Bakhøytaler for surround anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytaler for surround anlegg

Etter å lest igjennom mange tråder her, er eg blitt ganske tendte på å lage meg nye høytalere... Har aldri gjort dette før, men håper å lære underveis.

Har et par Dynavoice F6 høytalere og ein Sony STR-DA1200ES 7x100W. Planen var å bygge ut dette med bakhøytalere og senterhøytaler, men disse er nå gått ut av sortementet til Komplett... Vurderer nå å bygge meg et par BEL MKII, BEL 2-veis og ein BEL Senter. Da eg har Dynavoice gulvhøytalerene, tenkte eg at eg skulle begynne med bakhøytalerene, men det er ikkje så lett å få noe sammenfattet informasjon om dette... Håper denne forumposten kan få samle sammen informasjon om BEL 2-veis. Om det er andre konstruksjoner som fungerer bedre (til samme pris) så er eg såklart interessert i det.

Eg har elementene (2 stk. W17RC-38S-08 og 2 stk. YAG20), men trenger informasjon om kasse og delefilter. Informasjonen eg ønsker er som følger:

1. Kassekonstruksjon. Lukket eller bassrefleks?
    2. Vitale mål på kassa... Hvor mange liter? Innvendige og utvendige mål?
    3. Demping. Hvordan og med hva?
    4. Delefilter. Hvilke komponenter skal benyttes og hvor kan dei kjøpes.
    5. Konstruksjon av delefilteret. Hvordan skal dette kobles (har ingen elektro erfaring, men kan bruke ein loddebolt).
    6. Forskjellige tips og triks for byggingen.

Blir eg fornøyd med disse høytalerene, er senterhøytaler neste på lista. Lager sikkert ein egen tråd for dette når/om den tid kommer. Til slutt kommer BEL MKII, men disse er så godt dokumentert at eg nok klarer meg selv...

Alle seriøse svar mottas med stor taknemlighet!!!

Dionysos

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke et svar på noen av dine spørsmål, men komplett.no er ikke de eneste som har/hadde de høytalerne du tenkte på.

Sjekk f.eks. Surround.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det ja.... Men prisen var jo litt stivere her da.

Då eg bestilte dei hos norek (komplett), kostet dei kr. 355,- eks mva (blir vel ca. 450,- inkl. mva). Surround.no skal ha kr. 790,- for disse. Takk for tipset, men trur eg står over dette...

Trur eg heller satser på å bli kvitt disse Dynavoice høytalerene på sikt, og bytte dei ut med BEL MKII, BEL 2-veis og BEL Center...

Har elementer til et par 2-veis, så eg ønsker å få samlet all informasjonen eg trenger for å bygge disse. All hjelp verdsettes!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •