Jeg har lagd meg nye høytalerkabler, hadde sett at mange her har fletta seg kabler og fikk en glimrende ide.
hvorfor flette mår man kan tvinne?
så I dag var jeg innom chlasern etter kabler og krympestrømper. og hifiklubben og fikk i to par bananplugger.

Hva trenger du?
  • Kabel 1 fase med tynne kordeller.

• krympestrømper.

• Drill.

• En ekstra hjelper

• Evt bananplugger eller spades.

Framgangsmåte:
(beklager at det ikke ble noen bilder av selve "lagingen" av kablene.)

1. Ta to ledere i forskjellig farge(helst) og mål opp dobbelt så langt som det er i avstand mellom høytaler og AMP.

2. Fest de to lederne i drillen på ene siden og i en skrutvinge eller i hendene på en hjelper. (i mitt tilfelle søstersen)

3. Tvinn med til kabelen er godt tvunnet. (her er det godt å ha drill etter som at det tar tid å tvinne og ikke minst blir det tungt til fingra.)

4. Her kommer den "ekle" delen. Nå skal du legge kabelen dobbel samtidig som den holdes stram. Jeg hekta kabelen rundt en knagg og la den dobbel for å etterpå la søstersen hekte den løs. når du hekter den løs nå så tvinner seg selv. (her kan det være du må tvinne litt selv på enden til slutt)

5. fest en strips eller krympestrømpe på hver ende og klipp av enden på den siden hvor "bretten" er

6. Da gjenstår det bare krympestrømper og evt plugger. og det er vel ikke mye å gå inn på.

Og slik ble resultatet

Beklager dårlige bilder, etter som at de bare er tatt med mobilen min

Stikk også innom min hifi