Marantz CD63SE - død?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz CD63SE - død?

Har en 12-13 år gammel Marantz Cd63se som plutselig gikk i svart. Den har ikke vært i bruk på 10 år, og da jeg slo den på for et par dager siden, virket den fint. Men etter en 40 mils togtur var den ikke like medgjørlig. Nå skjer det ingenting når jeg trykker på strømbryteren. Er det noen som har tips til hva som kan være galt? Gidder ikke sende den på rep.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bryter

Det er ikke bare bryteren da?.. prøv og spray lit inni bryteren osv. med litt kontaktspray..

Vis ikke har den kansje bare tatt kvelden..

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vibrasjoner og humping som har gjort at den ikke vil lengre?

Du kan jo alltids skru den opp og se etter noe som er noe obviously wrong da vettu!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort være en sikring som har tatt kvelden da, eller ledning som har ramlet av.

Sikkert noen i bartebyen som kan sjekke dette for deg, hvis ikke får du ta turen ned til "bailby'n"...

Skjønner forresten godt at du vil ha den i bruk, hadde en slik selv, men ga den bort til svigers da jeg kjøpte min første DVD spiller. Det har jeg angret på noen ganger etter det gitt, men han har den i bruk enda....
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg på en aldri så liten obduksjon. Kunne ikke se noe fysisk galt, verken med sikringer eller ledninger, men det kan jo såklart være bryteren. Får kanskje investere i et multimeter og en loddebolt og se hva som skjer Fant også ut at cd-skuffen bare sklir ut når jeg vipper på spilleren. Er dette et dårlig tegn tro?
    Hadde vært morsomt å fått den opp å gå igjen.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumt spm kanskje, men er ikke dette en klassiker?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt klassisk, jeg kjøpte min i '94. Mener jeg betalte ca. 2500,- for den da. Kom også en "påkostet" versjon, slik det ofte er med Marantzprodukter. Var veldig godt fornøyd med min som sagt, og har angret litt på at jeg ga den bort.

tilbake til problemet; at skuffa sklir ut når du vipper på den er et dårlig tegn ja. Kan virke som om den har fått seg et slag el.l. under transporten. Kan hende at print har fått seg en knekk, og at det er derfor den ikke virker.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En klassiker ja. Finnes i tre versjoner - CD63, CD63SE (min) og CD63 K.I.Signature. Husker jeg var godt fornøyd med hva denne presterte i mitt oppsett med NAD 3240 PE og Dali 104. Ser mørkt ut med tanke på å holde liv i denne da.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir OT dette, men hva er forskjellene på disse 3 utgavene?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD63 kom først, så SE (Second Edition) med tilhørende oppgraderinger og så var det K.I. Signatuire, hvi K.I. var Kenji Ishiwata (anmeld meg ikke om navnet er galt...). en eller annen guru på lyd som hadde fått gjort omtrent hva han ville med spilleren.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt pirk her: SE - Special Edition, og K.I - Ken Ishiwata. Han har hatt en finger med i en hel rekke spesialversjoner av Marantz-produkter. Typiske forbedringer er bedre transformatorer og kobberchassis. CD63SE har et noe bedre chassis (med bl.a. kobberskruer) enn originalen, noe som gjør et tydelig utslag på vekta (veier vel rundt 5,6 kg). K.I.sig-versjonen har kobberchassis og bedre transformator, så vidt meg bekjent.

Denne spilleren har vært et populært "tweake-produkt". Se f.eks her: Marantz CD 63 LLE

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bøyer meg i støvet, var sikker på SE, men jeg har jo Alzheiemer, litt lett utgave, men dog...

Interessant lesing på den linken iallefall.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok Alzheimer her også hvis jeg ikke finner senga snart. Skulle helst ha gjort noe fornuftig i morgen... eller i dag da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •