Monica får en ansiktsløftning og litt til.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jo, ja... er litt usikker. Er noe "mer strøm - samme spenning" omforming ute å går. Hvis jeg kjører signalet jeg tapper fra cd spilleren rett til forsterkeren uten å gå gjennom lampizator kretsen så er outputen høyere enn når jeg kjører den gjennom lampizatoren. Men den har ikke noe kontroll og alt høres fælt ut. Nivået på lampizator vs. vanlig analogtrinn på cd-spillerene er sånn noenlunde likt, bare et par-tre desibel i Cd-spillerens favør. Men man trenger jo ikke så fryktelig mye uansett.

Det eksterne kortet erstatter vel egentlig et enklere "I/V" trinn som allerede er implementert på Monicaen? Går ut ifra at det er dette trinnet du fjerner. Hvor lang tid tok frakt fra Yeo og opp her?

(Litt OT: Hvordan går det med 300B forsterkeren jeg kjørte ned til deg? Har ikke sett/"hørt" noe til den.. Men du skifter jo utstyr kjappere enn noen skifter sylteagurk glass.)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    ...Skal lete opp skjema og anvende "tut og kjør" elektronikk kunnskapene mine...
    Er det rart folk får seg en karamell fra tid til annen

DrE

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Jo, ja... er litt usikker. Er noe "mer strøm - samme spenning" omforming ute å går. Hvis jeg kjører signalet jeg tapper fra cd spilleren rett til forsterkeren uten å gå gjennom lampizator kretsen så er outputen høyere enn når jeg kjører den gjennom lampizatoren. Men den har ikke noe kontroll og alt høres fælt ut. Nivået på lampizator vs. vanlig analogtrinn på cd-spillerene er sånn noenlunde likt, bare et par-tre desibel i Cd-spillerens favør. Men man trenger jo ikke så fryktelig mye uansett.

Det eksterne kortet erstatter vel egentlig et enklere "I/V" trinn som allerede er implementert på Monicaen? Går ut ifra at det er dette trinnet du fjerner. Hvor lang tid tok frakt fra Yeo og opp her?

(Litt OT: Hvordan går det med 300B forsterkeren jeg kjørte ned til deg? Har ikke sett/"hørt" noe til den.. Men du skifter jo utstyr kjappere enn noen skifter sylteagurk glass.)
    Du har nok rett med at du fjerner et "enklene" I/V trinn. Det er jo utgangskondisene du bl.a fjerner. Frakten tok 4 eller 5 dager

OT: Robert på jobben fikk den til slutt og jeg kjøpte en oppgradert versjon av samme forsterkeren (som viste seg å være mye dårligere). Har nå bestilt 6,5W SET'en til Motron for å ha noe å gjøre i dritværet. Rør er KULT!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke til å komme utenom Rør er knall.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette her .

Nå venter jeg og i spenning på både Monica og Gainstage, for å begynne på samme prosjektet. Ble litt frelst når jeg hørte Monica første gang ja, og hvis du sier det blir enda bedre med gain stage og skikkelig strømforsyning, blir det ekstra spennende .

Har du den i butikken, så det hadde vært mulighet for å hørt ?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Ser veldig bra ut dette her .

Nå venter jeg og i spenning på både Monica og Gainstage, for å begynne på samme prosjektet. Ble litt frelst når jeg hørte Monica første gang ja, og hvis du sier det blir enda bedre med gain stage og skikkelig strømforsyning, blir det ekstra spennende .

Har du den i butikken, så det hadde vært mulighet for å hørt ?
    Nå står den i eget oppsett, men jeg kan ta den med til butikken en dag om det er ønskelig.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mundorf-lederen og tvinningen er i gang! Bruker de siste Audioquestlederne jeg har mens resten antakeligvis går til.. øh.. hundene?
    Oppdatering kommer etterhvert siden jeg vet du er nysgjerrig på den...
    BTW.. Er du på messenger? Min er oppe og går igjen;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •