Rauna Crescendo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rauna Crescendo

Hei!
    Har vært i Oslo og kjøpt meg noen brukte Rauna Crescendo. De er Transmission Line Høyttalere og veier 54 kg per stk. De er laget i noe som på svensk kalles marmorkross. Noen som vet hva det er på norsk?
    Jeg må flikke på en del skader før jeg skal pusse dem opp og lakkere dem på nytt.
    Mangler så og se ALT av utstyr for høyttaler bygging, men trenger vel ikke så mye? Høyttalerne skal jo ikke bygges, men pusses opp.

Må endre terminalene bak på høyttalerne også. De er støpt ned i foten på høyttalerne og det er ikke skruterminaler, men noen gamle som bare tar bananplugger. Her må jeg greie og borre dem ut eller lignende og feste nye terminaler og legge nye ledninger ned til delefilteret som ligger i et hulrom under foten på høyttalerne.

Finnes det noen i østfoldsområdet eller søndre akershus som er interessert i det som skal gjøres og i høyttalerne generelt så send gjerne en PM.
    (venter på produktblad fra Bo Hansson som har står bak Rauna.)

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Hei!
    Har vært i Oslo og kjøpt meg noen brukte Rauna Crescendo. De er Transmission Line Høyttalere og veier 54 kg per stk. De er laget i noe som på svensk kalles marmorkross. Noen som vet hva det er på norsk?
    Jeg må flikke på en del skader før jeg skal pusse dem opp og lakkere dem på nytt.
    Mangler så og se ALT av utstyr for høyttaler bygging, men trenger vel ikke så mye? Høyttalerne skal jo ikke bygges, men pusses opp.

Må endre terminalene bak på høyttalerne også. De er støpt ned i foten på høyttalerne og det er ikke skruterminaler, men noen gamle som bare tar bananplugger. Her må jeg greie og borre dem ut eller lignende og feste nye terminaler og legge nye ledninger ned til delefilteret som ligger i et hulrom under foten på høyttalerne.

Finnes det noen i østfoldsområdet eller søndre akershus som er interessert i det som skal gjøres og i høyttalerne generelt så send gjerne en PM.
    (venter på produktblad fra Bo Hansson som har står bak Rauna.)
    Hei og gratulerer med nye höytalere. Jeg vet ikke hvor mye du har betalt for disse kolossene, men de har et fantastisk lydbilde. Jeg har selv et par Rauna Njord og et par avance 180 concrete produsert i Danmark. Helt suverene höytalere begge to. Jeg bor i Karlskoga og Har pratet litt med Bo Hansson. Utrolig hyggelig person som vet hva han snakker om når det gjelder lyd. Her i sverige regnes han som en legende innefor höytalerprodukksjon! Lykke til med oppussingen av disse fantastiske höytalere.:-D
    Mvh
    Trond Berg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    Hei og gratulerer med nye höytalere. Jeg vet ikke hvor mye du har betalt for disse kolossene, men de har et fantastisk lydbilde. Jeg har selv et par Rauna Njord og et par avance 180 concrete produsert i Danmark. Helt suverene höytalere begge to. Jeg bor i Karlskoga og Har pratet litt med Bo Hansson. Utrolig hyggelig person som vet hva han snakker om når det gjelder lyd. Her i sverige regnes han som en legende innefor höytalerprodukksjon! Lykke til med oppussingen av disse fantastiske höytalere.:-D
    Mvh
    Trond Berg
    Hei!
    Betalte 1000,- for paret. Har vært en lang oppussingsprosess og jeg har sendt inn delefiltrene til ombyggning og ene elementet til omliming. Både bass/mellomtone og diskanter er oppgradert fra orginalene.
    Du kan følge tråden min her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...g-hjelp-1.html

Jeg ble veldig overbevist selv med ene diskanten ødelagt da jeg kjøpte dem, så gleder med til å få dem opp med nye diskanter.
    Fint å endelig treffe noen som vet noe om Rauna

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Betalte 1000,- for paret. Har vært en lang oppussingsprosess og jeg har sendt inn delefiltrene til ombyggning og ene elementet til omliming. Både bass/mellomtone og diskanter er oppgradert fra orginalene.
    Du kan følge tråden min her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...g-hjelp-1.html

Jeg ble veldig overbevist selv med ene diskanten ødelagt da jeg kjøpte dem, så gleder med til å få dem opp med nye diskanter.
    Fint å endelig treffe noen som vet noe om Rauna
    1000 kroner!!!?
    Ja da må jeg få gratulere deg en gang til!!! med litt lakk eller finer får du en höytaler som spiller utrolig rent, dynamisk og veldefinert. Hvis jeg ikke husker helt feil leverer vel disse også endel bass også. Jeg betalte 3500 for mine Rauna disse spiller kun ned til 50 hz, men med en xtz w 12 subwoofer i tilleg spiller disse höytalerne helt "Guddommelig bra".
    Avancene (180 ) som jeg har fikk jeg for 500 kroner fordi dama som jeg kjöpte dem av trodde de var ödelagt. Det var bare å renovere kantene på dem og etter 5 timers arbeid og 300 kroner i lim og kanter hadde jeg helt nyrenoverte höytalere for 800 kroner. Disse låter omtremt tilsvarende Raunaene, men har litt mer å gi i bassen.
    Jeg skal fölge tråden. Det er göy å fölge sånne prosjekt! Kanskje jeg kan få lov å stikke forbi for en pröve lytting når prosjektet er ferdig!!!
    Lykke til!
    Mvh
    Trond:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal fölge tråden. Det er göy å fölge sånne prosjekt! Kanskje jeg kan få lov å stikke forbi for en pröve lytting når prosjektet er ferdig!!!
    Lykke til!
    Mvh
    Trond:-D
    Helt klart, du må bare turen når de er ferdig. Går sent fremover pga av jobb og strekk i setemuskelen hehe

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, du må bare turen når de er ferdig. Går sent fremover pga av jobb og strekk i setemuskelen hehe
    Gi meg et vink når du er ferdig så kanskje jeg kan ta meg en tur! Det hadde vært morro det!
    Mvh
    Trond

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg et vink når du er ferdig så kanskje jeg kan ta meg en tur! Det hadde vært morro det!
    Mvh
    Trond
    Hei igjen...bare et lite tips. Rauna har startet et nytt forum der du kan utveksle og dele erfaringer med andre som fortsatt er fans av disse betongklumpene. Gå bare inn på denne lenken og bli medlem!

Rauna :: Index

Mvh
    Trond

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...bare et lite tips. Rauna har startet et nytt forum der du kan utveksle og dele erfaringer med andre som fortsatt er fans av disse betongklumpene. Gå bare inn på denne lenken og bli medlem!

Rauna :: Index

Mvh
    Trond
    Hei!
    Dette var jo en virkelig god nyhet. Må registrere meg her. Har en del spørsmål som jeg skulle hatt svar på.

Høyttalerne er ferdig forresten

Espen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •