Sub Bygging BERGEN

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub Bygging BERGEN

Hei, lurte på om det var mangen Bergensere som bygger subber selv. Og om det da er mulighet å få noe byggehjelp og gi bygge hjelp.
    Selv er eg ikke så veldig flink med ting, men får det til. Kunne tenkt meg å få litt hjelp med bunn på 2 stk. sonus subber. Og en Peerless XXLS som skal lages i en lukket kasse. Om noen er rå på finish så hadde det vert fint. Betaler hjerne litt for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bergensere...

Yo!

Jeg har nettopp bygget to subber selv. Se tråden under. Det eneste råd jeg kan gi er å gå på Byggkjøp/Florvåg Bruk (heter begge deler) på minde og få ferdigskåret MDF der. Det sparer deg for tid og fraktproblemer (om du ikke får plass til en 120cm x 240cm plate på mopeden din da...)

Ellers har jeg prøvd med på litt forskjellig finish oppigjennom tidene (laminat og ekte finèr) uten å bli HELT fornøyd med resultatet. Dette kan du få tak i hos Thorsvik Trevare på Askøy. Egen tråd om legging finner du her inne på forumet. Kan bli konge om du gjør det riktig.

Når det gjelder praktisk hjelp så er jeg opptatt ca 27 timer i døgnet med jobb, husbygging, tre unger, salg av bolig osv... Beklager.

E

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for tips. Bra det ble noe respons Har selv fått oppskåret plater fra Sandviken møbelsnekkeri og der betalte eg 1500,- for 22mm mdf og kasse på 130liter med dobbel baffel og 2 avstivere. Grei pris men kunne vert billigere. Det dumme var jo att det var første subben eg bygget, så hadde jo såklart laget feil i målingene så måtte kappe 2 plater på nytt selv :P
    Hva ligger prisene på mindesnekkeri da ?
    Og det med finær tør eg ikke prøve meg på, tror eg bare kommer til å ødlegge alt og bruke masse penger på det. Men om noen i bergen er villig å hjelpe meg å legge på finær så kan eg gjøre det på noe av det eg har byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på Minde...

Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Sandviken møbelsnekkeri og der betalte eg 1500,- for 22mm mdf og kasse på 130liter med dobbel baffel og 2 avstivere. Grei pris men kunne vert billigere.
    Høres greit ut det. MDF er jæ....... dyrt. Betalte selv 1600.- for tre hele 120x240 16mm plater tilskåret til 2 høyttalere og to subber...

E

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

eg har bygd svær sub, som funker utmerker til film. bare å søke litt, så finner du det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk kontaktpapir

Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Men om noen i bergen er villig å hjelpe meg å legge på finær så kan eg gjøre det på noe av det eg har byttet.
    Jeg har bygget endel høyttalere og subber der jeg lager høyttalertrekk på forsiden og trekker resten med kontaktpapir. det koster ca 50 og er kjapt gjort. Fås kjøpt hos de fleste fargehandlere.

E

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •