DIY Hypex forsterker. Ferdig!!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 118
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Må si jeg har utrolig lyst på en rack med Hypexmoduler "sikle-sikle" :-D

Razortec, dette ser yberfett ut, gleder meg til å høre at de infrir til forventningene...

Lykke til

Per Magne

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keep us posted! Dette ser rått ut.

Godt verktøy er i alle fall halve jobben, det er lett å se.

DrE

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer igjen.

Nå har jeg satt opp forsterkeren midlertidig, ettersom frontplate og lokk fortsatt mangler.
    Har lyttet på musikk og sett på film i hele kveld så.. joda, hmmm, tja, ja joda.
    Det ble ihvertfall nok lyd ikke noe ørevoks igjen i disse ørene nå. Heller ikke bikkjene har mye ørevoks igjen, de skal visst høre flere ganger bedre enn mennsket, eller skal jeg si hørte bedre

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter igrund med samme problem, hundene må jo settes ut når man skal renske ørevox...
    Men Belgerne dine overlever vel...
    Kan ikke si jeg ser hvilken rase det er... Tjeruven.? belger + schæfer.? og belger + bc.?
    merkelig ørestilling da...

Men du synes ikke lyden var PEN som i helt ren og fyldig...?
    hvordan er den berømte klangen.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bikkjene: En Tervuren og en Groenendael. Jeg kunne satt dem ut, men de bryr seg ikke om høyt volum heldigvis.

Lyden: Beklager, men jeg har hverken HiFi ører eller er noe flink til å beskrive lyden, jeg kunne sikkert lagt ut i det vide og brede om dynamikk, klang, oppløsning, bla bla bla.
    Klangen er jos selvfølgelig perfekt
    Seriøst, så synes jeg ikke forkjellen var så veldig stor fra de billigere ST modulene, men en liten forbedring synes jeg absolutt at jeg hørte, liksom mere detaljert renere lyd. Vet ikke om det er mulig å få noe bedre lyd, noe det helt sikkert er, men jeg er kjempefornøyd, etter mine ører kan jeg finne noe som kunne vært bedre.

Har forresten målt litt temperatur på kjøleribbene, de ligger +50C uten belastning og temperaturen synker!! ved moderat volum, men hvis jeg spiller så høyt jeg tør med mine Dynabel S23 så stiger tepen til +50C igjen. Så bekymringene med kjøling er borte nå :-D Detter er riktinok uten lokket, men tror det er noen fare for overoppheting.
    For sikkerhets skyld skal jeg montere en eller flere PTC motstander som ekstra sikkerhet, venter bare på svar fra Hypex om hvilken type PTC jeg kan bruke.

Siste bilde er bare tatt pga. min fasinasjon av det fine lyset fra modulene med de ekstra spennings regulatorene.

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! Klarer liksom ikke beskrive lyden, men det høres jekla bra ut! Synes selv lyden er suveren! Lyden i mine M65 gikk fra bra til MEGET bra! Kommer garantert til å bygge hypex neste gang jeg skal ha any amp:P
    Billig å bra, pluss at man får gleden av å "lage" den selv:P

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestillt sikringer "resetable thermal fuse" Vet ikke om dette er PTC eller ikke. www.kompotek.no - nettbutikken med det meste Varenr: "176-9132K17" 5stk 70C og 5stk 80C. Så da får vi se åssen det går. Har forresten fått lasergravert begge frontene også :d

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg fått alle delene ferdig eloksert! Det tok tid, men så bledet til gjengjeld jæskla bra.
    Frontene har blitt lasergravert, det ble også ganske bra. Takk til Even Sundgot som foreslo "Zortec" Syntes det var ålreit navn, er flere som har sett den og stusset på hvor man får kjøpt det merket

Har fått hørt på de oppgraderte modulene en stund nå, må bare si at de låter helt fantastisk, ikke er det noe som helst sus når den den står på uten forforsterker heller, selv ikke når jeg øret helt inntil diskanten. Derimot er det en liten dur i de simplere 400ST modulene når jeg gjør det samme med dem.

Det eneste som mangler nå er noen PTC motstander som skal kobles til softstarten og kjøleribbene for temperaturbeskyttelse, disse får jeg høyst sannsynlig iløpet av uka.

Så var det bildene da....jeg får ihvertfall ikke jobb som fotograf, det er helt sikkert, var ikke så lett dette å ta bilder uten gjenskinn og støy. Men dere får ihvertfall et inntrykk selv om kvaliteten ikke er den beste.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var umåtelig pent, og gleder meg at du er fornøyd med lyden og. Jeg liker rene design, og det har du fått til flott her. Og graveringen var jo lekker!
    Kunne likeså vært lagd i en fabrikk!

Hvor har du forresten fått tak i "føttene" til forsterkeren? -har ofte forvillet meg i elfas sider, om det var stedet...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Dette var umåtelig pent, og gleder meg at du er fornøyd med lyden og. Jeg liker rene design, og det har du fått til flott her. Og graveringen var jo lekker!
    Kunne likeså vært lagd i en fabrikk!

Hvor har du forresten fått tak i "føttene" til forsterkeren? -har ofte forvillet meg i elfas sider, om det var stedet...
    Føttene har jeg lagd selv, dreid aluminiumsbolt. Så dem finner du nok ikke hos Elfa

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent!

Tips når du er helt ferdig:
    Lag èn post med hele how-to'en med linker til alle deler (gjerne m/pris). Ikke noe er som en how-to med bilder og forklaring forseggjort.

Kjenner igjen power-knappen ja. Den har jeg brukt utrolig mange plasser. Den ligger så fint i flukt med hva det enn måtte være av metall/tre/plast. Alt fra valg av "pc1"/"pc2" på møteroms-bord til hmm, valg av "pc1"/"pc2" andre plasser... Ok, kanskje ikke den bredeste bruken, men knappene har høy stil-faktor og Elfa har tjent noen tusen på Bulgin-salg til meg...

DrE

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble meget pent dette Razortec!

Godt at de litt dyrere modulene kanskje hadde noe for seg likevel da?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Meget pent!

Tips når du er helt ferdig:
    Lag èn post med hele how-to'en med linker til alle deler (gjerne m/pris). Ikke noe er som en how-to med bilder og forklaring forseggjort.

Kjenner igjen power-knappen ja. Den har jeg brukt utrolig mange plasser. Den ligger så fint i flukt med hva det enn måtte være av metall/tre/plast. Alt fra valg av "pc1"/"pc2" på møteroms-bord til hmm, valg av "pc1"/"pc2" andre plasser... Ok, kanskje ikke den bredeste bruken, men knappene har høy stil-faktor og Elfa har tjent noen tusen på Bulgin-salg til meg...

DrE
    Tja, de fleste delene er jo kjøpt hos www.dynabel.no bortsett fra powerknappen da, hele kassa har jeg laget selv så jeg vet ikke om det er så veldig spennende akkurat.
    Hypex moduler, hypex trafo, hypex powersupply, Supra høyttalerterminaler (til 330,- pr par :evil: ) Kimber høyttalerkabel, resten av kablene har jeg "finni" på jobben

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Gardermoen du mekker forsterker?

Fortell meg sånn ca hvor du holder på. Jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal prøve å overtale fattern (flytekniker@SAS) til å "låne" forsterkerene dine :-D

Eller var det militært område du hold på på? well, anyways. De ser skikkelig stilig ut.

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble jo ganske heftig dette da , koster litt flesk men sikkert verdt det
    har sett gjennom postene men ikke fått med meg hvilken forforsterker/reciever du bruker...-om du har noe annet enn yamaha`en nå?
    og/eller om du har prøvd annet, og hvordan lyden er på de?

har sjøl 5stk c11 + 3 subber.. og vurdert 5ch med ucd180 i lengre tid nå, men aldri begynt.. :s
    alt det gamle skal selges så er vel igrunnen like greit å kjøpe seg ny reciever til 15k,-

-stig

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ble meget pent dette Razortec!

Godt at de litt dyrere modulene kanskje hadde noe for seg likevel da?
    Takker!

Joda de oppgraderte modulene har absolutt noe for seg, jeg hørte ikke så stor foskjell fra de billige til de dyre, men når jeg byttet tilbake igjen hørte jeg faktisk ganske stor forandring, endog kun i diskant området.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    På Gardermoen du mekker forsterker?

Fortell meg sånn ca hvor du holder på. Jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal prøve å overtale fattern (flytekniker@SAS) til å "låne" forsterkerene dine

Eller var det militært område du hold på på? well, anyways. De ser skikkelig stilig ut.
    Jeg jobber på LHK (Luftforsvaret Hovedverksted Kjeller)
    Låne "barna" mine? Jeg har jo akkurat blitt ferdig med å bygge dem, tror ikke det nei, ihvertfall ikke ennå

Sitat Opprinnelig postet av sfh
    ble jo ganske heftig dette da , koster litt flesk men sikkert verdt det
    har sett gjennom postene men ikke fått med meg hvilken forforsterker/reciever du bruker...-om du har noe annet enn yamaha`en nå?
    og/eller om du har prøvd annet, og hvordan lyden er på de?

har sjøl 5stk c11 + 3 subber.. og vurdert 5ch med ucd180 i lengre tid nå, men aldri begynt.. :s
    alt det gamle skal selges så er vel igrunnen like greit å kjøpe seg ny reciever til 15k,-

-stig
    Koster....Shhhhhhh vi snakker ikke om pris her, kan hende noen titter over skuldra mi og ser dette nå jeg leser denne tråden :twisted:
    Jeg har den samme Yamahaen enda ja (RX-V2400) Men når vi flytter inn i det andre huset og jeg får eget kinorom vil det nok bli en ny en, da forhåpentligvis en RX-V3800.

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Koster....Shhhhhhh vi snakker ikke om pris her, kan hende noen titter over skuldra mi og ser dette nå jeg leser denne tråden :twisted:
    Jeg har den samme Yamahaen enda ja (RX-V2400) Men når vi flytter inn i det andre huset og jeg får eget kinorom vil det nok bli en ny en, da forhåpentligvis en RX-V3800.
    åh...sorry..ops: må ha blandet to tråder.... håper ihvertfall at det spiller bedre enn det koster
    men kjøpe reciever.....? hvorfor betale for forsterkeri som ikke trengst er det ikke noen brukbare/tilsvarende prosessorer til samme pris da, eller mindre?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sfh
    men kjøpe reciever.....? hvorfor betale for forsterkeri som ikke trengst er det ikke noen brukbare/tilsvarende prosessorer til samme pris da, eller mindre?
    Tja si det, jeg tror ikke det finnes noe som gjør det samme som en reciever(fungere som switch, lyd/bilde prosessering) i den prisklassen. Men er det noen som vet, så er jeg takknemlig for forslag.
    Dessuten får jeg tak i Yamaha produkter til en hyggelig pris

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... noe av det lekkreste eg har sett innen diy. Så massivt ut
    Fint å høre du er fornøyd med lyden også

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare helt utolig!

Digger prosjektet ditt! jeg har ikke peiling nok til å gjøre noe slikt men hadde jeg hatt det ville disse sidene vert inspirasjon til 1000 :-D

Glimrende!

Lars.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •