Omgjøre delfilteret til Seas Lotus.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer deve sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omgjøre delfilteret til Seas Lotus.

Har Seas Lotus Reference i bilen. Har jobbet lenge med å få lyden så bra som mulig. Har bygd kasse i dashbordet får å få så realistisk mellombass som mulig. Mellomtonene peker mot meg mens diskantene er 17cm senter fra bassmellomtonen (slik som Seas har målt settet)
    Har en Pioneer headunit som har 16 bånds eq, og tidslikhet som gjør fasene like ved førersetet (vet ikke hva det heter)

Er meget fornøyd med dette. Før kunne jeg høre at tonene kunne bli litt sterke, vondt å høre på. Er ikke så mye av det lenger etter jeg byttet fra Biltema til Supra høytalerkabel

Seas delfiltrene har som jeg har sett, gode komponenter. Lavpass uniten har 2 spoler en P-kjerne, lufspole og 2 glattfoliekondensatorer. Høypass uniten har 1 polypropyl kondensator, 1 luftspole og 2 metalloksyd motstander.

Vil det hjelpe stor med å bytte ut disse med litt dyrer komponenter som f.eks Høypass uniten har en Mcap Supreme fra Eltek osv.?

Åssen er Foliespolene fra Eltek? Dessuten så er spolene på lavpassuniten helt oppi hverandre. Så det kunne vel vært greit å flyttet de litt lengere fra hverandre eller er det meningen?

Er dette en god investering?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville tatt en prat med gutta på Eltek.
    De er rimelig ærlige og vil ikke prakke på deg noe om de ikke mener det blir noe bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •