Sonosub, trenger tips til element..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonosub, trenger tips til element..

Heisann folkens.

Jeg var å fikk tak i meg ett avløpsrør fra ett anlegg nå i dag. Dette er 24,3cm i diameter og 150cm langt. Det vil så vidt være plass til en 10" høytaler, mest sannsynligvis vil baffelen bli litt for liten til å være sterk nok til ett 10" element, så jeg tror jeg vil gå for 8" i stedet.

Røret er på ca 70 liter, give or take. Er det noen som har noen anbefalinger til meg på dette angående elementer? Burde jeg heller bygge 2 små kasser på rundt 35 liter til 2x 8" eller lage ett stort rør med en sub med høy xmax? Jeg ble litt i tvil her nå gitt.. Og så er jeg unektelig veldig usikker på hvordan jeg skal få kuttet dette røret i 90 grader i endene.. hehe. utfordringer står i kø gitt. :P

Men first things first. Hvilket element, eventuelt 2 element som liker seg i 30 liters kasser.. (trukket fra elementer og topp å bunn.)

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut at jeg skal gå for 10" å heller lage to rør på 30-35liter lukket kasse. Løsningen jeg blir å gå for, er med tre ben som står festet litt opp på røret. Jeg skal også se om jeg finner tak i meg noen 22mm mdf biter eller sponplater som jeg kan lage baffel av.

Det jeg trenger å få litt innputs på, er hvilket element som eventuelt kan passe til denne kassen? 8 eller 4 ohms er ikke noe stress.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg har funnet element.. Peerless SLS213 x2 som skal inn i rundt 35 liter portet kasse. Det jeg trenger å vite er hva portdiameter samt lengde bør/må være. Jeg har opp til 35 liter å gå på.. Er det noen som kan tenke seg å være behjelpelig med det, eller skal jeg ringe/sende mail til eltek å høre med dem? De to subbene skal drives av 2x170w var tanken.

Peerless SLS213

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •