Of Topic - DIY - for inspirasjon og glede

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Of Topic - DIY - for inspirasjon og glede

Heisan alle DIY Diggere.

Jeg er ofte i den situasjon at jeg trenger en god ide å bygge utifra, det er lite DIY prosjekter av den "rare" sorten som beskriver godt hva som er blitt gjort, hvilke materialer og teknikker som er benyttet osv.

Ofte er det slik at løsninger til andre prosjekter kommer fra noe helt annet, jeg lager derfor denne tråden i håp om at noen der ut kan som meg komme med mer eller mindre geniale tips og triks på DIY prosjekter som ligger på sidelinjen av Audio/Video segmentet.

DIY - TNW (The Nutty Way) Ver. 1.0

En av mine prosjekter var å konvertere en brødrister om til en basestasjon for en mp3 spiller (dette er lenge siden). Planen var å sete inn en høytaler på baksiden men etter hvert ble resultatet kun en custom velfungerende toaster.

Historien begynner på Europris i Porsgrunn, jeg og moderen var på shopping og jeg klagde på alle de kjedelige hvitevarene de hadde. Om det var moderens dagsform eller hennes inderlige kunnskap om mine gale prosjekter opp gjennom tidene vet jeg ikke men hun kommenterte med følgende utsagn: Jeg tror ikke du hadde klart det bedre! FEIL MOM’S – feil kommentar!

Jeg kjøpte 2 toastere (brødristere) og startet prosjektet Toast-A-Tune:

Dette var utgangspunktet:

Jeg skrudde den trøtte toasteren fra hverandre, den består av en toppdel en bunndel og en bunnplate, selve innmaten var en alt-i-ett sak så del ble ikke mange løse deler. Toppdel og bunndel var skrudd i sammen (se bildet) og pyntelister etc. var kun satt i spor i chassiset. Styringselektronikken var skrudd fast i fronten og tidshjulet var bare å trekke rett ut. Meningen var å bruke dette hjulet til volumkontroll.

Neste trekk var å pusse overflaten med smergelpapir for ikke å lage for dype riller i plasten, jeg brukte grunningslakk Biltema.

Deretter brukte jeg 2 forskjellige gråtoner (metallik-lakk fra Biltema), disse lakktypene var ikke beregnet for høy temperatur siden jeg ikke skulle riste brød med den men tester viser at dette ikke er noe problem.

Resultatet ser du under. Litt Ferari rød ble brukt på detaljer og skrudde hele greia sammen igjen. Moderen nektet meg på dette tidspunktet å gå videre med prosjektet fordi hun mente det ble for dumt å ødelegge en så kul toaster – Vi bruker den i dag.

Lars.

KOM MED DINE SPRØ DIY PROSJEKTER HER !

Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft :-D Hot-rod toaster! Har du vurdert å legge et lag klarlakk på toppen for å få litt mer dybde i fargen?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsggu
    Tøft :-D Hot-rod toaster! Har du vurdert å legge et lag klarlakk på toppen for å få litt mer dybde i fargen?
    Skal lage meg en liten lakeringskrok i nygarasjen - Da blir det klarlakk :-D

Lars.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •