Sendt mail til Bosse i Sverige, men ikke fått svar enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    To ting, fra 84' brukte TMC og ATC, PMC, GL mye TL i sine studiomonitor serier. Dette ble ikke rettet mot konsumentmarkedet fordi høyttalerene var store og stygge som et resultat av konstruksjonen. Grunnen til at så mange eldre TL høyttalere er så tungdrevne er at elementene som ble brukt var langt fra optimale. Selv om gate'n bidrar til en heving i -120Hz området skal elementene også makte å gjenngi det som spilles av, når gamle elementer med lav x-max, lav effekttålighet og høyforvrengning skal tvinges dit måtte det brukes ganske akutte filtre, summen av dette ble ofte en sensitivitet som havnet på feil side av 85dB.

Det er mange TL-prinsipper på markedet i dag, i alt fra stativhøyttalere til store kolosser - selv om mange markedsfører det med andre navn en Transmission Line. Den teknologiske utviklingen av elementer, mulighetene for nøyaktige simuleringer og i aller høyeste grad materiale og utforming gjør dagens TL'ere langt enklere å leve med.

@Lurer: Beklager det er ikke meningen å kuppe tråden din med OT. Jeg synes høyttalerene ble meget lekre.
    Hva jeg vurdere vil jeg helst ikke ut med før jeg vet om det blir noe av.
    Jeg vet at eldre elementer ikke er like bra som dem de lager i dag, slik er ikke eldre TL-høytalere optimal og mange mener at verden ikke har sett den optimale TL-høytaleren enda (og jeg hiver meg på den meningen).

Men akkurat det gjør TL-prinsippet så spennende, nettopp fordi de tross elementer som langt fra er optimale og tross lav følsomhet låter så vannvittig bra mange av de eldre TL-høytalerene. Jeg tenker da (som flere), at hva kunne de ikke fått til med det prinsippet med dagens teknologi, når de lykkes så bra med gårsdagens elenenter.

Jeg skulle gjerne sett en TL-høytaler laget uten komprimiss med tanke på design og størrelse, det blir jo gjerne kjøleskapstørrelse på dem om dem skal lage dem uten komprimiss. Jeg synes det er synd at ikke flere produsenter satser på dette, i forhold til prinsippets potensiale og det at det er så "uutforsket" så synes jeg det er synd flere ikke eksprimenterer her.

Desverre er det dyrere å bygge slike høytalere, blir jo ofte store og frakt samt matreale koster (bl.a.). Dessuten betyr design for mye, og da mange TL-høytalere ikke er designbomber for å si det slik (Lurer sine og noen andre er pene da) så er TL-høytalere slik jeg ser det ulønsomt, desverre...

Men jeg mener nå prinsippet har veldig mye for seg, at høytalere nær like gamle som meg selv (35 år) kan låte så bra skulle fått flere til å kaste seg over prinsippet og gjort det beste av det med dagens teknologi. Det hadde blitt utrolig spennende...

Vet det lages bra TL-høytalere i dag, de beste i så måte koster vannvittig mer enn hva jeg kan betale, dessuten er de ikke kjent for det vanlige markedet. Tenker på A.O.S. som ikke en gang har forhandler i mange land (byggesett) og PMC m.fl. Jeg kunne virkelig tenke meg å låne øre til de beste modellene deres (og da tenker jeg ikke på stuemodellene til PMC som jeg tror er laget på komprimiss i forhold til de dyrere modellene deres som ikke er lett tilgjengelig for det vanlige markedet).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Ser faktisk på disse linkene, at continous powerhandling er 70 watt på bass og 100 watt på diskanten. Vil dette gjelde i en TL konstruksjon også der det kreves mye effekt generelt?
    Sendt mail til Bosse i Sverige, men ikke fått svar enda.
    Snakk med NielsNielsen, han er mer teknisk enn meg så jeg vet ikke... Dessuten kjenenr han TL-høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så både bass og diskantelementer har følsomhet på 91 eller mer, men den konstruksjonen krever vel en del da luften skal pushes ned gjennom kanalen.
    Akkurat det der... Jo, jeg vil si at TL-konstruksjoner generelt krever mer. Har jo sett de samme elementene i forskjellige høytalere og da er det i alle fall ikke elementet som gir de forskjellige høytalerene forskjellig følsomhet (prinsippet som er brukt/kassen eller annet må da nødvendigvis også påvirke på en måte)...

Om ikke skulle de samme elementene hatt lik følsomhet i de forskjellige høytalerene... skulle dem ikke?

Snickers-is har sikkert svar på dette, eller andre... Er det prinsippet som krever noe mer, om enn ikke så mye at det trenger å vippe under 85-tallet i følsomhet. Dagens TL-høytalere er ikke like vannvittig tungdrevne som de gamle.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du overdriver hvor revolusjonerende TL egentlig er.
    Det er ikke slik at det er noe fantastisk som er lagt på hylla, som jeg har sagt og sier igjen så er det mange TL'ere på markedet. Høyttalerene trenger ikke å være så store lenger da man fint klarer å konstruere lange sjakter internt uten å måtte bruke bredden som i gamle dager. PMC's mindre FB modeller strekker seg til 20Hz +/- 3dB og er en snill høyttalerlast. At mange kaller det andre ting enn TL er jo en kjensgjerning. TL prinsippet har dessuten en del svakheter som er mindre flatterende i eldre modeller som det du har. Nedre mellomtone og mellombassen er generellt litt ullen da det ofte blir mye stående bølger i området takket være konstruksjonen, mye tilbakestrålt energi om kammerene ikke er optimale. IMF brukte store mengder demping i kabinettene sine får å få bukt med dette, men for meg høres det fortsatt litt ullent ut samt at transient responsen og hurtige utladninger lider av å være pakket inn i vatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sånn at de som først har begynt å like gamle TL høyttalere holder seg der, og motsatt, og ingen kan vel si at den ene er bedre enn den andre, pris, utseende og lyd tatt i betraktning. Man finner gode og dårlige høyttalere i alle utførelser.
    Blant annet derfor er jeg interessert i ha noen hit for å høre på mine for å høre noe som er litt annerledes.

La merke til at selv om jeg spillte elektronisk musikk på høyt volum og der bassen slår skikkelig så kan man ikke kjenne vibrasjoner av noe slag ved å holde hånden på kabinettet. Man kjenner ørlite grann rett på toppen rett over elementet, ellers er det imponerende hvordan prinsippet fungerer alt tatt i betraktning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke jeg overdriver, min fascinasjon for TL-prinsippet er stor og sammenlignet med mange andre prinsipper som er hyppigere brukt så synes jeg flere TL-høytalere skulle kommet da de fleste faktisk aldri har hørt ett par TL-høytalere og mange av de gamle klassikerene er for mange ukjent (IMF, Rogers etc.)

At det er ett spennende prinsipp mener jeg bestemt uten tvil... Er bare to prinsipper som i så måte har satt dypt inntrykk i meg, elektrostater og transmissionlinere. Ikke slik at ikke andre typer høytalere spiller bra, flere gjør jo det, men pris og forhold tatt i betraktning så var det ikke til å unngå at jeg er facsinert.

Akkurat det at jeg vet dem ikke fikk det beste ut av TL-prinsippet på 70-80 tallet begrenser ikke fascinasjonen mindre, da mange av høytalerene fra den gangen låter så vannvittig bra... Greit nok, at i teorien så er det kanskje ikke optimalt, i praksis derimot så kan man ikke annet enn å beundre lyden fra dem. Ikke dermed sakt at dem låter bedre enn alt annet, hørt høytalere med andre prinsipper som låter himmelsk jeg (det har derimot kostet deretter). Jeg synes fortsatt flere skulle bygd TL-høytalere da man tross alt må leite litt for hvert par man finner, så utbredt er dem desverre ikke og de gangene man finner par så låter de (med noen unntak) overbevisende.

Du snakker om ullen bass og mellomtone, jeg tror da du har hørt feil IMF'er. Som jeg har sakt før, og kan godt gjenta mag, så er forskjellen på to par IMF-par som natt og dag kan være. Bl.a. så bruker paret jeg har minst tre forskjellige elementer i bassen (to typer Kef og en egenprodusert), en av mine beste kamerater har mine gamle IMF'er av samme typen som jeg har nå, dem låter litt slik du beskriver sammenligner man med disse... Dem jeg har nå derimot skal man være direkte kresen om man skal synes bassen og nedre mellomtone låter ille, da akkurat det er styrken deres.

Jo da, jeg har hørt teori om hvorfor eldre IMF'er ikke er optimale. Og dete r nok rett også... Noe som bare ytterligere gjør min fascinasjon sterkere, da dem jo tross alt lyder vidunderlig på tross av at alt ikke er optimalt. Rart jeg vil se og høre flere TL-høytalere med tanke på utviklingen som er skjedd siden den gangen?

Er klar over at mange dels er kritisk og at der kan finnes ting å sette fingeren på, men du verden, jeg klarer likevell ikke å styre min beundring for prinsippet da TL-høytalere mer enn en gang har fått meg full av beundring. For å si det mildt så blir jeg mye oftere skuffet av andre og nyere greier, slik burde det ikke være og da sier noe meg at ett eller annet er feil...

Jeg las en gang en negativ artikkel/innelgg (utlandsk side) om nettopp TL-prinsippet, vedkommende som skreiv hadde også god kunnskap og forklarte det hele bra. men så er teori, hvor han beskrev utfordringer og vanskeligheter man ville møte under konstruksjonen av dem, hvordan de ville oppføre seg og oppleves etc... Jeg fikk ett negativt inntrykk etter å ha lest det, som om han mente at det var helt gal tankegang å bygge transmissionlinere fremfor andre måter å bygge høytalere på... Men det er nå en gang i teorien, i praksis derimot gjør mang en TL-høytaler inntrykk på meg og rart er det, at det er i de frekvenser mange retter kritikken også mange finner fascinasjonen sin for nettopp nevnte høytalere.

Kanskje er det som med rør kontra transistor, transistoren er der overlegen etter hva jeg har hørt, men du verden hvor levende musikken kan bli med rør.

Jeg har hørt flere gulvstående par fra kjente merker, par med 2 eller 3 elementer, nye høytalere... Tenker da på ene Rogers-paret fra tidlig 80-tallet, som har like mange elementer og ikke er nevneverdig større, faktum er at de gamle Rogers'ene gjør inntrykk mens de nyeste ikke gjør det - da er noe feil spør du meg... Og det blir naturlig å spørre meg selv hvorfor 2-3 elementer i en TL-kasse ofte låter så mye mer levende (ikke alltid, men nok til å beundre prinsippet).

Så ja, flere nye høytalere med nevnte prinsipp, det er for synd at man nær må leite etter høytalere med TL... Da dem kan bygges i høyden og trenger ikke bli nevneverdig større enn mange andre gulvstående høytalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du overdriver mener jeg. Om to par IMF er som dag og natt så er to forskjellige produsenters TL høyttalere enda lengre fra hverandrse. Problemene jeg beskriver er generelle og et resultat av dårlige interne løsninger på sjaktene og filteret for å få en ønsket frekvensgang, spredningsmønsteret i bassen blir også noe rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tull at dem er som dag og natt, er sjokkerende hvor store forskjellen er. Hørt TLS-50 med tre forskjellige basselementer jeg (alle orginale) hvorpå to av dem låt kjempebra mens den tredje var helt ordinær. Men er jo som sakt forskjellige elementer da selv om kabinettene er like, ikke uten grunn at jeg sitter med nettopp det paret jeg gjør og min kamerat har de andre.

Jeg vet at det er generelle problemer med TL-høytalere, lest om nettopp dette. Men nær alt er utviklet på komprimiss og har sine styrker og svakheter, dette betyr ikke at produktene ikke kan fascinere enn, tross at en høytaler ikke er perfekt så kan den låte veldig bra, andre produkter for den saks skyld.

Jeg har noen kjærligheter lydmessig, jeg er svak for lyden av vinyl kontra CD-spilelr (platespiller er det som har gjort mest inntrykk på meg faktisk)... Jeg falt for rør, og som du skjønner så har transmissionlinere gjort mer inntrykk på meg enn f.eks. bassrefleks og lukket kammer eller hvilket prinsipp det enn skal være... Hva gjelder høytalere så er det som jeg sa elektrostater (og dem koster) og TL-høytalere som virkelig fikk meg full av beundring, har ikke alle prinsipper sine styrker og svakheter egentlig?

Folk kan gjerne være uenig med meg, teorien kan gjerne vise det ene og det andre... Men flere gamle TL-høytalere har fått fem mitt smil, og flere andre sine smil også, tross deres svakheter og feil...

Tror at uansett hvilken høytaler man har, forsterker for den saks skyld... Så vil man finne andre som har andre styrker og gjør annet bedre, her må man se en total helhet og det er snakk om preferanser og smak hos hver enkelt. Hvilken type bass man liker kan f.eks. variere, da to forskjellige personer kan ende opp med to forskjellige høytalerpar der hver og en av dem synes den de valgte spilte best i nettopp en del av frekvensområdet... Ja, jeg vet at man velger høytalere ut fra en helhet, og husker da jeg hadde stativhøytalere (uten sub) og det nettopp på bekostning av at jeg bevisst gikk på ett komprimiss om at en del i de lavere frekvenser av naturlige grunner måtte leves foruten kontra å kjøpe en større boks i samme prisleiet... Bildet er i så måte nøyansert, og som sakt handler det om komprimisser og selv om dem finnes så synes ikke jeg dem er store på mange av TL-høytalerene, snarere tvert i mot så få at jeg er full av beundring... Men som du skjønner, jeg sier IKKE at dem er perfekte og ja, jeg kjøper at dem har svakheter som du sier (men hva har ikke det?)...

Og ang. spredningsmønsteret i bassen så... Få høytalere gir enn ett lydbilde som ett par TL-høytalere, spesielt de lave frekvenser der alt blir STORT og bassen vil for noen oppleves feil mens den for andre vil være midt i blinken... Måten ett par TL'ere fyller rommet med lyd heller enn å gi følelsen av at den kommer fra bokser er en av de tingene jeg beundrer med prinsippet. Noen mener derimot bassen ikke blir stram nok og at den flyter mer ut enn med andre prinsipper, de kan få mene det mens jeg på min side synes noe slikt låter mer riktig da bassen får større rom om jeg skal forklare det slik (en smakssak i grunn og ikke noe der det ene blir rettere enn det andre, smak og personlige referanser overgår der tekniske målinger da det ikke har verdi hvor nøytralt noe låter om en person liker noe annet)... Nå er jeg ikke noen tilhenger av CV, men selv om jeg ikke synes dem låter bra så er dem drømmen for andre og da er dem best for dem uavhengig av hva jeg måtte mene og hva som låter mest naturtro...

Men du har rett i det du sier, for all del, jeg har lest mye av det samme - derfor jeg vil se mer eksprimentering med TL-høytalere enn hva som er tilfellet. Jo da, det lages en del av dem, jeg vil likevell se flere og kan godt være på bekostning av mange andre høytalere som jeg for min del mener er direkte misslykket mange av dem... For ja, det finnes høytalere der uts som på meg gir like negativt inntrykk som andre gir positivt inntrykk.

At jeg er spesielt positiv til TL-høytalere kan derimot være fordi det ofte legges mer i å utvikle slike høytalere kontra mye av det som bare spys ut på markedet, det krever gjerne litt mer entusiasme og planlegging i nettopp det å bygge en transmissionliner, ikke noe man setter i gang med bare for å snekkre sammen en kasse med elementer... Resultatene blir gjerne deretter, og mulig derfor mitt inntrykk av prinsippet er som det er? Jeg vet ikke...??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er kjempe flott at du har funnet noe du liker og synes er spennende. Jeg har elektrostater og bass som går langt dypere enn dine IMF'er, jeg er også fornøyd. Du slår meg som en vintage mann og det er flott at flere har skjønt at det er gull i det gamle skattekistene også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg synes det er kjempe flott at du har funnet noe du liker og synes er spennende. Jeg har elektrostater og bass som går langt dypere enn dine IMF'er, jeg er også fornøyd. Du slår meg som en vintage mann og det er flott at flere har skjønt at det er gull i det gamle skattekistene også.
    Vintage folk er ofte vanskelige å overbevise eller forandre. Gjelder vel for mange andre områder også utenom hifi.
    Selv er jeg langt fra Vintage frelst. Liker mye, men mener selv at en del må være nytt for å passe inn i dagens tid. Det blir som made4u skriver en del kompromisser i dagens løsninger hvis man skal holde på i budsjett eller mellomklasse, men for min del, må jeg ha noe som ser bra ut for å få det akspetert (dog høyttalerne mine nå ikek var særlig akseptert før hun fikk jobbe med oppussingen og hørt lyden hehe). Hun mener det var jeg som lurte henne inn i oppussingsjobben, men faktisk var det slik at jeg ikke fikset å legge finer alene, så hun måtte hjelpe til.

Det er sånn at jeg ikke kan gjøre endringer fra Surround til Stereo (noen jeg ofte har lyst til) og så endre tilbake senere, så jeg må finne en mellomløsning. Her ble jeg anbefalt å kjøpe noen effektblokker med XLR kontakter samt RCA, så jeg kan koble RCA til Recieveren og XLR til Stereo når jeg en gang kanskje kjøper en stereo integrert/forforsterker.
    Vil dette være tilfredsstillende?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u

:smile: :shock: :| :???:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Jaja
    Vent litt. Må pusse ferdig et par steder og så rydde og sette ting so mdet skal være. Har noen dager 2-3 timer mellom jobb/trening og tiden da jeg går å legger meg om kvelden til å slappe av, og da blir ting skjøvet frem

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer hjelp takk :)

Etter mye om og men og fornøyde timer med lytting, greier jeg ikke å slå med til ro med utseende på høyttalerne. Det er to ting:

1. Silikonkantene rundt elementene er for såvidt bra gjort tror jeg, men det ser ikke bra nok ut, mest fordi selve skjæringen av finerplatene da jeg skjærte ut hullene var DRITVANSKELIG.
    Mest fordi finerplatene ble limt på først, og så begynte jeg å skjære ut. Når man da har en innfelt høyttalerløsning så vil bakveggen der elementene skal limes på bare være ca 1 cm bak selve finerplaten. Og å skjære til noe slikt, eller å pusse det MED lim på baksiden var et slit, og tålmodigheten slutt

Altså det jeg ønsker her er en slags rund list i plast, gummi eller annet materiale som kan limes rundt/over silikonkantene slik at man får en liten dekorativ effekt samtidig som man skjuler kantene. Se bildet:
    Vedlegg 27224

2. Fordi høyttalerne har så mange runde kanter, kunne jeg ikke lage normale skjøter på hjørnene. Derfor ble det skjøter på langsidene, og fordi høyttalerne ikke er 100% rett i vinkelen mellom høyttalerfot og selve høyttaleren så ble denne skjøten jeg skulle lage nesten umulig å få perfekt. Man har da flere vinkler som ikke er 90 grader, sammen med Casco lim på høyttaler og finer som klistrer sammen ved første berøring. Det kan jo ikke bli perfekt i mine øyne
    Det jeg gjorde var å produsere masse pussestøv og blande med trelim for å fylle inn de små plassene det var nødvendig. Jeg hadde da ikke hvit trelim, men gjennomsiktig, og det viser seg å ikke gi rett resultat etter tørking. Og etter to lag med lakk så ble det ikke mye bedre

Altså. Jeg må pusse ned alle overflater før jeg viderebehandler uansett, da det ikke er pusset godt nok før lakkering.
    Skal jeg dag pusse ned 100%, fylle inn med pussestøv og hvit trelim, sjekke at dette blir ok og så lakke igjen, eller skal jeg bare pusse ned 100% og finne en slik plastfilm/folie å trekke over høyttalene? Jeg vet ikke noe om dette, eller hva det koster, men det er nå et alternativ.. Tips mottas
    Bilde som viser skjøtene:
    Vedlegg 27225

Det siste jeg ønsker å få til på dem er å lage griller til frontene, som strekker seg fra toppen og helt til foten slik at de dekker bassporten i bunnen.
    Disse bassportene skapte mye hodebry for meg, da jeg ikke fikk pusset dem så de er helt identiske med fine avrundede kanter og rette linjer.
    Kanskje jeg vil ha todelte griller (er ikke bestemt). Altså at man kan ta av øverste del, mens delen som står på bassporten fortsatt er på.
    Hvilke tips har dere å gi meg her?
    Man borer vel hull i fronten på høyttaleren og limer inn de små festene som grillen skal festens på og så lager man grillen og fester pluggene på der ikke sant?
    Hvilken type og merke fester kan anbefales her?

Ble mye mas her, men våren kommer snart (om 2-4 måneder), så må ha planene klare

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, kjekt å se denne tråden igjen, synes høyttalerne dine ser meget bra og pene ut jeg. Men du som meg tenker å lage grill forran, jeg også har ting å skjule på mine diy-høyttalere.

Skal trekke filt rundt en ramme for å så feste de med vanlige fester som brukes til vanlige griller - disse kan kjøpes på eltek minnes jeg..

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    jeg også har ting å skjule på mine diy-høyttalere.

Lykke til!
    Ingen som har prøvd foundation el. fra konas sminkveske?

For øvrig så får du ha lykke til også. Morsomt med DIY, men man må ha plass. Det her jeg desverre ikke. Spesielt ikke hvis vi flytter til Oslo kan jeg tenke meg. grrrr..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i huleste skal du i Oslo å gjøre'a?

Men du bor på feil sida av ælva - det ska' du ha!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del, passer det fint å bo her ute. Kunne tenkt meg et hus i utkantsstrøk, men madamen vil til byen, og i en leilighet, og ikke hus. I allefall ikke enda.
    Spør du meg så bor jeg på feil side av fjellene, ikke bare elven

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto' mellom Varteig eller Stavanger, det er flere hifisjapper her en i Varteig.. De pluggene jeg snakker om er sneppeter.. finnes på dynabel.no

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •