:( DIY Bash 500W + SVS12.2 + 35liter = Avsindig Dårlig SPL!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

:( DIY Bash 500W + SVS12.2 + 35liter = Avsindig Dårlig SPL!!

Skrudde i går ut bash og 12.2 fra den ene PB12 Pluss klonen min og satte de i en lukket kasse på 35liter (ca SB12 Pluss størrelse) da jeg har hørt mange skryte av denne komboen i forhold til størrelse.

Dette spilte avsindig dårlig!!
    Dvs: Jeg fikk en forholdsvis grei frekvenskurve, men SPL messig var dette en skuffelse av en annen verden. Når jeg skrur opp volumet (ved ca -30dB på min Yamaha reciever) begynner elementet lage "floppelyder" og sinnsyke ukontrolerte slagbevegelser.

Benytter 25Hz-setting på forsterker, PEQ skrudd av, level mellom klokken 10 og 11, crossover på 80Hz.

Noen som har forslag til hva dette kan være. Eller spiller denne komboen rett og slett ikke bedre?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket lydnivå er det det "skjærer seg" på?

Har ikke fått ploppelyder i mine, men så spiller ikke jeg avsindig høyt heller...
    Det kommer mye an på plassering også, har du mer bass andre steder i rommet enn der du sitter?
    Har selv opplevd det et par ganger ved justering av sub. Du skrur opp volum og synes det er lite som skjer, men om du ser på elementet er det i ferd med å gå bananas... da er det trolig at lytteposisjon er et sted i rommet med store utfasninger i lyden. Det kan være kanonbass et annet sted i rommet.

Dette må korrigeres ved:
    Fasejustering/flytting av sub/flytting av lytteposisjon

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sier også at 12.2 elementet ikke fungerer i lukket kasse på samme måte som 12.3 som sitter i SB12Plus. 12.2 har ikke blikt brukt i slik kasse fra SVS sin side.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, -30dB på receiveren og kl 10 på forsterker er jo ikke akkuratt kjempehøyt. Det er egentlig ikke litt høyt en gang. En del under mitt normale volum ved lytting. Frekvensresponsen er egentlig helt grei, så jeg tviler vel i grunn på at det har så mye med utfasing å gjøre.
    Tror nok ikke det er lenge før elementet og forsterkeren havner tilbake i sin gamle kasse. SB12 kassen egener seg sånn det ser ut nå best til ved

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •