Sketchup tegnekonkurranse MKII! 6.Runde NYTT TEMA: HØYTTALERELEMENT!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 221
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sketchup tegnekonkurranse MKII! 6.Runde NYTT TEMA: HØYTTALERELEMENT!!

Runde 6: Nytt tema, høyttalerelement, teknisk tegning, kreativ dømming. (Se post 220 for detaljer http://avforum.no/forum/1525939-post221.html
    Runde 5: NYTT Tema RACK! (Se post 142 for detaljer http://avforum.no/forum/699703-post190.html)
    Runde 4: Tema Digital signalkilde! (Se post 142 for detaljer http://avforum.no/forum/677737-post142.html)
    Runde 3: Tema Forsterkerdesign!
    Runde 2: Tema RØR!

Dette er en ide jeg fikk, og den omhandler egentlig først og fremst det å få inspirasjon og lære seg både tegneteknikker, presentasjonsteknikker, bruk av teksturer, skyggelegging, billedbehandling osv.

Til tross for at vi kårer en vinner så er det altså ikke et mål alene å kåre denne vinneren, men å få flest mulig tegninger presentert, samt å kunne diskutere/forklare hvordan man har løst ting.

Jeg foreslår at vi gjør som følger:
    Jeg foreslår et tema, folk tegner noe de synes passer til tema, presenterer det i et innlegg i tråden, og etter en ukes tid kårer jeg en vinner. Denne vinneren presenterer neste ukes tema og deltar da selv ikke i den runden, selv om han kan levere inn tegninger som inspirasjon. Dermed er kåringen av en vinner også med på å sørge for at vi hele tiden har en som har ansvar for neste tema.

Folk kan velge å presentere sitt bidrag som et bilde, med eller uten bakgrunn, med eller uten skygger, med andre effekter som finnes i Sketchup, som målsatte skisser, med eller uten detaljsnitt, fra ulike vinkler ved å presentere ulike bilder osv. Folk må også gjerne presentere flere tegninger i en konkurranse. Det er bare en berikelse for tråden og de andre deltakerne.

Ikke tenk for mye på å vinne. Tenk mer på at dere som deltakere er med å å spre kreativitet, stimulere til kunnskap og holde liv i tråden.

Det er "lov" å komme med invendinger/forslag til konkurransen, dens form, tema og liknende, men forsøk å ikke la det ta overhånd.

Da sier vi at første tema er "Høyttalerterminal"

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt tiltak. Ser det kan gjøres masse flotte saker i SketchUp hvis du bare vil. Dine siste skisser i "Ny forumhøyttaler" tråden var jo så bra at jeg ikke trodde det var sketchup. Jeg er interessert i å lære mer. Så her er mitt bidrag i "konkurransen":

Kan si jeg lærte litt mer om hvordan "Intersect" funket, og jeg var innom i menyer for bakgrunn og slikt som jeg aldri før hadde klikket på. (Window -> Styles)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lov å bruke andre progs? feks 3dsmax?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ikke lov å bruke andre progs? feks 3dsmax?
    Ikke når det heter "Sketchup tegnekonkurranse!". Da får du lage en egen tråd :razz:

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs

OPS! Jeg leste ikke hele tråden så nå at tema var høytaler terminal beklager!
    Skal få prøve lage en nå

Jeg prøvde meg på Svs kassa jeg
    Ble litt dårlig men synes jeg fikk det til bra
    Er ikke akkurat som det er i kassa tror jeg, men man ser hvordan det er inni

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en ide å sette krav til funksjoner som må brukes, eller former som må oppnås, slik at vi får en form for progresjon i teknikkbruken i programmet? Nå kommer dette kanskje ganske naturlig ettersom oppgavene går, men er greit å ha klare rammer for oppgavene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forsåvidt greit å poste skisser fra andre programmer, men det blir urettferdig om de er med i konkurransen.

Progresjon/bruk av funksjoner kommer vel trolig av seg selv. Kanskje heller oppfordre til en kort beskrivelse av de anvendte metodene i en skisse?

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mitt bidrag.

er det krav om kun ett bilde pr innslag, eller kan "verket" presenteres med flere?

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og tegner, og jeg har et spørsmål: Hvordan avrunder man toppen av en sylinder? Så den blir seende ut som en finger på en måte??? Takker for all hjelp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk deg at du har en stående sylinder. Så tegner du en halvsirkel fra den ene kanten, buene opp slik at den står 90 grader på den liggende sirkelen på toppen av sylinderen, over til den andre siden. Så tegner du en rett linje mellom endepunktene på denne slik at du får en sluttet halvsirkel som står opp som en finne. Du merker så kanten på en av de to halvsirklene på toppen av sylinderen slik at den blir blå, klikker på "follow me tool" og klikker på arealet i den stående "finnen".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KimSan
    Her er mitt bidrag.

er det krav om kun ett bilde pr innslag, eller kan "verket" presenteres med flere?
    Skikkelig stilig!

Jeg tror du kan få bedre detaljoppløsning om du bruker egendefinert oppløsning når du eksporterer. Det er også vanskelig å se konturene i selve plata. Det kan hjelpe å bruke funksjonen "use sun for shading" dersom du ikke vil bruke skygger.

Man kan selvsagt legge ut mange bilder og gjerne delta med fler skisser om man vil også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere bidrag på gang i denne kategorien eller skal vi ta sikte på å kåre en vinner snart?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle lage no greier, men er ikke så farlig da..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjennomsøkt SketchUp opp og ned, og finner ikke hvordan bruke egendefinert eksport oppløsning, men brukte "use sun for shading". skygger funket dårlig, da de rett og slett fløt i luften ganske høyt over "bakkeplanet".

Allikevel så er jo oppløsingen på 958*670, så det er vel ikke dirrekte dårlig?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    File -> Export -> 2D Graphic og nederst i hjørnet så står det Options. Huk vekk "Use view size" og trykk inn ny oppløsning.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god idée var å oppdatere programmvaren... da dukket funksjonen opp, takk

Har oppdatert bildene til 2000*2000 - det hjalp mye

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan slå av å vise skygger på grunnplanet. Du kan også flytte gjenstanden til grunnplanet ved å tegne en strek (den har en tendens til å havne på grunnplanet om du har en synsvinkel som gjør at den har mulighet til det), så flytter du gjenstanden til enden på streken og sletter streken etterpå.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Jeg tenkte jeg skulle lage no greier, men er ikke så farlig da..
    Jo, for all del, det var bare at tråden døde litt, men er det ting på gang så har vi da ikke dårlig tid!

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mitt bidrag til denne konkuransen

På disse terminalene har man muligheten for å "putte" en avissolert høytalerkabel i siden på terminalene, og stramme på vanlig måte ved å vru på toppen. Og for de virkelig audiofile kan man bruke en umbraco-nøkkel for å stramme for å få skikkelig god kontakt. Bananplugg kan også puttes i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en konkurranse for Sketchup, men håper det er greit at jeg allikevel poster et bilde jeg nettopp lagde for moro. Ikke for å delta, men for å bidra til moroa Fant et bilde via google. Nå er det terminalene fra en forsterker, men siden de går til høytalere tenkte jeg det ikke var så nøye. Er jo som sagt mest for gøy

Veldig artig å se hva dere andre lager også. Håper det kommer flere bidrag

Dette er da altså resultatet etter en rask time jobbing mens jeg så på film :P

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •